| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Presoja upravičenosti investicije v sončno elektrarno
Ana Štritof, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Dolgoročne investicije imajo pomemben vpliv na uspešno poslovanje podjetja, zato je ključnega pomena, da se investicijske odločitve v podjetju temeljito presojajo in ocenjujejo. Diplomsko delo presoja upravičenost investicijskega projekta izgradnje razdeljene male fotovoltaične elektrarne na strehi objekta podravskega podjetja. Investicijski projekt smo presojali s finančno analizo in kazalniki neto sedanje vrednosti, notranje stopnje donosa, indeksa donosnosti in dobe povračila, ki so bili izračunani na podlagi investicijskih izdatkov, stroškov obratovanja in vzdrževanja ter pričakovanih koristi, ki zajemajo prihranke pri stroških električne energije in prihodke od prodaje viškov električne energije. V ekonomski analizi, ki temelji na finančnem denarnem toku, smo ovrednotili še zunanje učinke oziroma eksternalije, tj. zmanjšanje emisij toplogrednih plinov. S pomočjo izbranih pristopov in meril vrednotenja smo ugotovili, da je investicija v sončno elektrarno sprejemljiva. Podjetje je želelo z investicijo v obnovljive vire energije okrepiti svoj poslovni položaj kot družbeno odgovorno podjetje, saj ne nosi odgovornosti le kot pomembno podravsko podjetje, ampak skrbi, da ima njihovo delovanje čim boljši vpliv na širšo družbo in čim manjši vpliv na naravno okolje. Sončna elektrarna, namenjena samooskrbi podjetja z električno energijo, predstavlja neposreden prispevek k zelenemu prehodu v nizkoogljično družbo.
Keywords: investicijski projekt, sončna elektrarna, presoja, finančna in ekonomska analiza, upravičenost investicije
Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 321; Downloads: 88
.pdf Full text (1,37 MB)

2.
Prilagoditve učnega okolja kot dejavnik uspešnosti učencev s posebnimi potrebami v inkluzivni šoli
Renata Štritof, 2015, master's thesis

Abstract: Učitelj v inkluzivni šoli s soustvarjanjem učinkovitega učnega okolja in prilagajanjem pouka učenčevim posebnim vzgojno-izobraževalnim potrebam omogoča učencem s posebnimi potrebami uspešno učenje in optimalni razvoj njegovih potencialov. Učenci s posebnimi potrebami, ki so usmerjeni v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, se v skladu z Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (2011) prilagodi organizacija pouka in časa, izvajanje pouka in način preverjanja ter ocenjevanja. Namen magistrskega dela je preučiti prilagoditve učnega okolja kot dejavnik uspešnosti pri učencih s posebnimi potrebami. Zaradi pomembne in odgovorne vloge učitelja v inkluzivni šoli smo raziskovali soustvarjanje in prilagajanje učnega okolja pri učiteljih za učence s posebnimi potrebami ter ugotavljali stališča učiteljev do dejavnikov uspešnosti. Statistično so bili kontrolirani dodatna usposobljenost za delo z učenci s posebnimi potrebami, stopnja, na kateri učitelji poučujejo in delovne izkušnje na področju vzgoje in izobraževanja. Osredotočili smo se predvsem na dodatna znanja za delo z učenci s posebnimi potrebami, saj naj bi bil učitelj, ki ima ustrezna znanja in veščine za delo z učenci s posebnimi potrebami, pri delu z njimi uspešnejši (Kavkler, 2002). V raziskavi sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Na vprašalnik je odgovorilo 280 učiteljev in učiteljic iz slovenskih osnovnih šol. Ugotavljamo, da predvsem učitelji z dodatnimi znanji za delo z učenci s posebnimi potrebami bolj prilagajajo pouk ter soustvarjajo učinkovito učno okolje. Rezultati raziskave pa tudi kažejo, da učitelji prilagoditvam pri organizaciji in pri izvajanju pouka, ki so pomemben del učinkovitega in spodbudnega učnega okolja, ne pripisujejo posebnega pomena za doseganje učne uspešnosti pri učencih s posebnimi potrebami.
Keywords: učenci s posebnimi potrebami, inkluzivna šola, vloga učitelja, učno okolje, soustvarjanje učinkovitega učnega okolja, prilagoditve, učna uspešnost
Published in DKUM: 14.01.2016; Views: 4120; Downloads: 583
.pdf Full text (731,89 KB)

3.
STOPNJA ZADOVOLJSTVA V RAZLIČNIH ORGANIZACIJSKIH ENOTAH JAVNE UPRAVE
Tjaša Štritof, 2014, master's thesis

Abstract: Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti zadovoljstvo na delovnem mestu v dveh različnih organizacijah znotraj Slovenske vojske in dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo na podlagi raziskav ter končnih ugotovitev podati predloge, ki bi izboljšali in dvignili stopnjo zadovoljstva še na višji nivo. Naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo primerjali dela različnih avtorjev, tujih in domačih, ter obširneje opredelili teorijo, ki se navezuje na dejavnike zadovoljstva. V empiričnem delu je raziskovanje potekalo na podlagi specifične organiziranosti v MORS z anketnim vprašalnikom, ki je bil razdeljen v dve različni organizaciji znotraj SV. Želeli smo potrditi ali ovreči raziskovalna vprašanja ter se na podlagi anketnih odgovorov s pomočjo SPSS analize čim bolj približati realnim razmeram, ki vladajo znotraj širše organiziranosti v SV. Z deskriptivno metodo smo raziskali odklone, frekvence ter aritmetične sredine določenega deleža anketirancev, vse skupaj pa vizualno prikazali v obliki grafov in tabel. S parnim T-testom smo primerjali posamezne trditve z namenom potrjevanja raziskovalnih vprašanj. S pomočjo analize ankete o zadovoljstvu zaposlenih na delovnem mestu smo prišli do zaključka, da so zaposleni v organizaciji A in organizaciji B zadovoljni na delovnem mestu, prav tako prevladuje mnenje, da je način vodenja dokaj učinkovit ter da je motivacija zaposlenih na visokem nivoju. V obeh organizacijah so prisotni pozitivni medsebojni odnosi, z analizo rezultatov pa smo prišli tudi do nekaj sprejemljivih ugotovitev, pri katerih smo izpostavili področja, kjer so možne izboljšave.
Keywords: Slovenska vojska MORS organizacija management zadovoljstvo motivacija vodenje medsebojni odnosi
Published in DKUM: 08.04.2014; Views: 1629; Downloads: 184
.pdf Full text (2,57 MB)

4.
5.
Compact spinning for improved quality of ring-spun yarns
Momir Nikolić, Zoran Stjepanović, Franc Lesjak, Andrej Štritof, 2003, original scientific article

Abstract: A new impulse in the field of ring spinning technology is offered by compact-condensed spinning. The article presents the comparison of two chosen spinning systems for the production of compact yarns. We have analysed and compared the physical, mechanical and morphological properties of conventional and compact yarns, spun at the same technological and kinematical parameters from the same cotton, cotton/PES and cotton/viscose roving. The construction specificities of the Suessen and Zinser compact ring spinning frames, on which the comparative spinning was performed, are described within this work. The purpose of the study was to determine the influence of differences in compacting systems on yarn quality, and to compare the compact and conventional yarns produced.
Keywords: textile industry, ring spinning, compact spinning, compact yarns, mechanical properties, physical properties
Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 2063; Downloads: 56
URL Link to full text

Search done in 6.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica