| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vloga kulture pri internacionalizaciji na primerih slovenskih podjetij
Alona Sova, 2020, master's thesis

Abstract: Internacionalizacija podjetja postaja vedno pomembnejša za podjetja, poslovanje, rast in razvoj podjetja ter obstoj in ohranjanje svojega tržnega deleža. Internacionalizacija lahko poteka na različne načine. Na vstop na tuje trge vpliva veliko različnih dejavnikov. Zelo pomemben pri internacionalizaciji je vpliv kulture na poslovanje v tujih državah. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, ali kultura res vpliva na internacionalizacijo in poslovanje v tujini ter kakšna je njena vloga pri tem in ali se lahko zaradi kulture spremenijo poslovanje, oblika vstopa na tuji trg in komuniciranje na tujem trgu. V delu smo proučili kulturne dejavnike, model Lewisa, kulturne dimenzije po Hofstedu in vpliv vsega tega na poslovanje podjetja v tujih državah. Najbolj nas je zanimalo, kako se razlikuje poslovanje v Sloveniji, na Kitajskem in v ZDA ter kakšne so te razlike. Za proučevanje smo izbrali tri podjetja: KRKA, d. d., Agencija SPIN, d. o. o., in Tovarna olja GEA, d. o. o. Ugotovili smo naslednje: kulturni dejavniki pri nobenem od podjetij ne vplivajo na način internacionalizacije (način vstopanja na tuji trgi), vplivajo pa na poslovanje podjetja v tujih državah. Vsa podjetja so se srečala s kolektivizmom in spoštovanjem hierarhije na Kitajskem in počasnim poslovanjem ter z ostalimi kulturnimi dejavniki. V ZDA je zelo hiter tempo življenja. Ugotovili smo, da se primerjani profili držav po modelu Lewisa razlikujejo po obnašanju in poslovanju. Prav tako smo ugotovili, da se v različnih državah razlikuje ponudba, ker ljudje zaradi svojih navad povprašujejo po različnih izdelkih. Proučevali smo tudi podjetniško kulturo. Ta obsega odnos ljudi (posameznikov) do podjetništva, medijsko podpora podjetništva in to, koliko ljudi bi izbralo podjetništvo kot karierno pot. To je prav tako pomembno, saj če država in ljudje slabo podpirajo podjetništvo, je stanje le-tega v določeni državi slabo in tako je tam zelo težko poslovati. Značilnosti podjetništva so povezane tudi z razvitostjo države. Obstajajo tri vrste razvitosti države: faktorsko, učinkovitostno in inovacijsko gospodarstvo. V magistrskem delu smo primerjali eno državo, ki ima razvito faktorsko gospodarstvo – Indijo, tri države, ki imajo razvito učinkovitostno gospodarstvo – Kitajsko, Južno Afriko in Savdsko Arabijo, in tri inovacijske države – ZDA, Slovenijo in Avstralijo. Ugotovili smo, da imajo faktorska gospodarstva najslabše stanje podjetniške kulture.
Keywords: Internacionalizacija, kulturni dejavniki, podjetniška kultura, GEM-analiza, tuji trgi.
Published: 04.11.2020; Views: 193; Downloads: 53
.pdf Full text (3,41 MB)

2.
Analiza podjetniških namer v sloveniji
Alona Sova, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Tema dela diplomskega projekta je Analiza podjetniških namer v Sloveniji. Zelo pomembno je poznati stanje podjetništva v Sloveniji in vedeti, kako se ljudje obnašajo do podjetništva in kako se vanj vključujejo. Za pridobitev vpogleda v to stanje smo analizirali podatke o zaznavanju podjetništva in celotni zgodnji podjetniški aktivnosti, indeks TEA nujnosti in indeks TEA priložnosti. Analizirali smo podatke za tri leta in ugotovili, da se je v letu 2015 stanje podjetništva poslabšalo glede na prejšnje leto, nakar se je v letu 2016 stanje podjetništva spet izboljšalo, saj so nekateri podatki postali najboljši v treh primerjanih letih. Primerjali smo tudi Slovenijo z drugimi državami Evrope in ugotovili, da ni najslabša – je približno na sredini med primerjanimi evropskimi državami.
Keywords: podjetništvo, zaznavanja podjetništva, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, indeks TEA nujnosti, indeks TEA priložnosti, Slovenija, EU
Published: 25.10.2018; Views: 504; Downloads: 52
.pdf Full text (1,28 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica