| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
SODELOVANJE STARŠEV IN STROKOVNIH DELAVCEV PRI VKLJUČEVANJU OTROK Z DOWNOVIM SINDROMOM V VRTEC
Barbara Fajmut, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem se osredotočila na sodelovanje staršev in strokovnih delavcev pri vključevanju otrok z Downovim sindromom v vrtec. Zanimale so me njihove izkušnje, povezanost med njimi in kakšen je odnos med otrokom z Downovim sindromom in strokovnimi delavci, ki sodelujejo v timu. Za temo sem se odločila, ker sem se kot pomočnica vzgojiteljice že srečala z otroki z Downovim sindromom. V prvem delu so navedena teoretična izhodišča, v drugem, empiričnem delu naloge, pa sem z raziskavo anketnih vprašalnikov želela spoznati življenje in delo s takim otrokom; težave, s katerimi se srečujejo starši otrok z Downovim sindromom in strokovni delavci ter se seznaniti s tem, kako pomagati staršem otrok in vzpostaviti dobro medsebojno sodelovanje pri vzgoji in izobraževanju otrok z Downovim sindromom v vrtcu. Pri delu z otroki s posebnimi potrebami v skupini, pa tudi kot spremljevalka, sem ugotovila, da je vsak otrok s posebnimi potrebami edinstven in ko ga sprejmemo takšnega, kot je, mu lahko ponudimo veliko več. V rezultatih naše raziskave so se med strokovnimi delavci ter starši otrok z Downovim sindromom pokazale določene podobnosti pri vprašanju, vezanem na dodatno strokovno pomoč in različna mnenja glede prilagoditev. Strokovni delavci so poudarjali, da je za otroka z Downovim sindromom dobra prekinitev dejavnosti in upoštevanje individualnega tempa otroka, medtem ko starši menijo, da otrok ne potrebuje prekinjene dejavnosti in ne potrebuje različnega in prilagojenega tempa. Vsekakor pa obe skupini podpirata integracijo otrok z Downovim sindromom v redno skupino vrtca. Starši in strokovni delavci menijo, da je za otroka z Downovim sindromom vključitev v oddelek ali skupino dobra, saj pozitivno vpliva na otrokov celostni razvoj, da se otroci z Downovim sindromom v skupini in oddelkih dobro počutijo, da jih vrstniki sprejemajo, da jim strokovna obravnava in pomoč koristi ter pripomore k boljši kvaliteti življenja. Starši in strokovni delavci tudi menijo, da medsebojno dobro sodelujejo in da med njimi prevladuje sproščen odnos z dobro komunikacijo. Poudarek staršev in strokovnih delavcev pa je na zgodnji obravnavi otrok z Downovim sindromom v Sloveniji. Menijo, da je zanje v naši državi dobro poskrbljeno.
Keywords: Downov sindrom, integracija, strokovni delavci, starši, medsebojni odnosi, sodelovanje
Published: 06.04.2012; Views: 2343; Downloads: 359
.pdf Full text (2,44 MB)

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica