1. |
2. Razvoj distančnika za optimizacijo skladiščenja bivalnih enot : magistrsko deloFlorjan Rajšp, 2023, master's thesis Abstract: V podjetju ARCONT d. d., kjer izdelujejo bivalne enote za možnost hitre izgradnje montažnih objektov, se spopadajo s težavo skladiščenja enot brez žepov za vilice viličarjev, ki jih lahko skladiščijo zgolj na talnem nivoju, saj skladiščenje ene bivalne enote na drugo onemogoča manipuliranje le-teh.
To težavo smo rešili s pomočjo jeklenih distančnikov, ki zagotovijo 180 mm višinske razlike med streho ene enote in osnovo druge enote, tako da lahko zgornjo enoto, s pomočjo nakladalne deske, postavimo in skladiščimo na spodnji enoti. Vsak posamezni distančnik (na eni enoti jih potrebujemo štiri) se v enoto vstavi ročno. Keywords: konstruiranje, distančnik, bivalna enota, skladiščenje Published in DKUM: 20.09.2023; Views: 385; Downloads: 37
Full text (4,54 MB) |
3. Metode za obravnavanje večjih okvar strojne opreme v podjetju Arcont d.d. : magistrsko deloBlaž Kocbek, 2023, master's thesis Abstract: V podjetju Arcont d. d. prevladuje kurativno vzdrževanje, ki ga želijo bistveno pospešiti in razširiti z nekaterimi preventivnimi dejavnostmi. Z analizo nekaterih tipičnih okvar smo kot pilotski primer izločili upogibni stroj LVD 320/40. Za obravnavo odpovedi in okvar tega stroja smo izbrali metodi ACF (analiza vzrokov za odpoved) in MBR (poročilo o dolgem zastoju). Med delovanjem stroja nastane razpoka na oljnem filtru Rexroth, ki povzroči ustavitev proizvodnje v podjetju. Z analizo vzrokov in posledic okvare ter študijem obstoječih postopkov v podjetju smo metodi prilagodili stanju v podjetju in ju uporabili na pilotskem primeru. Ugotovili smo, da je osnovni vzrok okvare obravnavanega stroja konstrukcijska napaka, ki jo je mogoče rešiti z namestitvijo večjega oziroma zmogljivejšega filtra. Stroškovno ovrednotenje okvar in finančna analiza je pokazala velike prihranke, ki jih omogoča uporaba predstavljenih metod. Metodi je mogoče posplošiti za uporabo na katerem koli delovnem sredstvu v podjetju Arcont d. d. Keywords: analiza vzrokov za odpoved, metode, celovito produktivno vzdrževanje, strojna oprema Published in DKUM: 01.02.2023; Views: 711; Downloads: 102
Full text (3,67 MB) |
4. Celovita primerjava vodilnih zalednih spletnih ogrodij : diplomsko deloFilip Strajnar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Ustvarjanje koristne spletne aplikacije je zahtevno. Delo si lahko olajšamo z uporabo kakovostnih spletnih ogrodij. Ogrodja nudijo mnoge koristne funkcionalnosti, ki jih lahko ponovno uporabimo pri razvoju lastne aplikacije. S tem privarčujemo veliko časa. V diplomski nalogi se osredotočimo na zaledna spletna ogrodja.
Predstavili smo 5 vodilnih spletnih ogrodij, pri katerih smo izpostavili njihove pomembne lastnosti: odprtokodno licenco ogrodja, tipičen način začetka projekta, razporeditev map in pomembnih datotek projekta. Demonstrirali smo upravljanje s podatkovno bazo v vsakem spletnem ogrodju. Prikazali smo, kako se v ogrodju usmerjajo zahteve in kateri programski jezik uporabljamo pri razvoju programske opreme ter kakšen model vzporednega izvajanja uporablja ta programski jezik.
Z orodjem Jmeter smo izvedli zmogljivostne teste za vsako spletno ogrodje in prikazali pridobljene rezultate. Keywords: spletna ogrodja, REST API, ORM Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 485; Downloads: 81
Full text (1,50 MB) |
5. Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Tabor I Maribor : magistrsko deloŠpela Klemenčič, 2022, master's thesis Abstract: Magistrsko delo Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Tabor I Maribor je sestavljeno iz treh delov. V teoretičnem delu smo predstavili promet, vrste prometa, razvojne značilnosti otrok in prometno vzgojo, s pregledom ciljev osnovnošolskih predmetov pa smo dokazovali, da je prometna vzgoja medpredmetno področje. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov ugotavljali, kakšni so znanje učencev v prometu in njihovo ravnanje v njem, kakšno je mnenje staršev o znanju in ravnanju njihovih otrok v prometu. V praktičnem delu smo predstavili varnostno-prometni načrt in cilje za njegovo oblikovanje, šolski okoliš in demografsko območje Osnovne šole Tabor I Maribor. Izdelali smo prometno-varnostni načrt, pri tem pa opozorili na nevarna mesta, ki ogrožajo varnost učencev in ostalih udeleženih v prometu. Oblikovali smo štiri varne poti, ki vodijo do šole. Keywords: vrste prometa, varnost otrok, prometna vzgoja, načrt šolskih poti, Osnovna šola Tabor I Maribor Published in DKUM: 13.10.2022; Views: 579; Downloads: 88
Full text (4,01 MB) |
6. Vpliv virtualne resničnosti na delovanje avtonomnega živčevjaPatric Rajšp, 2022, master's thesis Abstract: Uvod: Tehnologija, ki mogoča prikaz virtualne resničnosti je v sodobnem svetu vse bolj dostopna. V prosti prodaji so mnoge različne vsebine, ki sprožajo različne fiziološke odzive avtonomnega živčnega sistema. V raziskavi smo raziskali kako simulirana podvodna igra v virtualni resničnosti vpliva na delovanje avtonomnega živčnega sistema.
Metode: V raziskavi smo uporabili eksperimentalno kvantitativno metodo. Vključenim prostovoljcem smo preko neinvazivnega merjenja različnih parametrov hemodinamike posredno merili delovanje avtonomnega živčnega sistema, med uporabo VR očal ter po uporabi VR očal. Podatke smo objektivno pridobili preko meritev hemodinamike ter subjektivno preko raziskovalčevega poročanja občutkov. Scenarij je obsegal stresne in prijetne dogodke. Hemodinamični odziv smo merili z napravo Task Force Monitor.
Rezultati: Frekvenca srca (HR) je največji porast dosegla iz povprečnih 92±4,5 v mirovanju na povprečnih 110±20 utripov na minuto v stresnem območju. Srednji krvni tlak (MAP) je najvišjo vrednost dosegel v stresnem območju (iz 105±3,2 mmHg na 111±12 mmHg). Najnižjo vrednost MAP smo zabeležili v prvem prijetnem delu VR, in sicer 102±10mmHg. V stresnem delu virtualne resničnosti je povečano delovanje simpatičnega avtonomnega ter v prijetnem delu povečano delovanje parasimpatičnega živčnega sistema.
Sklep: Avtonomni živčni sistem se odziva na zunanje informacije; naj si bodo te iz resničnega okolja ali virtualne resničnosti. Neprijetni/prijetni dogodki v virtualni resničnosti povzročijo resničen stres v človeškem telesu. Keywords: virtualna resničnost, avtonomni živčni sistem, podvodni virtualni svet Published in DKUM: 17.06.2022; Views: 693; Downloads: 74
Full text (2,16 MB) |
7. Dialoška dramska igra z lutkami v 1. razredu osnovne šoleBianca Kaučič Rajšp, 2021, undergraduate thesis Abstract: Praktična diplomska naloga je nastala z namenom opazovanja vpliva dialoške dramske igre z lutko na otroke. Namen naloge je bil otrokom predstaviti tri pravljice z metodo dialoške dramske igre ter opazovati reakcije otrok med samim pripovedovanjem zgodbe. Ključni cilj diplomskega dela je bilo opazovanje vpliva odigrane zgodbe na kasnejše vodene in ustvarjalne dejavnosti. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je nastal z uporabo in obdelavo primarnih in sekundarnih virov. V njem je predstavljena metoda dialoške dramske igre z lutkami, pomen lutke kot sredstvo za komunikacijo, lutkovne tehnike in pomen lutkovnega gledališča. V teoriji je omenjena tudi pomembnost izbire in pripovedovanja ter poslušanja zgodb in pravljic ter dramatizacija le-teh. Sledi praktični del, kjer smo metodo dialoške dramske igre preizkusili. V prvem razredu osnovne šole smo izvedli dve od treh načrtovanih dialoških dramskih iger z lutko. Pri tem smo opazovali otroke med samo izvedbo dialoške dramske igre z lutko ter tudi reakcije, odzive in sodelovanje pri vodenih in ustvarjalnih dejavnostih. Z izvedbo praktičnega dela diplomske naloge smo zadovoljni, saj smo opazili, da lahko z metodo dialoške dramske igre z lutko pozitivno vplivamo na komunikacijske sposobnosti otrok in njihovo lastno izražanje ter oblikovanje osebnosti. Keywords: dialoška dramska igra z lutkami, komunikacija, pripovedovanje, lutke, pravljice Published in DKUM: 24.02.2021; Views: 1075; Downloads: 102
Full text (5,05 MB) |
8. Formativno ocenjevanje naravoslovnih vsebin na razredni stopnji OŠ PesnicaTamara Loparič, 2019, master's thesis Abstract: Magistrska naloga z naslovom Formativno ocenjevanju naravoslovnih vsebin na razredni stopnji OŠ Pesnica je sestavljena iz dveh delov (teoretičnega in empiričnega). V teoretičnem delu so trije sklopi – naravoslovni (pojasnjuje kaj je naravoslovje in na čem temelji), didaktičen (predstavljena sta pisno in ustno ocenjevanje znanja ter preverjanje in ocenjevanje naravoslovja) in geografski sklop (predstavljen je kraj Pesnica oziroma osnovna šola Pesnica ter njena podružnična šola Pernica, kjer je potekala empirična raziskava). V empiričnem delu so predstavljeni izsledki empirične raziskave, ki je bila narejena s pomočjo odprtega intervjuja med razrednimi učiteljicami in katere namen je bil ugotoviti kakšen odnos imajo do formativnega spremljanja in na kakšen način ga izvajajo. Keywords: naravoslovje, razredna stopnja, preverjanje in ocenjevanje, formativno spremljanje. Published in DKUM: 06.02.2020; Views: 1396; Downloads: 300
Full text (2,64 MB) |
9. Kaj o trajnostnem razvoju vedo in kako v skladu z njim ravnajo učenci drugega triletja OŠ Tišina?Monika Gomboc, 2019, master's thesis Abstract: Magistrsko delo Kaj o trajnostnem razvoju vedo in kako v skladu z njim ravnajo učenci OŠ Tišina sestavljata teoretični in empirični del, ki se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. V teoretičnem delu sta opredeljena trajnostni razvoj in okoljska vzgoja ter relacije med njima. Zapisana je analiza okoljske vzgoje skozi vso osnovnošolsko vertikalo. Prav tako je opredeljena okoljska pismenost. V teoretičnem delu je predstavljena občina Tišina, izpostavljena je Osnovna šola Tišina, saj je na njej potekala empirična raziskava. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki raziskave, katere namen je bil ugotoviti, kakšno znanje o varovanju narave imajo učenci drugega triletja na Osnovni šoli Tišina in kako z naravo v resnici ravnajo. V raziskavi, ki je potekala junija 2018, sta bila vključena 102 učenca, četrtega (N=33), petega (N=33) in šestega (N=36) razreda. Ugotovljeno je, da anketirani učenci veliko vedo o varovanju okolja in trajnostnega razvoja, vendar pa v vsakdanjem življenju tega dosledno ne upoštevajo. Keywords: trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, Občina Tišina, Osnovna šola Tišina Published in DKUM: 29.10.2019; Views: 1254; Downloads: 141
Full text (2,19 MB) |
10. Analiza in nadgradnja preklopne stopnice gasilskega vozila : diplomsko deloFlorjan Rajšp, 2019, undergraduate thesis Abstract: V podjetju Rosenbauer d. o. o. Slovenija, kjer izdelujejo nadgradnje gasilskih vozil, se ob vse večjih in višjih nadgradnjah spopadajo s težavo dosega opreme na večjih višinah v vozilu. To težavo smo sklenili rešiti s pomočjo izvlečenega elementa, ki nam kot dodatna stopnica pomaga doseči višje ležeče pripomočke. Naprava je narejena tako, da omogoča delovanje na dveh nivojih, in sicer: zaprta v osnovni stopnici ali dvignjena (omogoča doseganje pripomočkov znatno višje). Pogon naprave je ročen. Keywords: stopnica, naprava, izvlečeni element Published in DKUM: 28.03.2019; Views: 1003; Downloads: 61
Full text (3,55 MB) |