| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PREVERJANJE RAZLIČNIH NAČINOV RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE
Andreja Švec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Preverjanje različnih načinov razvijanja likovne apreciacije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Nastalo je z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve z dvanajstimi umetniškimi deli. Ob neposrednem pedagoškem delu in na podlagi ugotovljenih rezultatov želimo najti ustrezne načine ter poti za razvijanje likovne apreciacije. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče, smo predstavili likovno apreciacijo, zapisali njen nastanek ter pomen in možnosti razvijanja likovne apreciacije. Predstavili smo tudi likovno vrednotenje in likovno ustvarjalnost, saj sta obe dejavnosti močno povezani z likovno apreciacijo. Pri vrednotenju smo opisali vrste likovnega vrednotenja in pristope v fazi likovnega vrednotenja. Pri ustvarjalnosti smo opredelili pojem, zapisali kriterije in razložili likovno ustvarjalnost. Predstavili smo tudi njun vpliv na likovnoapreciativne sposobnosti. V drugem – empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in s preizkušanjem različnih načinov postopnega odkrivanja z dvanajstimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih umetnikov. Pri zbiranju podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo pri uri likovne umetnosti. Raziskovalni vzorec je zajemal učence šestih razredov s treh mariborskih osnovnih šol. Raziskava je pokazala, da so izbrani načini postopnega odkrivanja za posamezno umetniško delo različno učinkoviti, saj so nekaterim učencem bila bližje realistična dela, nekaterim pa abstraktna umetniška dela. Kljub vsemu so vsi načini postopnega odkrivanja del pri vseh predstavljenih umetniških delih v večini dosegli, da so učenci umetniška dela dobro opazovali.
Keywords: likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, reprodukcije umetniških del
Published in DKUM: 06.02.2019; Views: 3594; Downloads: 112
.pdf Full text (1,30 MB)

2.
The practical aspect of developing art appreciation
Matjaž Duh, Jerneja Herzog, Andreja Švec, 2016, original scientific article

Abstract: In the present article the significance and the role of art appreciation are dealt with. The ways and procedures of developing art appreciation of pupils in primary school are presented. With the support of the procedure of gradual uncovering of an artwork, in which two different methods were employed, namely increasing the sharpness and fragmentary image, the response and experience of 14 - 15 years old pupils were investigated in this study. In this, focus was on the examination of appropriateness of the procedures according to the type of the selected artworks. The procedures were examined on two sets, namely on a set of artworks with realistically depicted motifs and on a set of abstract paintings. We have found the selected procedures were to a certain extent more appropriate for dealing with realistic motifs, and to a lesser extent for abstract motifs. For pupils it is more difficult to accept an unknown, alien image, they much more easily identify themselves with recognisable forms and motifs. The latter motivate and inspire them more; they activate communication and in consequence raise the level of the development of art appreciation.
Keywords: art appreciation, communication, artworks, methods of developing art appreciation
Published in DKUM: 06.07.2017; Views: 1232; Downloads: 417
.pdf Full text (923,98 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica