| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Razvoj spletne aplikacije s sodobnimi pripomočki na primeru oracle apex
Ana Sevšek, 2024, master's thesis

Abstract: V današnjih dinamičnih poslovnih okoljih se potreba po prilagodljivih in učinkovitih programskih rešitvah iz leta v leto povečuje. S hitrim razvojem tehnologije in digitalizacijo poslovnih procesov se podjetja srečujejo z vedno večjimi izzivi, ki zahtevajo inovativne rešitve. Hkrati pa število ustrezno kvalificiranih programerjev ne zadošča potrebam na trgu. Podjetja se morajo zato zanašati na alternativne pristope za dosego svojih ciljev. Za to obstajajo na trgu rešitve, s pomočjo katerih lahko z malo znanja o programiranju razvijemo ustrezno programsko rešitev, ki jo podjetje potrebuje. Take rešitve omogočajo hiter razvoj aplikacij z uporabo preprostih in intuitivnih orodij, ki jih je mogoče preprosto razviti, vzdrževati, ponovno uporabiti in razširiti. Z rastjo podjetja se povečuje tudi število dokumentov, kar otežkoča iskanje in dostop do informacij. Iskanje postane zamudno in nepregledno, kar lahko negativno vpliva na učinkovitost in produktivnost zaposlenih. V magistrskem delu se bomo osredinili na rešitev Oracle APEX, ki omogoča preprosto in hitro razvijanje aplikacij. Oracle APEX se izkaže kot ustrezna izbira za podjetja, ki iščejo hitro in učinkovito pot do razvoja svojih lastnih programskih rešitev. Prvi dejanje bo oblikovanje relacijskega podatkovnega modela, ki bo strukturiralo podatke in omogočil učinkovito upravljanje informacij. Na podlagi pripravljenega modela bomo razvili aplikacijo, ki bo omogočila preprosto spremljanje in upravljanje standardov v podjetju. Aplikacija bo omogočala lažji dostop do dokumentov, iskanje po različnih kriterijih (npr. po imenu, tipu, oznaki, jeziku) ter preprosto urejanje in vnašanje standardov. Z razvojem aplikacije bomo implementirali centralizirano upravljanje podatkov, kar pomeni, da bodo vsi standardi in njihovi dokumenti dostopni po principu »vse na enem mestu«. Z razvojem aplikacije bomo dosegli naslednje koristi: s preprostim dostopom do podatkov bo iskanje, dodajanje in urejanje postalo hitrejše in manj zamudno, učinkovit razvoj in vzdrževanje aplikacij bosta pripomogla k zmanjšanju operativnih stroškov ter omogočala bo varno shranjevanje in upravljanje podatkov, kar je ključnega pomena za občutljive informacije v podjetju. Oracle APEX je zmogljivo orodje, ki podjetjem omogoča, da na preprost, hiter in stroškovno učinkovit način modernizirajo svoje poslovne procese in dosežejo učinkovito digitalno transformacijo, usmerjeno v dolgoročni uspeh.
Keywords: z malo kodiranja, poslovni proces, modeliranje, baze podatkov, spletna aplikacija, Oracle APEX
Published in DKUM: 30.01.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (3,40 MB)

2.
3.
Doživljanje svojcev pri odločitvi o darovanju organov možgansko mrtvega družinskega člana
Ana Sevšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Soočanje z možgansko smrtjo pacienta predstavlja velik izziv za svojce, predvsem kadar pacient v času svojega življenja ni pisno izrazil želje o darovanju svojih organov. Tako se ob odločitvi in doživljanju procesa darovanja organov in transplantacije svojci soočajo z različnimi dvomi, saj transplantacija organov pokojnika vključuje velik spekter moralnih in etičnih vprašanj. Namen zaključnega dela je raziskati in opisati doživljanje svojcev pri odločitvi o darovanju organov možgansko mrtvega družinskega člana. Metode: Pri pisanju zaključnega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela. Literaturo smo pridobili s pomočjo podatkovnih baz CINAHL, MEDLINE in SCOPUS. S pomočjo izključitvenih in vključitvenih dejavnikov smo omejili število člankov. Potek pridobivanja literature smo ponazorili v diagramu PRISMA. S pregledom strokovne in znanstvene literature smo v analizo vključili 12 raziskav v angleškem jeziku. Rezultati: Ugotovili smo, da svojci ob odločitvi za darovanje organov možgansko mrtvega družinskega člana doživljajo stres, soočajo se z žalostjo, doživljajo šok zaradi nenadne smrti, pojavi se strah, porajajo se jim dvomi in velikokrat pride tudi do konflikta med svojci. Razprava in sklep: Svojci se lažje odločijo za darovanje organov svojca, kadar pokojnik tekom življenja izrazi željo za darovanje organov. Svojcem bi bilo lažje, da bi v času odločanja imeli podporo s strani celotne družine in zdravstvenih delavcev ter bi jim bila na voljo tudi psihološka pomoč, na katero družina lahko obrnila v stiski in dvomih. Za odločitev o darovanju organov bi bilo potrebno več informacij in izobraževanj celotnega prebivalstva, saj je to v svetu še vedno tabu tema.
Keywords: občutki svojcev, donorstvo, možganska smrt, svojec, transplantacija
Published in DKUM: 30.08.2021; Views: 1206; Downloads: 108
.pdf Full text (600,68 KB)

4.
Konstruiranje odvijalca aluminijastih trakov : diplomsko delo
David Sevšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V podjetju Impol v družbi Rondal d.o.o. so se odločili za posodobitev ter nadgradnjo nekaterih strojev. Podjetje je potrebovalo novo izboljšano linijo za izdelavo rondic. Podjetje Tehnika -SET, katero je v tesnem sodelovanju z Impolom, se je odločilo za ponudbo, se pravi projektivo ter izdelavo celotne linije. Celotno linijo sestavljajo naslednji stroji: - odvijalec aluminijastih trakov; - stroj za hladno valjanje; - transportni trak; - stiskalnica ter - transportni trak za odpaden materjal in transportni trak za konči produkt. Diplomska naloga zavzema splošno predstavitev podjetja Tehnika – SET ter konstruiranje celotnega odvijalca. Odvijalec aluminijastih trakov je skonstuiran tako, da služi svojemu namenu s kar se da malo težavami. V diplomski nalogi je opisana celotna naloga odvijalca ter posamezno njegovi glavni sestavni deli. Pri samem konstruiranju so uporabljene izkušnje mentorja iz podjetja ter izkušnje delavcev iz podjetja Rondal d.o.o. Odvijalec ima preračunane glavne tri gredi, katere so najpomembnejše za statično nosilnost glavnih komponent stroja. Za odvijalec aluminijastih trakov je izrisana celotna dokumentacija, vendar so v diplomski nalogi predstavlljene samo risbe glavnih elementov oz. gredi ter sklopov. Na koncu so predstavljeni predlogi za izboljšanje samega odvijalca, kateri so se tekom naloge prikazali, da bi se dali izboljšati. Seveda pa bo najboljše rezultate pokazal čas delovanja stroja v primeru, da bo ponudba sprejeta od naročnika.
Keywords: konstruiranje, aluminijasti trak, odvijalec, tehniška dokumentacija
Published in DKUM: 02.07.2021; Views: 996; Downloads: 141
.pdf Full text (2,07 MB)

5.
Pomen dejavnikov kakovosti življenja v starosti
Maja Brumec, 2019, master's thesis

Abstract: Izhodišča: Kakovost življenja starostnikov postaja vedno pomembnejša determinanta staranja. Za nekatere starostnike je starost pozitivna stopnja razvoja, drugim pa predstavlja negativno fazo življenja. Dejavniki kakovosti življenja v starosti se razlikujejo od starostnika do starostnika. Namen magistrskega dela je bilo predstaviti kakovost življenja starostnikov in dejavnike, ki vplivajo na to v domu za starostnike. Raziskovalna metodologija in metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Empirični del je temeljil na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Uporabili smo validirani anketni vprašalnik The WHOQOL-OLD. Raziskavo smo izvedli v domu za starostnike v Savinjski regiji, v njej pa je sodelovalo 121 starostnikov. Za analizo rezultatov smo uporabili program SPSS ter statistične teste: T-test za dva neodvisna vzorca in test za eno-faktorsko ANOVO. Rezultati: Skoraj dve tretjini starostnikov (61,2 %) sta s kakovostjo življenja v domu zadovoljni. Pri starostnikih okvare čutov in čutil vplivajo na vsakdanje življenje, vendar večina starostnikov (88,4 %) ob tem meni, da je kljub temu za njihove potrebe dobro poskrbljeno in da imajo dovolj možnosti za aktivno preživljanje prostega časa. V domu se starostniki počutijo varno, spoštovano, ljubljeno, ob tem pa imajo tudi sami možnost ljubiti. Diskusija in zaključek: Ugotovili smo, da glede na starost, spol in zmožnost gibanja ne obstaja pomembna statistična razlika v oceni kakovosti življenja starostnikov v domu za starostnike. Starostniki v domu za starostnike ocenjujejo kakovost življenja kot dobro, kljub temu pa je zaznati razliko med kakovostjo življenja starostnika pred nastanitvijo v dom za starostnike in v domu za starostnike. Menimo, da se v domovih za starostnike še vedno najdejo priložnosti za dodatno izboljšanje kakovosti življenja starostnikov.
Keywords: starostnik, starost, dom za starostnike, mobilnost, aktivnosti, socialne interakcije, avtonomija starostnika.
Published in DKUM: 26.06.2019; Views: 2343; Downloads: 590
.pdf Full text (1,01 MB)

6.
Ponovna uporaba odpadne vode na Centralni čistilni napravi Šentjur
Larisa Sevšek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji je več kot 70 % odpadne vode iz kanalizacijskih sistemov prečiščene, kljub temu pa je skoraj vsa izpuščena v naravo neuporabljena. V letu 2017 so Združeni narodi posebno pozornost namenili ravno ponovni uporabi odpadne vode, na ravni Evropske unije pa so v zadnjih leti pripravili več smernic in predlog za ponovno uporabo odpadne vode. V Sloveniji je zakonodaja o upravljanju z odpadno vodo v smislu ponovne uporabe žal še v povojih. Zavedanje, da so naravne dobrine končne, nas spodbuja k usmeritvi k trajnostnemu razvoju in krožnemu gospodarstvu. V Sloveniji spada krožno gospodarstvo med strateške razvojne prioritete, katerih osrednji cilj je zagotavljanje kakovosti življenja za vse. Ponovna uporaba odpadne vode tako predstavlja pomemben element naše sedanjosti in prihodnosti, tako iz gospodarskega kakor naravovarstvenega vidika. V diplomski nalogi bom teoretično predstavila izgradnjo sistema ponovne uporabe prečiščene odpadne vode na primeru Centralne čistilne naprave Šentjur. Namen naloge je prikazati smiselnost izgradnje takšnega sistema iz vidika okoljevarstva, varčevanja z naravnimi viri in stroškovnega vidika. Na podlagi izračunov se naložba povrne v devetnajstih mesecih, hkrati pa prispevamo k manjši obremenjenosti naravnih virov vode.
Keywords: čistilna naprava, odpadne vode, ponovna uporaba odpadne vode, krožno gospodarstvo
Published in DKUM: 19.10.2018; Views: 1851; Downloads: 135
.pdf Full text (2,66 MB)

7.
Razvoj družinskega podjetja Kimmy oblačila za delo skozi generacije
Kim Sevšek, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Družinska podjetja predstavljajo zelo pomemben delež vsega gospodarstva po celem svetu. Njihova ključna posebnost je povezanost družine v posel. Opredelili smo družinska podjetja in ugotavljali povezave teoretičnih izhodišč na primeru družinskega podjetja Kimmy oblačila za delo. V začetku teoretičnega dela smo podrobno predstavili pojme podjetje, podjetništvo in podjetnik. Pregledali smo področje vodenja in organizacije in v nadaljevanju opisali pomen rasti ter razvoja. Nadalje smo se posvetili definiciji družinskega podjetja, njegovim bistvenim značilnostim ter ključnih posebnostim. Dotaknili smo se tudi njegovih prednosti in slabosti, obrazložili glavne razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji in pregledali problematiko prenosa nasledstva podjetja na naslednjo generacijo. Raziskava je potekala v družinskem podjetju Kimmy oblačila za delo. V tem delu smo z intervjuji ustanoviteljice, trenutnega lastnika in morebitnega naslednika ugotavljali kako se je družinsko podjetje Kimmy oblačila za delo razvijalo skozi generacije. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Zanimali so nas razlogi za začetek družinskega podjetja in razvoj njihove dejavnosti skozi generacije. Dotaknili smo se tudi odnosov v družinskem podjetju ter ugotavljali ali so trenja med družinskimi člani pogosta. Zanimala nas je problematika nasledstva v družinskem podjetju, v nadaljevanju pa smo raziskali tudi kakšne so ključne lastnosti uspešnega družinskega podjetnika - Ugotovili smo, da se dejavnost družinskega podjetja razvija skozi generacije, saj se na trgu potrebe konstantno spreminjajo, podjetje pa se mora prilagajati. Pomemben del razvoja družinskega podjetja na sploh pa prinaša tudi mlajša generacija, za katero velja, da ima bolj odprto in kreativno razmišljanje. Rezultati so pokazali, da imajo na uspeh družinskega podjetja velik vpliv odnosi v družini in podjetju, te pa morajo biti trdni, iskreni in spoštljivi. Odnosi v družinskem podjetju močno vplivajo tudi na možnost nastanka konfliktov. Dejstvo je, da nesoglasja nastajajo v vseh odnosih, v veliki meri pa se jim torej lahko izognemo z dobrimi in odkritimi družinskimi odnosi. Potrdili smo tudi dejstvo, da je ločnica med družino in podjetjem v družinskih podjetjih tanka. Izrednega pomena pri tem pa je težnja k vzdrževanju ustreznega razmerja med družinskim in poslovnim življenjem. Odgovori intervjuvancev so pokazali, da si sicer vsaka generacija želi, da bi podjetje ostalo v družinskih rokah, vendar pa v primeru, da se naslednja generacija ne izkaže dovolj to ni splošno dejstvo. V nadaljevanju raziskave smo ugotovili tudi, da je prenosu nasledstva družinskega podjetja trenutno posvečeno premalo pozornosti. Druga generacija pa je s tem že bolj seznanjena in v prihodnosti namerava temu posvetiti več pozornosti. Ugotovili smo, da se družinska podjetja močno trudijo za dobro ime in ugled tako družine kot podjetja. Velik poudarek dajejo kvaliteti dela in kvaliteti svojih izdelkov. Njihova skrb za konkurenčnost je stalna, kar potrjuje tudi razvoj podjetja in dejavnosti, konstantno raziskovanje ter dodajanje novih tehnologij in spodbujanje kreativnega in inovativnega razmišljanja. Ugotovili smo tudi, da so za uspeh družinskega podjetja izrednega pomena tudi ključne lastnosti podjetnika, te pa se ni mogoče naučiti čez noč. Nekaj podjetniških lastnosti naj bi imeli že v svoji osebnosti, večino pa se pridobi z delom, nenehnim učenjem ter nadgrajevanjem svojega znanja.
Keywords: - Podjetje - Družinsko podjetje - Družina - Razvoj dejavnosti - Prenos nasledstva
Published in DKUM: 10.09.2018; Views: 1252; Downloads: 127
.pdf Full text (414,17 KB)

8.
Uvedba brezpapirnega letnega razgovora na primeru rešitve SuccessFactors
Ana Sevšek, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Verjetno smo se že vsi kdaj ustavili v kakšni pisarni in se zagledali v kup papirja. Gospa za pisalno mizo je po navadi morala prestaviti kup papirja, da nas je sploh lahko videla. Takšne pisarne dandanes izumirajo. Živimo v času, ko je potreba po hitri in takojšnji dostopnosti do dokumentov nuja. Podatki in dokumenti morajo biti na voljo kjerkoli in kadarkoli, saj le tako lahko sledimo konkurenci. Zato večina podjetij že uporablja sistem za brezpapirno poslovanje. S problemom papirnega poslovanja se srečujemo tudi v kadrovskih službah, pri izvajanju rednih letnih razgovorih. Diplomski projekt smo razdelili na dva dela. V prvem teoretičnem delu bomo opredelili pojem brezpapirno poslovanje, si pogledali kako uvajamo brezpapirno poslovanje v podjetje, kateri so ponudniki brezpapirnega poslovanja na trgu, opredelili prednosti in slabosti uvedbe brezpapirnega poslovanja ter razlike med klasičnim in elektronskim dokumentom. V drugem delu bomo spoznali pojem redni letni razgovor, opredelili njegov namen in cilje, spoznali kako poteka in kako ga arhiviramo. V drugem delu diplomskega projekta bomo spoznali rešitev na področju kadrovanja – SuccessFactors. Na koncu bomo poznali prednosti, ki jih pridobimo z uvedbo rednega letnega razgovora v rešitvi SuccessFactors.
Keywords: brezpapirno poslovanje, uvedba brezpapirnega poslovanja, elektronski in klasični dokumenti, redni letni razgovor, SuccessFactors
Published in DKUM: 01.12.2017; Views: 1386; Downloads: 113
.pdf Full text (1,47 MB)

9.
TEHNIČNO - TEHNOLOŠKA PRIMERJAVA SVETLOBNIH KUPOL IN STREŠNIH OKEN ZA RAVNE STREHE IN VREDNOSTNA ANALIZA
Dejan Sevšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Streha kot peta fasada predstavlja mejo med zunanjim in notranjim prostorom. Njena glavna funkcija je zaščita objekta pred zunanjimi vremenskimi vplivi. Pri ravnih in poševnih strehah si lahko prostore pod streho naredimo bolj prijazne z uporabo transparentnih elementov in tako pridobimo več naravne svetlobne površine. V diplomskem delu smo izvedli primerjavo transparentnih elementov za ravne strehe in pregledali njihove lastnosti, prednosti ter tudi slabosti. Hkrati smo opredelili toplotne izgube, ki nastanejo predvsem pri nekakovostni gradnji, in znatno vplivajo na stroške energije v stavbi. Stroški dobave in vgradnje transparentnih elementov so pridobljeni s strani izvajalcev krovsko – kleparske dejavnosti. V drugem delu diplomske naloge smo s pomočjo izvedbe vrednostne analize prikazali izbor najustreznejše variante za izvedbo transparentnega elementa za ravne strehe. Vrednostna analiza je zajemala tri variante transparentnih elementov; strešno kupolo, strešno okno s fiksno zasteklitvijo in klasično strešno okno s sredinskim vpetjem.
Keywords: ravna streha, svetlobne kupole, strešna okna, energetska učinkovitost, toplotne izgube, vrednostna analiza
Published in DKUM: 08.09.2016; Views: 1138; Downloads: 107
.pdf Full text (2,49 MB)

10.
Zaznani pritiski za prirejanje računovodskih informacij s strani strank v izbranih računovodskih servisih
Minka Sevšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Računovodski servis je organizacija, ki ima zaposlenega vsaj enega računovodjo, ki za naročnike opravlja računovodske in neračunovodske storitve. Računovodja in posledično računovodski servis je lahko za svoje namerno nestrokovno delo tudi kazensko odgovoren, zato mora v celoti upoštevati strokovno-etična načela, etične kodekse, ter vso davčno in pravno ter računovodsko zakonodajo. Računovodenje je nehvaležno delo, saj so računovodje nenehno pod socialnimi pritiski, zaradi rokov glede oddajanja obračunov in poročil raznim javnim ustanovam, organizacijskimi pritiski s strani delodajalca, s strani naročnika pa po večini pod pritiski za prirejanje računovodskih informacij zaradi ugodnejše predstavitve poslovanja organizacije in zaradi drugih naročnikovih osebnih interesov. Glede na manipuliranje v računovodenju ločimo realno in računovodsko (čisto) manipuliranje. Na realne manipulacije računovodja ne more vplivati, kar pa je nasprotno od čistih manipulacij, kjer gre za manipuliranje v okviru zakonsko dovoljenega, s pomočjo možnih izbir metod, med katerimi se računovodja lahko odloči in tako vpliva na poslovni izid organizacije. V diplomskem delu smo analizirali vrste, pogostost in razloge pritiskov za računovodske manipulacije s strani strank v računovodskih servisih po Sloveniji, ter izvajanje pritiskov glede manipulativnega ravnanja na zniževanje davčnih obveznosti le-teh. Analiza je pokazala, da se pogostost posameznih vrst prirejanj računovodskih informacij glede na pravno-organizacijsko obliko razlikuje, vendar so razlike minimalne. V največji meri naročniki izvajajo pritisk glede manipuliranja s pomočjo fiktivnih potnih nalogov, s popisom zalog, z evidentiranjem prejetih računov, ki so namenjeni lastni rabi, ter z osnovnimi sredstvi. Analiza razlogov, zaradi katerih naročniki nagovarjajo računovodje k manipulativnem ravnanju, je pokazala, da niso le-ti v največji meri prisotni zaradi zniževanja davčne osnove in s tem davčne obveznosti, temveč tudi zaradi pridobivanja posojil, kar je posledično povzročila kriza zadnjih let. Organizacije so večinoma poslovale z izgubo in tako izkazovale nepokrito davčno izgubo, ki jo lahko namenijo za pokrivanje davčne osnove v sedanjosti. Prav tako je analiza pokazala, da so naročniki storitev zunanjega izvajanja računovodenja v največjem odstotku davčno zelo disciplinirani. Razlog lahko najdemo v tem, da računovodski servisi opravljajo storitve za naročnike, ki se ne poslužujejo manipulacij, z ostalimi pa prekinejo pogodbeno razmerje, saj se bojijo kazenske odgovornosti. Drugi razlog lahko pripišemo kodeksu zaupnosti med računovodjo in naročnikom, kar pomeni, da anketirane računovodje niso podale realnih podatkov glede pritiskov strank na znižanje davčnih obveznosti, saj so le-ti delikatna tematika.
Keywords: računovodski servis, vloga računovodje, realne manipulacije, čiste manipulacije, gospodarske kategorije, odgovornost.
Published in DKUM: 18.08.2016; Views: 1369; Downloads: 127
.pdf Full text (1,91 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica