| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza podpornega okolja za podjetništvo v Sloveniji in na Hrvaškem
Lucija Petkovšek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega dela se nanaša na podporno okolje za podjetništvo in njegovo primerjavo med Slovenijo in Hrvaško v obdobju od leta 2016 do 2018. Želeli smo ugotoviti, ali sta državi podobno razvili podjetniško okolje glede na to, da sta bili nekoč del skupne države, ter opredeliti primere dobre prakse obeh držav. Ker je podjetništvo pomembno za gospodarsko rast in družbeno razvitost, ga je potrebno spremljati in proučevati. Mi smo za primerjavo Slovenije in Hrvaške uporabili rezultate raziskave Globalnega podjetniškega monitorja v delu, ki se nanaša na proučevanje podjetniškega ekosistema. Na razvijanje podjetništva v obeh državah močno vplivajo podporne državne in druge institucije ter Evropska unija, ker nudijo pomoč podjetnikom in podjetjem predvsem v obliki financiranja, svetovanja, informiranja in izobraževanja. Ugotovili smo, da so v Sloveniji pogoji podjetniškega okolja nekoliko bolje ocenjeni kot na Hrvaškem. V obeh državah je najbolje ocenjena fizična infrastruktura. V Sloveniji se pogoji skozi čas izboljšujejo kljub temu, da so nekateri relativno nizko ocenjeni. Večjo pozornost še vedno zahtevata izobraževanje in usposabljanje za podjetništvo v osnovni in srednji šoli. To je najnižje ocenjen pogoj ter regulativa vladnih politik, ki podjetnikom in novim podjetjem še vedno povzroča težave s pridobivanjem potrebnih dovoljenj in koncesij, davčna bremena in birokratske ovire. Na Hrvaškem se konstantno ne izboljšuje niti en pogoj, še posebej hitro in odločno je potrebno spremeniti vladno politiko, ki s svojim zapletenim regulativnim okvirjem in birokracijo, ki je najnižje ocenjen pogoj, zavira podjetništvo, nova podjetja pa so še vedno diskriminirana pri javnih naročilih. Strategija Hrvaške bi morala biti poleg pogostejšega spremljanja rezultatov vladnih programov, osredotočena tudi na večjo vpletenost podjetništva v izobraževalni sistem. To bi imelo najverjetneje tudi pozitiven vpliv na kulturne in družbene norme, ki podjetništvu še vedno niso naklonjene. Primer dobre prakse v Sloveniji je Slovenski podjetniški sklad, ki nudi raznoliko finančno spodbudo za podjetja v različnih fazah, česar na Hrvaškem primanjkuje.
Keywords: podjetniški ekosistem, podjetniški okvirni pogoji, Slovenija, Hrvaška, EU, institucionalna podpora.
Published: 25.03.2021; Views: 85; Downloads: 15
.pdf Full text (613,70 KB)

2.
Vloga muzeja v izobraževalnem procesu: načrtovanje učnih aktivnosti v muzeju Velenje
Mojca Petkovšek, 2018, master's thesis

Abstract: Kako pri učencih spodbuditi samostojno in kritično mišljenje, vedoželjnost, opazovanje predmetov in pojavov? Kako učencem predstaviti preteklost, ki je za njih nepredstavljiva? Vse to lahko razvijamo tako, da jih seznanjamo s konkretnimi predmeti in jim omogočimo izkušnjo z njimi, saj le-te pripomorejo, da se jim pridobljeno znanje vtisne v spomin. Te izkušnje lahko učenci najlažje pridobijo v muzejih, v katerih se s konkretnimi predmeti tudi srečujejo. Veliko učencev se prvič odpravi v muzej ravno s šolo. Z magistrskim delom smo raziskovali vlogo muzeja v izobraževanju in načrtovali učne aktivnosti v Muzeju Velenje za učence 1., 3., in 5. razreda osnovne šole. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojme za samo razumevanje dela, kot so opredelitev muzeja, vrste muzeja ter kdo je muzejski delavec in kustos. V nadaljevanju smo predstavili izobraževalno vlogo muzeja, tuje in domače primere dobre prakse vključevanja muzejskega dela v izobraževanje. V zadnjem teoretičnem poglavju smo predstavili še Muzej Velenje na splošno in njegove razstave ter zbirke. V empiričnem delu smo zapisali priporočene učne aktivnosti iz potrjenih priročnikov za učence od 1. do 5. razreda osnovne šole pri predmetu Spoznavanje okolja in pri predmetu Družba, ki so nam bile v pomoč pri načrtovanju učnih aktivnosti v Muzeju Velenje, le-te pa smo zapisali v praktičnem delu v obliki učne priprave s pripravljenimi prilogami. Učne aktivnosti smo zgolj načrtovali.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Muzej, izobraževalna vloga muzeja, muzejska pedagogika, kustos pedagog, Muzej Velenje, učne aktivnosti
Published: 08.01.2019; Views: 568; Downloads: 175
.pdf Full text (3,66 MB)

3.
Rheological properties of marine sediments from the port of Koper
Jasna Smolar, Matej Maček, Ana Petkovšek, 2016, original scientific article

Abstract: Subaqueous, fine-grained, cohesive sediments are continuously fluidized by waves and other disturbances that cause their movement, which can be described with numerical models incorporating rheological parameters. The rheological behaviour depends on the soil (solid) type, the volume concentration, the salinity and the testing methods. In this study, rheological investigations of marine sediments from the Port of Koper were carried out by using two coaxial cylinder rheometers (DV3T HB, Brookfield and ConTec Viscometer 5). The influence of the specimen volume, the size of the gap and the type of measuring spindles were analysed and compared. The measured data were evaluated using the Bingham model. For each data set, the boundary between the sheared (“fluid”) and the un-sheared (“solid”) material was calculated and then the calculated boundary was used instead of the outer radius of the cylinder for the evaluation of the rheological parameters, where necessary. A good comparison of the results was found when using this approach. The results are also in agreement with the literature data. The ConTec Viscometer 5, primarily designed for mortars and concrete, was shown to be also suitable for the investigation of sediments.
Keywords: marine sediments, Bingham model, yield stress, plastic viscosity, coaxial cylinder rheometer, plug flow, Bay of Koper
Published: 18.06.2018; Views: 436; Downloads: 40
.pdf Full text (709,57 KB)
This document has many files! More...

4.
Influence of mould suction on the volume - change behaviour of compacted soils during inundation
Matej Maček, Bojan Majes, Ana Petkovšek, 2011, original scientific article

Abstract: After construction, compacted clayey soils in different earth structures equilibrate their water content and suction with the local environment. In wet climatic conditions the compaction on the dry side of the Proctor curve, which enables a high layer stiffness during construction, may result in permanent deformation and softening during the lifetime of the structure. This paper presents the results of the tests, performed on a relatively large number of compacted test specimens, where the conventional index parameters, used to identify compacted soils, were supplemented with a suction–water-content curve and measurements of “mould” suction. Correlations were established between the optimum water content and the suction–water-content curve for representative samples, and the influence of the mould suction on the vertical deformation of the compacted samples during inundation in oedometers was studied.
Keywords: oedometer tests, suction, swelling, collapse
Published: 13.06.2018; Views: 389; Downloads: 66
.pdf Full text (391,47 KB)
This document has many files! More...

5.
A laboratory characterization of soils and clay-bearing rocks using the Enslin-Neff water-adsorption test
Ana Petkovšek, Matej Maček, Bojan Majes, 2009, original scientific article

Abstract: The application of the Enslin-Neff water-adsorption test for the determination of soil-index properties has been investigated on commercially available reference minerals and on real soils. The Enslin-Neff test is a simple and reliable laboratory method, which can provide important information about the behavior of soils, clay-bearing rocks and aggregate fines that are in contact with water. Although the test has been frequently used for bentonite testing, practically no results have been published about the physical meaning of the Enslin-Neff water-adsorption values for real soils. The results of this study indicate that the Enslin-Neff water-adsorption test can be used to obtain accurate values of some soil-index properties, such as the liquid limit, the plasticity index, the methylene-blue value, and the soil-water characteristic curve.
Keywords: water adsorption, soil water characteristic curve, methylene blue value, soil suction
Published: 06.06.2018; Views: 673; Downloads: 64
.pdf Full text (380,52 KB)
This document has many files! More...

6.
Foreword from the editors
Viktor Levandovskyy, Dušan Pagon, Marko Petkovšek, Valery Romanovski, 2012, preface, afterword

Keywords: matematika
Published: 10.07.2015; Views: 408; Downloads: 18
URL Link to full text

7.
On subgraphs of Cartesian product graphs
Sandi Klavžar, Alenka Lipovec, Marko Petkovšek, 1999

Abstract: Karakterizirani so grafi, ki jih lahko predstavimo kot netrivialen podgraf kartezičnega produkta grafov. Kot posledica je pokazano, da ima vsak dvodelni graf z radijem 2, ki ne vsebuje ▫$K_{2,3}$▫, tako predstavitev. Neskončna družina bazičnih podgrafov je tudi konstruirana - dosedaj je bilo znanih le končno takih grafov.
Keywords: matematika, teorija grafov, kartezični produkt grafov, podgrafi, mathematics, graph theory, Cartesian product graphs, subgraphs
Published: 10.07.2015; Views: 581; Downloads: 61
URL Link to full text

8.
VLOGA TER SODELOVANJE STARŠEV PRI IZOBRAŽEVANJU GLASBENO IN PLESNO TALENTIRANIH OTROK
Ana Tina Petkovšek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo na podlagi teoretičnih izhodišč želeli predstaviti pomen, ki ga imata sodelovanje ter vključevanje staršev v proces izobraževanja glasbeno-plesno talentiranih otrok. Glasba in ples imata pri vzgoji otrok neprecenljivo vlogo, saj prispevata k uresničevanju široke palete vzgojno-izobraževalnih ciljev. Glasbene in plesne izkušnje spodbujajo otrokovo izražanje čustev ter izostrijo zavedanje in opažanje čustev drugih. Družina je tista, ki prva ustreže otrokovi želji po plesnem in glasbenem izražanju, zato smo se v nalogi najprej osredotočili na pomen družine, ki je nepogrešljiv dejavnik otrokovega razvoja. Pojasnili smo naloge družine, oblike družin ter družinska vzgojna sredstva. Nato smo opredelili pojem glasbene in plesne talentiranosti, kdo so talentirani otroci, kako jih prepoznamo, kakšne so njihove značilnosti in potrebe ter kakšno vlogo imajo starši pri razvoju otrokove talentiranosti. Predstavili smo tudi Glasbeno šolo Gornja Radgona kot institucijo, ki izobražuje glasbeno in plesno talentirane otroke. Delo z umetniško nadarjenimi otroki zahteva posebne didaktične pristope, ključna pa je vloga staršev kot soudeležencev v izobraževalnem procesu. Otrok potrebuje čustveno podporo staršev, na katero se lahko zanese ne glede na svoje uspehe in neuspehe. Staršem in učiteljem je skupni cilj uspeh otroka, zato je pomembno, da se vzpostavi kakovostni sodelovalni odnos in komunikacija med domom in šolo – starši in učitelji. V nalogi smo predstavili formalne in neformalne oblike sodelovanja med šolo in domom in kako se te konkretno uresničujejo na Glasbeni šoli v Gornji Radgoni.
Keywords: Talent, plesna talentiranost, glasbena talentiranost, sodelovanje, družina, Glasbena šola Gornja Radgona.
Published: 11.09.2012; Views: 2389; Downloads: 254
.pdf Full text (1,20 MB)

9.
10.
Družbeno neodgovorni partnerji so predragi
2012, interview

Keywords: družbena odgovornost, intervjuji
Published: 02.06.2012; Views: 898; Downloads: 39
URL Link to full text

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica