| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Vpliv umetne inteligence na poslovne procese prodaje in nabave
Domen Petrovič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga raziskuje vpliv umetne inteligence na optimizacijo poslovnih postopkov, zlasti na področju prodaje in nabave. Umetna inteligenca podjetjem omogoča večjo učinkovitost, prilagodljivost in zmanjšanje stroškov, hkrati pa izboljšuje uporabniško izkušnjo ter povečuje prihodke. Naloga temelji na preučevanju primerov iz prakse, ki dokazujejo vpliv UI na poslovne rezultate v različnih podjetjih. Teoretični del naloge obravnava ključne koncepte umetne inteligence, vključno s strojnim učenjem in analizo velikih podatkov, ter raziskuje njihove aplikacije v poslovnih procesih. Osredotoča se na uporabo umetne inteligence za avtomatizacijo procesov, napovedovanje povpraševanja in personalizacijo storitev v prodaji in nabavi, kar podjetjem omogoča hitrejše prilagajanje tržnim spremembam. Empirični del naloge vključuje več študij primerov. Amazon uporablja umetno inteligenco za personalizacijo priporočil izdelkov, kar je povzročilo 13% povečanje prihodkov, saj natančnejša priporočila spodbujajo večjo zvestobo strank. Walmart pa je z avtomatiziranimi pogajanji in uporabo e-avkcij v nabavnih procesih izboljšal učinkovitost pogajanj z dobavitelji, kar je privedlo do bolj transparentnih in konkurenčnih dobavnih pogojev ter večje zadovoljstvo končnih strank. Netflix uporablja umetno inteligenco za priporočanje personaliziranih vsebin, kar povečuje angažiranost gledalcev in podaljšuje njihovo uporabo platforme. Prilagajanje vsebin z uporabo UI je prispevalo k večji zvestobi uporabnikov in pomembnim finančnim prihrankom. HubSpot uporablja umetno inteligenco za avtomatizacijo marketinških procesov, kar je povzročilo kar 20% povečanje stopnje konverzij strank, kar dokazuje neposreden vpliv umetne inteligence na izboljšanje marketinških aktivnosti. Kljub številnim prednostim uporabe umetne inteligence naloga obravnava tudi izzive, kot so začetni stroški implementacije, etični pomisleki in odpornost zaposlenih na spremembe. Vendar raziskava kaže, da lahko podjetja, ki uspešno implementirajo umetno inteligenco, dolgoročno pričakujejo nižje stroške, višje prihodke in izboljšano uporabniško izkušnjo. Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da ima umetna inteligenca ključno vlogo pri izboljševanju poslovnih postopkov v prodaji in nabavi, saj omogoča večjo učinkovitost, personalizacijo in boljše prilagajanje tržnim spremembam, kar podjetjem omogoča dolgoročno konkurenčno prednost.
Keywords: Umetna inteligenca, podjetje, podatki, procesi, prodaja, nabava.
Published in DKUM: 17.02.2025; Views: 0; Downloads: 73
.pdf Full text (1009,54 KB)

2.
Crisis management and CSR in Slovenian companies : the impact of the COVID-19 pandemic
Duško Uršič, Andrej Smogavc Cestar, 2022, original scientific article

Abstract: The main aim of this article was to outline how the appearance of COVID-19 changed the global competitiveness of Slovenian companies through the lenses of corporate social responsibility (CSR) and crisis management. Based on concepts of CSR and crisis management, we analyzed the responses of companies to ensure their competitiveness in a crisis situation. Two surveys among managers in Slovenian companies were carried out, one in March 2020 (N = 618) and the other in May 2020 (N = 486). Our results showed that internationally oriented companies responded more comprehensively and proactively to the challenges of doing business in the COVID-19 crisis compared to the companies that had operated mainly in the domestic market during this period. The analysis also showed that internationally oriented companies responded to the COVID-19 crisis with more comprehensive measures also using the concept of CSR and crisis management in comparison with companies that, in the time of the pandemic, operated mainly in the domestic market and used fewer principles of CSR and crisis management. The main theoretical implications of this survey are related to CSR development. They emphasize the interdependent importance of experience and impact in international business in connection with the concept of CSR and crisis management in times of COVID-19. Practical implications include proposals to streamline operations to maintain competitiveness and to take advantage of new business opportunities and effects, which are also encouraged through the use of the CSR concept and crisis management.
Keywords: COVID-19, pandemic, companies, competitiveness, CSR, crisis management, Slovenia
Published in DKUM: 05.07.2024; Views: 135; Downloads: 28
.pdf Full text (284,11 KB)
This document has many files! More...

3.
Management medfazne kontrole kvalitete in medfazna kontrola kvalitete v podjetju stampal sb d. o. o.
Martin Klenovšek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Zagotavljanje kontrole kakovosti je univerzalen managerski proces za vodenje operacij in zagotavljanje stabilnosti v podjetju – v smislu, da se prepreči neugodne spremembe in vzdržuje »status quo«. V diplomskem delu obravnavam tematiko managementa medfazne kontrole kakovosti, s katero organizacije izboljšujejo kakovost proizvodov in tako dosegajo poslovno odličnost. V prvem delu diplomskega dela sem opredelil pojem kakovosti in predstavil poglede različnih skupin udeležencev podjetja na kakovost. V drugem delu pa sem se osredotočil na medfazno kontrolo kakovosti, njen potek, na orodja za zagotavljanje kontrole in druge relevantne teme. V praktičnem delu naloge sem s sodelovanjem s podjetjem Stampal SB še na praktičnem primeru obravnaval zagotavljanje medfazne kontrole kakovosti.
Keywords: Kontrola, Kakovost, Proizvodnja, Proces
Published in DKUM: 07.01.2019; Views: 1131; Downloads: 93
.pdf Full text (1,07 MB)

4.
Vpliv predelave na kakovost prenosa paketnih pošiljk
Simona Čeh, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Nakupovalni trend današnjega časa je internetna prodaja, ob tem pa konstantno naraščajo količine sprejetih paketov. Poštno logistični center (PLC) se zaradi povečanega števila sprejetih paketov srečuje s prostorsko stisko. Pošta Slovenije je za razbremenitev PLC-ja nekatere večje pošte prekvalificirala v pretovorne in logistične pošte. Za razbremenitev PLC-jev pretovorne pošte prevzamejo predelavo pošiljk za svoje območje in kasneje tudi formiranje direktnih zabojnikov, ki bi jih izmenjevale med seboj brez pretovora v PLC. V diplomski nalogi so prikazane obstoječe transportne povezave in količine pošiljk PP v Koper in PP Nova Gorica. Pristop zajema vidika koncentracije in distribucije paketnih pošiljk preko PLC Ljubljana, kar dosežemo s proučevanjem dejanskih tokov paketnih pošiljk na tem območju. V diplomski nalogi je analizirano delovanje poštnega sistema v luči zagotavljanja kakovosti prenosa paketov. Ugotavljamo pomanjkljivosti v sistemu in podajamo predloge za perspektivnejšo lokacijo pretovorne pošte. Nova lokacija pozitivno vpliva na kakovost in na zmanjšanje stroškov prevoza.
Keywords: prenos paketnih pošiljk, kakovost, paketna logistika, pretovorna pošta
Published in DKUM: 02.11.2017; Views: 1642; Downloads: 95
.pdf Full text (1,44 MB)

5.
MANAGEMENT KAKOVOSTI PRENOSA POŠTNIH POŠILJK V POŠTI SLOVENIJE D. O. O.
Ines Žohar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času je ustrezna kakovost izvajanja poštnih storitev in zagotavljanje ustreznih rokov prenosa najpomembnejši dejavnik za premagovanje konkurence, ki je iz dneva v dan večja. Za kakovostno premagovanje je potrebno nenehno spremljati potrošnikove potrebe in jih znati zadovoljit na kakovosten način, za kar se v Pošti Slovenije d.o.o. (v nadaljevanju PS) nenehno trudijo. Kakovost izvajanja poštnih storitev določajo zakonski predpisi, katerih se morajo izvajalci pri izvajanju držati. Standard, ki mu morajo slediti je Standard kakovosti izvajanja poštnih storitev SIST EN13850:2012,. Ob tem standardu pa so še pomembni Splošni pogoji izvajanja univerzalne poštne storitve in Zakon o poštnih storitvah (Zpsto-2). V primeru odškodninskih zahtevkov se upošteva Standard kakovosti poštnih storitev SIST EN 14012:2004 - obravnavanje pritožb in odškodninski postopki, v katerem so opisani postopki za ravnanje v primeru odškodninskih zahtevkov. Za kakovostnejše izvajanje poštnih storitev je pomembna sodobna informacijska tehnologija, ki pripomore k lažjemu obvladovanju ozkih grl v vseh fazah prenosa, ter boljši nadzor nad vročitvami pisemskih pošiljk prejemniku. Ne smemo pa pozabiti, da je za ključ do zadovoljnih strank in kakovostno izvedbo storitev najpomembnejši človek. Vemo, da se je motiti človeško, vendar bi z ustrezno izobrazbo in usposabljanjem znotraj organizacije bistveno zmanjšali nezadovoljstvo uporabnikov in zmanjšali število odškodninskih zahtevkov. Za kakovostno izvedbo dela je potrebno usposabljanje delavcev na vseh nivojih od direktorja, upravnika, poštnega uslužbenca, pismonoša in drugih zaposlenih. Da bomo dosegli kar najboljše, je zaposlene potrebno za uspešno delo stimulirati, saj bodo le tako vestno in z večjo zavzetostjo opravljali svoje delo, s tem pa bistveno pripomogli k zastavljenim ciljem vodstva PS.
Keywords: kakovost, faze prenosa, roki prenosa, poštne pošiljke, Pošta Slovenije, standard kakovosti, SIST EN13850:2012, poštni nabiralnik, pismonoša.
Published in DKUM: 28.10.2016; Views: 2401; Downloads: 209
.pdf Full text (1,07 MB)

6.
MANAGER IN VODENJE PODJETJA TER POGAJANJA V MEDNARODNEM OKOLJU
Petra Mlaker, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Ključna oseba vsakega podjetja je manager, ki z načinom vodenja, vplivanja, motiviranja, komuniciranja vpliva na vse ostale udeležence v podjetju. Ker je manager tudi eden izmed zaposlenih kadrov se mora le-ta zavedati, da s svojim vodenjem doprinese k uspešnosti ali izgubi poslov. Še kako je torej pomembno, kakšnega managerja podjetje zaposli, saj je od njegove sposobnosti vodenja odvisna prihodnost podjetja. Še večji izziv za podjetja predstavlja izbira managerja za mednarodne trge. Inteligenca, dominantnost, samozavest in zanesljivost, odprtost, fleksibilnost, iniciativnost so lastnosti, ki bi jih naj imel dober manager, vendar so za mednarodno poslovanje potrebne še druge: obvladati tuje jezike, poznati kulturne, družbene, gospodarske in pravne ureditve določenega trga kjer podjetje že posluje oziroma bi želelo poslovati, idr. Če podjetje šele namerava vstopiti na določen trg se običajno uporabljata 2 tržna pristopa: predstavitev na sejmu in osebna prodaja. Predstavitev na sejmu je najprimernejši način vstopa na tuj trg za izvozna podjetja in se tudi najbolj masovno uporablja. Za managerja je poslovati na mednarodnih trgih izziv, saj mora zaradi stalnih sprememb, tveganj, negotovosti, vedno biti pripravljen reagirati na spreminjajoče se pogoje. V zadnjem poglavju sem se dotaknila pogajanj. Brez pogajanj ni poslov. Pogajajo se managerji za dosego nekega cilja. Pogajanja so lahko verbalna, kjer sodelujoči izražajo svoja stališča na jasen način: ponudba, grožnja, obljuba, priporočila,.. ali pa neverbalna, kjer se sodelujoči izražajo z mimiko obraza, tonom glasu, kretnjami. Pogajalci se poslužujejo različnih strategij pogajanj: tekmovalno, sodelovalno ali podrejeno. Večina managerjev večjih podjetij bo uporabila tekmovalno strategijo, saj lahko izkoristi svoje prednosti na trgu in stisne v kot manjša podjetja, ki si za vsako ceno želijo določen posel.
Keywords: manager, podjetje, mednarodni trg, pogajanje.
Published in DKUM: 18.07.2016; Views: 1228; Downloads: 109
.pdf Full text (691,28 KB)

7.
UČINKOVITO OBVLADOVANJE DOKUMENTACIJE V SISTEMIH VODENJA
Jana Senica, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Danes na veljavi vse bolj pridobiva elektronsko obvladovanje dokumentacije, saj se informacijska tehnologija iz dneva v dan bolj razvija in tako podjetjem omogoča boljši in cenejši zajem ter shranjevanje dokumentov, boljši pretok in nadzor ter skupno rabo znanja. Zato sem podrobneje raziskala, kako bi lahko v podjetju Grammer Automotive Slovenija d. o. o. z vpeljavo elektronskega obvladovanja dokumentacije izboljšali sistem vodenja dokumentacije, kakšni organizacijsko-managementski problemi pri tem nastajajo ter katera bi bila najustreznejša programska rešitev.
Keywords: sistemi vodenja, klasično obvladovanje dokumentacije, elektronsko obvladovanje dokumentacije, zakonodaja, DMS (Document Management System).
Published in DKUM: 12.11.2013; Views: 2042; Downloads: 202
.pdf Full text (2,60 MB)

8.
9.
10.
Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica