1.
Večletna primerjava prodajne uspešnosti in zadovoljstva odjemalcev v podjetju ajm okna-vrata-senčila d.o.o.Aljaž Hriberšek, 2018, master's thesis
Abstract: Zadovoljstvo odjemalcev s storitvami in izdelki je ena izmed ključnih točk, na katera se podjetja v današnjem času visoke konkurenčnosti morajo osredotočiti. Brez zadovoljnih kupcev ni možnosti za nadaljnji razvoj ali napredek nekega podjetja. Zadovoljstvo so avtorji Anderson (et al, 1994, str. 53) definirali kot ponakupno ovrednotenje kakovosti in vrednosti, ki jo je odjemalec dobil z nakupom posameznega izdelka oziroma storitve v primerjavi s tem, kaj je pričakoval. AJM okna-vrata-senčila, d. o. o., je podjetje, ki se že vrsto let osredotoča na zadovoljstvo odjemalcev, skrbi za ponakupne aktivnosti in presečno (na letni ravni) analizira zadovoljstvo odjemalcev. Podjetje se zaveda, da zaradi svoje specifičnosti odjemalcem nudi svoj izdelek, hkrati pa tudi storitev (montažo in popravila), zato je skrbna analiza vidikov zadovoljstva še toliko bolj pomembna.
V nalogi smo s pomočjo znanstvene in strokovne literature preučili zadovoljstvo odjemalcev, torej glavne karakteristike in aspekte ter ugotavljali, kako je njihovo zadovoljstvo povezano s prodajno uspešnostjo samega podjetja. Analiza zadovoljstva odjemalcev kaže, da je v vseh vidikih skozi vsa leta zadovoljstvo odjemalcev zelo visoko, saj je na lestvici od 1 do 5 v vseh vidikih povprečje nad vrednostjo 4. Ugotovimo lahko, da so kupci v letu 2016 izrazili najvišjo stopnjo zadovoljstva glede na preučevana leta, vendar o statistično značilnem odstopanju ne moremo govoriti. Preverili smo tudi povezanost zadovoljstva kupcev z deležem kupcev, ki so prišli do podjetja preko priporočila in ugotovili, da na našem vzorcu ne obstajajo statistično značilne povezave. Rezultati prav tako kažejo, da so bili kupci v letu 2016 najbolj zadovoljni z izdelki in monterji, sledi pa zadovoljstvo z oddelki in službami. Rezultati kažejo, da med različnimi vidiki zadovoljstva odjemalcev in kazalniki uspešnosti podjetja ne obstajajo statistično značilne povezave. Ugotavljamo, da se je sicer med leti 2012 in 2016 povišal predvsem dobiček, promet je nekoliko padel, prav tako število izdanih faktur.
Osrednji odprt problem raziskovanja zadovoljstva kupcev pri preučevanem podjetju je z vidika ugotovitev te naloge predvsem metodološki. Anketni vprašalnik, ki ga podjetje uporablja za merjenje zadovoljstva kupcev, ni metodološko verificiran, zato je pomembna previdnost pri interpretaciji rezultatov. V zvezi z vsebinskimi vidikom ugotavljamo, da so ocene zadovoljstva kupcev visoke z vsemi aspekti: kakovostjo izdelkov, storitev in osebja.
Keywords: Zadovoljstvo kupcev, uspešnost podjetja, kazalniki, AJM okna-vrata-senčila, d. o. o.
Published in DKUM: 28.06.2018; Views: 1455; Downloads: 156
Full text (999,34 KB)