1. Zgodovina Osnovne šole Cerknica od leta 1873 do leta 1987 : magistrsko deloJaka Štritof, 2024, master's thesis Abstract: Začetki šolanja v Cerknici segajo v začetek 19. stoletja. Šola se je v Cerknici zgradila leta 1827 in se je nenehno širila. Leta 1863 je postala dvorazredna, leta 1878 trirazredna, 1879 pa štirirazredna. Za časa Avstro-Ogrske in stare Jugoslavije je na šoli delovala tudi nižja gimnazija, ki je predstavljala višje razrede. Ta je bila v šolskem letu 1958/59 ukinjena, njeni razredi pa so bili pripojeni osnovni šoli, ki je postala 8-letka. Šola je prešla
čez več obdobij, večjo je bilo obdobje Marije Terezije in Franca Jožefa II. To je bil čas Avstro-Ogrske, kjer je bilo značilno, da je imela cerkev velik vpliv na šolo, učenci so se morali redno udeleževati svetih maš in večkrat obeležiti cerkvene praznike. V tem obdobju se je tudi intenzivno praznovalo rojstne dneve in godove vladarjev ter cesarjev. Vse skupaj se je spremenilo, ko je šola prišla pod jugoslovansko oblast. Pouk in praznovanje praznikov sta se bistveno spremenila, spremenili pa so se tudi metode in načini poučevanja, ki so postali naprednejši. Skozi čas se je šolsko poslopje nenehno nadgrajevalo. Kljub temu se je šola skozi celotno obdobje srečevala s prostorsko stisko in z različnimi nevšečnostmi, 23. novembra 1943 pa je bila celo v celoti požgano. Šolanje se je za kratek čas preselilo v Dolenjo vas, nato pa se je začela obnova požgane šole. V šolskem letu 1962/63 se je začela graditi nova šola v Cerknici, ki je bila zgrajena v obdobju od leta 1963 do leta 1976. Nova šola je omogočila kvalitetnejšo izvedbo pouka, seveda modernejšo obliko pa poznamo še danes. Keywords: Osnovna šola Cerknica, šolska kronika, zgodovina šolstva Published in DKUM: 20.01.2025; Views: 0; Downloads: 19
Full text (17,36 MB) |
2. Presoja upravičenosti investicije v sončno elektrarnoAna Štritof, 2023, undergraduate thesis Abstract: Dolgoročne investicije imajo pomemben vpliv na uspešno poslovanje podjetja, zato je ključnega pomena, da se investicijske odločitve v podjetju temeljito presojajo in ocenjujejo. Diplomsko delo presoja upravičenost investicijskega projekta izgradnje razdeljene male fotovoltaične elektrarne na strehi objekta podravskega podjetja. Investicijski projekt smo presojali s finančno analizo in kazalniki neto sedanje vrednosti, notranje stopnje donosa, indeksa donosnosti in dobe povračila, ki so bili izračunani na podlagi investicijskih izdatkov, stroškov obratovanja in vzdrževanja ter pričakovanih koristi, ki zajemajo prihranke pri stroških električne energije in prihodke od prodaje viškov električne energije. V ekonomski analizi, ki temelji na finančnem denarnem toku, smo ovrednotili še zunanje učinke oziroma eksternalije, tj. zmanjšanje emisij toplogrednih plinov. S pomočjo izbranih pristopov in meril vrednotenja smo ugotovili, da je investicija v sončno elektrarno sprejemljiva. Podjetje je želelo z investicijo v obnovljive vire energije okrepiti svoj poslovni položaj kot družbeno odgovorno podjetje, saj ne nosi odgovornosti le kot pomembno podravsko podjetje, ampak skrbi, da ima njihovo delovanje čim boljši vpliv na širšo družbo in čim manjši vpliv na naravno okolje. Sončna elektrarna, namenjena samooskrbi podjetja z električno energijo, predstavlja neposreden prispevek k zelenemu prehodu v nizkoogljično družbo. Keywords: investicijski projekt, sončna elektrarna, presoja, finančna in ekonomska analiza, upravičenost investicije Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 459; Downloads: 142
Full text (1,37 MB) |
3. Prilagoditve učnega okolja kot dejavnik uspešnosti učencev s posebnimi potrebami v inkluzivni šoliRenata Štritof, 2015, master's thesis Abstract: Učitelj v inkluzivni šoli s soustvarjanjem učinkovitega učnega okolja in prilagajanjem pouka učenčevim posebnim vzgojno-izobraževalnim potrebam omogoča učencem s posebnimi potrebami uspešno učenje in optimalni razvoj njegovih potencialov. Učenci s posebnimi potrebami, ki so usmerjeni v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, se v skladu z Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (2011) prilagodi organizacija pouka in časa, izvajanje pouka in način preverjanja ter ocenjevanja. Namen magistrskega dela je preučiti prilagoditve učnega okolja kot dejavnik uspešnosti pri učencih s posebnimi potrebami. Zaradi pomembne in odgovorne vloge učitelja v inkluzivni šoli smo raziskovali soustvarjanje in prilagajanje učnega okolja pri učiteljih za učence s posebnimi potrebami ter ugotavljali stališča učiteljev do dejavnikov uspešnosti. Statistično so bili kontrolirani dodatna usposobljenost za delo z učenci s posebnimi potrebami, stopnja, na kateri učitelji poučujejo in delovne izkušnje na področju vzgoje in izobraževanja. Osredotočili smo se predvsem na dodatna znanja za delo z učenci s posebnimi potrebami, saj naj bi bil učitelj, ki ima ustrezna znanja in veščine za delo z učenci s posebnimi potrebami, pri delu z njimi uspešnejši (Kavkler, 2002). V raziskavi sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Na vprašalnik je odgovorilo 280 učiteljev in učiteljic iz slovenskih osnovnih šol. Ugotavljamo, da predvsem učitelji z dodatnimi znanji za delo z učenci s posebnimi potrebami bolj prilagajajo pouk ter soustvarjajo učinkovito učno okolje. Rezultati raziskave pa tudi kažejo, da učitelji prilagoditvam pri organizaciji in pri izvajanju pouka, ki so pomemben del učinkovitega in spodbudnega učnega okolja, ne pripisujejo posebnega pomena za doseganje učne uspešnosti pri učencih s posebnimi potrebami. Keywords: učenci s posebnimi potrebami, inkluzivna šola, vloga učitelja, učno okolje, soustvarjanje učinkovitega učnega okolja, prilagoditve, učna uspešnost Published in DKUM: 14.01.2016; Views: 4282; Downloads: 635
Full text (731,89 KB) |
4. STOPNJA ZADOVOLJSTVA V RAZLIČNIH ORGANIZACIJSKIH ENOTAH JAVNE UPRAVETjaša Štritof, 2014, master's thesis Abstract: Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti zadovoljstvo na delovnem mestu v dveh različnih organizacijah znotraj Slovenske vojske in dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo na podlagi raziskav ter končnih ugotovitev podati predloge, ki bi izboljšali in dvignili stopnjo zadovoljstva še na višji nivo.
Naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo primerjali dela različnih avtorjev, tujih in domačih, ter obširneje opredelili teorijo, ki se navezuje na dejavnike zadovoljstva.
V empiričnem delu je raziskovanje potekalo na podlagi specifične organiziranosti v MORS z anketnim vprašalnikom, ki je bil razdeljen v dve različni organizaciji znotraj SV. Želeli smo potrditi ali ovreči raziskovalna vprašanja ter se na podlagi anketnih odgovorov s pomočjo SPSS analize čim bolj približati realnim razmeram, ki vladajo znotraj širše organiziranosti v SV. Z deskriptivno metodo smo raziskali odklone, frekvence ter aritmetične sredine določenega deleža anketirancev, vse skupaj pa vizualno prikazali v obliki grafov in tabel. S parnim T-testom smo primerjali posamezne trditve z namenom potrjevanja raziskovalnih vprašanj.
S pomočjo analize ankete o zadovoljstvu zaposlenih na delovnem mestu smo prišli do zaključka, da so zaposleni v organizaciji A in organizaciji B zadovoljni na delovnem mestu, prav tako prevladuje mnenje, da je način vodenja dokaj učinkovit ter da je motivacija zaposlenih na visokem nivoju. V obeh organizacijah so prisotni pozitivni medsebojni odnosi, z analizo rezultatov pa smo prišli tudi do nekaj sprejemljivih ugotovitev, pri katerih smo izpostavili področja, kjer so možne izboljšave. Keywords: Slovenska vojska
MORS
organizacija
management
zadovoljstvo
motivacija
vodenje
medsebojni odnosi Published in DKUM: 08.04.2014; Views: 1720; Downloads: 194
Full text (2,57 MB) |
5. |
6. Compact spinning for improved quality of ring-spun yarnsMomir Nikolić, Zoran Stjepanović, Franc Lesjak, Andrej Štritof, 2003, original scientific article Abstract: A new impulse in the field of ring spinning technology is offered by compact-condensed spinning. The article presents the comparison of two chosen spinning systems for the production of compact yarns. We have analysed and compared the physical, mechanical and morphological properties of conventional and compact yarns, spun at the same technological and kinematical parameters from the same cotton, cotton/PES and cotton/viscose roving. The construction specificities of the Suessen and Zinser compact ring spinning frames, on which the comparative spinning was performed, are described within this work. The purpose of the study was to determine the influence of differences in compacting systems on yarn quality, and to compare the compact and conventional yarns produced. Keywords: textile industry, ring spinning, compact spinning, compact yarns, mechanical properties, physical properties Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 2193; Downloads: 60
Link to full text |