| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Šestdeset let spraševanja "Kdo sem jaz?" : analiza vprašalnika Twenty Statements Test (TST)
Bojan Musil, Andrej Preglej, 2015, review article

Abstract: Leta 1954 sta Kuhn in McPartland v kontekst raziskovanja posameznikovega pojmovanja sebe oziroma sebstva postavila enostavno vprašanje "Kdo sem jaz?". V kasnejših letih je ta preizkus postal popularen na področju psihološkega in sociološkega raziskovanja, v zadnjem času pa je aktualen na področju medkulturnih (psiholoških) študij. Po 60 letih smo si omenjeno vprašanje zastavili znova, in sicer v kontekstu analitičnega pregleda preteklih raziskav omenjenega instrumenta, s čimer poskušamo v celoviti evalvaciji odgovoriti tudi na vprašanje, ali je uporaba omenjenega vprašanja v raziskovalne namene dandanes še smiselna.
Keywords: socialna psihologija, pojmovanje sebe, sebstvo, analize vprašalnikov, preizkus dvajsetih izjav
Published in DKUM: 13.07.2017; Views: 1274; Downloads: 180
.pdf Full text (267,16 KB)
This document has many files! More...

2.
What is seen is who you are: are cues in selfie pictures related to personality characteristics?
Bojan Musil, Andrej Preglej, Tadevž Ropert, Lucia Klasinc, Nenad Čuš Babič, 2017, original scientific article

Abstract: Developments and innovation in the areas of mobile information technology, digital media and social networks foster new reflections on computer-mediated communication research, especially in the field of self-presentation. In this context, the selfie as a self-portrait photo is interesting, because as a meaningful gesture, it actively and directly relates the content of the photo to the author of the picture. From the perspective of the selfie as an image and the impression it forms, in the first part of the research we explored the distinctive characteristics of selfie pictures; moreover, from the perspective of the potential reflection of a selfie image on the personality of its author, in the second part we related the characteristics of selfie pictures to various personality constructs (e.g., Big Five personality traits narcissism and femininity-masculinity). Important aspects of selfies especially in relation to gender include the tilt of the head, the side of the face exhibited, mood and head position, later related also to the context of the selfie picture. We found no significant relations between selfie cues and personality constructs. The face-ism index was related to entitlement, and selfie availability to neuroticism.
Keywords: psychology, selfies, self-presentations, social media, selfie coding, personality assessment
Published in DKUM: 10.07.2017; Views: 1846; Downloads: 736
.pdf Full text (857,76 KB)
This document has many files! More...

3.
Razlike v pojmovanju sebe med spoloma v individualistični kulturi
Andrej Preglej, 2017, master's thesis

Abstract: Zanimanje za sebstvo, jaz, samopodobo, pojmovanje sebe, identiteto ali še kakšne druge sorodne pojme ima v psihologiji dolgo tradicijo in posedično mnogo raziskovalnih pristopov. Iz nabora konceptov, povezanih s sebstvom, pričujoča magistrska naloga v teoretskem delu opisuje samo sebstvo, kako le-to deluje, kateri so njegovi bistveni deli in kako sociokulturni kontekst vpliva nanj. V nadaljevanju, v empiričnem delu, se v magistrski nalogi osredotočamo na razlike v pojmovanju sebe med spoloma v povezavi z individualistično kulturo. Kot sta Markusova in Kitayama (1991) na podlagi razlik v kulturi opisala dve različni in prevladujoči pojmovanji sebe, namreč odvisno in neodvisno, se ta razlika v pojmovanju sebe kaže tudi med spoloma. Za namen raziskave smo uporabili dva instrumenta, preizkus dvajsetih izjav ali Twenty statements test (TST; Kuhn in McPartland, 1954) ter vprašalnik kolektivizma in individualizma (Singelis idr., 1995), ki so jih reševali študenti različnih študijskih smeri Univerze v Mariboru. Rezultati so pokazali prevalenco psihičnih opisov, kar je značilno za individualistične kulture; prav tako pa je prišlo je do razlik med spoloma pri dimenziji horizontalni kolektivizem. Pri posameznih kategorijah TST so se pokazale razlike med spoloma. Pri obeh instrumentih so rezultati nadalje pokazali večjo vezanost moških na skupino kot pri ženskah. V kontekstu TST smo ugotovili, da v prvih desetih stavkih udeleženci navedejo najpomembnejše opise o sebi.
Keywords: sebstvo, pojem sebe, neodvisno in odvisno pojmovanje sebe, TST, vprašalnik individualizma in kolektivizma.
Published in DKUM: 07.03.2017; Views: 1332; Downloads: 193
.pdf Full text (754,68 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica