| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 653
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Realizacija ideje v tržno zanimiv izdelek
Klemen Selan, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga razišče, kako lahko pridobimo različne ideje, predvsem kako lažje in hitreje najdemo idejo. Ko identificiramo več idej, jih po ustreznem postopku ovrednotimo in izberemo tisto, ki bo uspešna, zato naloga vsebuje še pregled preizkusov trga in postopek njihovega izvajanja. Temu sledi pregled stopenj razvoja prototipa in opis njihove vključitve v proces razvoja novega izdelka. Za razvoj prototipa pa so potrebna finančna sredstva v smislu naložbe. Zato temu sledi še pregled pristopov iskanja in pridobivanja finančnih sredstev. V nalogi so bile uporabljene metode dela: metoda klasifikacije, deskripcije in kompilacije ter na koncu študija primera, kjer predstavimo razvoj lastnega prototipa.
Keywords: ideja, analiza, preizkus, prototip, trg, financiranje ideje
Published: 14.07.2021; Views: 56; Downloads: 1
.pdf Full text (1,91 MB)

2.
Uvedba mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu
Tilen Žičkar, 2021, master's thesis

Abstract: Spletno nakupovanje je trenutno eden od največjih svetovnih trendov, zato ga v magistrski nalogi želimo povezati z vse večjim problemom ekološke preobremenjenosti okolja, v katerem živimo. Z uvedbo mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu in s tem večjo uporabo vlaka kot enega najbolj čistih prevoznih sredstev bi nedvomno prispevali k zmanjšanju emisij v zraku, hkrati pa tudi k manjši porabi papirja z brezpapirno obliko vozovnice. V podjetju Slovenske železnice se zavedajo pomena varovanja okolja, zato v svoje strateške načrte vključujejo tudi ekološko prijaznejše ponudbe, kot je ureditev obstoječih parkirnih mest, ki jih nadgrajujejo z električnimi polnilnimi parkirnimi mesti za avtomobile, izdelujejo kolesarnice za parkiranje koles, postavljajo kartomate in skrbijo za zadovoljstvo uporabnikov storitev prevoza z vlakom med čakanjem z aparati za kavo, pijačo in hitrimi prigrizki. Ker je potrebno slediti novostim, so uvedli tudi spletno stran, na kateri je možno opraviti e-nakup vozovnice, in mobilno aplikacijo, s katero je možno pregledati vozni red vlakov in njihove zamude. Cilj naše naloge je bil proučiti vse podatke, ki so potrebni za postavitev mobilne aplikacije, ki bi omogočala nakup kombinirane vozovnice za vlak, s katero bi bilo mogoče po nižji ceni od obstoječe kupiti vozovnico za prevoz z vlakom in parkirno karto za prevozno sredstvo. Vseh pet hipotez smo potrdili. Kot merilni instrument v magistrski nalogi smo uporabili strukturirani vprašalnik. Anketiranje smo opravili na glavnih železniških postajah v Celju in Ljubljani. V vzorec smo zajeli 200 anketiranih. 77 % vseh anketiranih oseb je bilo seznanjenih z novostjo, da je možno od novembra 2018 na spletnih straneh podjetja Slovenske železnice kupiti vozovnice preko spletnega mesta. Prav tako bi se skoraj 70 % vseh anketiranih odločilo za nakup vozovnice preko mobilne aplikacije. Večina anketiranih že pušča svoja vozila na parkirnih mestih v neposredni bližini železniških postaj v lasti Slovenskih železnic. Več kot polovica anketiranih je odgovorila, da je trenutno dnevni najem parkirnega mesta ugoden. 62,5 % anketiranih bi uporabljalo parkirna mesta, v kolikor bi bila cenovno dostopnejša, medtem ko uporabljajo storitev prevoza z vlakom. Zanimivo je, da ob tem vprašanju že 20,5 % anketiranih uporablja kot prevoz do železniških postaj kolo ali hodi peš, kar potrjuje trditev, da se ljudje zavedajo pomena varovanja okolja in skrbijo za svoje zdravstveno stanje.
Keywords: mobilna aplikacija, analiza, Slovenske železnice, parkirišča, nakup, vozovnica, vlak, vozni red
Published: 18.06.2021; Views: 311; Downloads: 12
.pdf Full text (2,96 MB)

3.
Vodenje in optimizacija deamonifikacijskega procesa pri obdelavi odpadne vode iz dehidracije anaerobnega blata na Centralni čistilni napravi Domžale-Kamnik: zagon in stabilno obratovanje
Špela Hudobivnik, 2021, master's thesis

Abstract: V zadnjih desetletjih je pomanjkanje energije postalo pomembno vprašanje v svetu. Obnovljivi viri energije so postali pomembni zaradi omejenih zalog fosilnih goriv in večje zaskrbljenosti zaradi podnebnih sprememb. Čistilne naprave so porabniki energije, lahko pa energijo, ki jo potrebujejo za obratovanje proizvajajo preko postopka anaerobne digestije blata. Postopek deamonifikacije je priznan kot energetsko učinkovita tehnologija, ki se uporablja pri čiščenju odpadne vode. Pri primerjavi s procesno tehnologijo odstranjevanja dušika, ima deamonifikacija prednost odstranjevanja dušika zaradi nižjih obratovalnih stroškov, ne uporablja zunanjega vira ogljika, porabi manj električne energije in proizvede manjšo količino biomase. V tem raziskovalnem delu smo na Centralni čistilni napravi Domžale-Kamnik 67 dni spremljali in analizirali proces deamonifikacije, z namenom stabilizacije, vodenja in optimizacije procesa.
Keywords: amonijev dušik, čistilna naprava, deamonifikacija, nitratni dušik, nitriticija
Published: 04.06.2021; Views: 66; Downloads: 6
.pdf Full text (2,78 MB)

4.
Seznanjenost komitentov finančnih institucij s Splošno uredbo EU o varstvu podatkov
Ana Šimenko, 2021, master's thesis

Abstract: Živimo v tehnološko hitro razvijajočem se svetu, kjer so naši osebni podatki postali zelo ogroženi. Zaradi te problematike je Evropska unija sprejela Uredbo (EU) 2016/679, bolje poznano pod imenom Splošna uredba. Vsakodnevno prihaja do različnih zlorab osebnih podatkov, kar pa lahko izboljšamo na način, da se z zakonodajo in s svojimi pravicami dobro seznanimo. To lahko dosežemo predvsem s pomočjo informiranja in marketinškega komuniciranja na to temo. Boljša informiranost in posledično seznanjenost lahko privedeta tudi do večjega zaupanja podjetju, s katerim poslujemo. Kljub pomembnosti tematike veliko ljudi ne pozna vsebine Uredbe in posledično tudi svojih pravic. Naloga je razdeljena na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo najprej predstavili ključne pojme za našo nalogo, nato smo iz teoretičnega vidika obravnavali področja Splošne uredbe ter Zakon o varstvu osebnih podatkov. V nadaljevanju smo predstavili še informiranje in z njim tesno povezano marketinško komuniciranje. Po pregledu strokovne literature s področja raziskovanja in zaključenemu prvemu delu naloge, smo se lotili še empiričnega dela. V tem delu smo se osredotočili predvsem na lastno raziskavo z zbiranjem primarnih podatkov, kjer nas je zanimalo, kako dobro so komitenti finančnih institucij v slovenskem prostoru seznanjeni s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov. Raziskavo smo izvedli s pomočjo spletnega vprašalnika, ki smo ga delili na družbenih omrežjih. Vključenih je bilo 146 polnoletnih posameznikov iz različnih starostnih skupin. Z nalogo smo želeli preveriti, ali je bilo dovolj informiranja in marketinškega komuniciranja na področju Splošne uredbe ter kakšno mnenje imajo komitenti o svojem znanju na tem področju. Zanimalo pa nas je tudi, ali bi želeli biti še bolje obveščeni o obravnavani tematiki ter na kakšen način.
Keywords: Splošna uredba, informiranje, marketinško komuniciranje, finančna institucija, osebni podatek
Published: 14.04.2021; Views: 95; Downloads: 17
.pdf Full text (1,26 MB)

5.
6.
Marketing – Temeljni koncepti in njihova uporaba v digitalnem okolju
Matjaž Iršič, Domen Malc, Borut Milfelner, Aleksandra Selinšek, 2021

Abstract: Praktikum je namenjen študentom prvega letnika dodiplomskega študija na Ekonomsko-poslovni fakulteti za delo pri vajah predmeta Osnove marketinga in se uporablja kot dopolnilo k drugi izdaji monografije Marketing – Temeljni koncepti in njihova uporaba v digitalnem okolju. Praktikum zajema 10 poglavij in zajema naslednja osnovna področja marketinga: opredelitev marketinga, marketinško okolje, temeljni marketinški koncepti, spoznavanje odjemalcev, raziskave za potrebe marketinga, načrtovanje strategij marketinga, izdelek, cena, marketinške poti in marketinško komuniciranje. Vsako poglavje sledi enaki strukturi: študijski primer, vprašanja iz primera, vprašanja za utrjevanje in vaje za utrjevanje, ki so namenjene poglobljenemu razmisleku o obravnavni temi.
Keywords: osnove marketinga, temeljni koncepti, marketinški splet, digitalno okolje, marketinške strategije
Published: 22.03.2021; Views: 132; Downloads: 31
URL Link to file

7.
Zdrava uravnotežena prehrana v času nosečnosti
Aleksandra Novaković, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Zdrava uravnotežena prehrana v obdobju nosečnosti predstavlja uživanje varne, energijsko in hranilno uravnotežene ter varovalne hrane. Splošna priporočila glede zdrave uravnotežene prehrane niso enaka za vse nosečnice in jih je potrebno individualno prilagajati. Pomembno je, da ženska že pred nosečnostjo uživa zdravo uravnoteženo prehrano ali takoj, ko izve za nosečnost. Namen zaključnega dela je predstaviti pomen in načela zdravega uravnoteženega prehranjevanja v času nosečnosti in z raziskavo ugotoviti prehranjevalne navade nosečnic pred zanositvijo in v času nosečnosti. Raziskovalne metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela in kvantitativno metodologijo raziskovanja. Empirični podatki so zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo 45 anketirank. Raziskava je potekala v letu 2019. Vanjo so bile vključene nosečnice, ki so bile v času anketiranja noseče in ženske, ki so bile noseče v letu 2018. Rezultati: Večina anketirank (82 %) meni, da je njihova prehrana dovolj pestra in raznolika. V času nosečnosti so bile naklonjene spremembam in so upoštevale načela zdrave uravnotežene prehrane, saj je kar 47 % anketirank spremenilo način prehranjevanja. V dnevno prehrano je 58 % anketirank vključilo več zelenjave in 56 % anketirank zmanjšalo vnos sladic in sladkih pijač. Po navodilih zdravstvenega osebja so uživale tudi prehranske dodatke (folna kislina, železo). Diskusija in zaključek: Nosečnost je čas, ko je ženska bolj motivirana za pozitivne spremembe. V raziskavi smo ugotovili, da so anketiranke spremenile svoj življenjski slog v času nosečnosti (spremenile so prehranjevanje, vključile telesno aktivnost, počitek). Za spremembe v času nosečnosti je pomembno svetovanje zdravstvenega osebja.
Keywords: nosečnica, prehranjevanje, mikrohranila, makrohranila, prehranska dopolnila
Published: 09.03.2021; Views: 204; Downloads: 68
.pdf Full text (1,13 MB)

8.
KOMUNICIRANJE S STROKOVNIMI JAVNOSTMI: PRIMER KONFERENCE EUROBANKING
Staša Perkuš, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Običajno se ne zavedamo pomena, ki ga ima komuniciranje v vsakdanjem družbenem in pa tudi v gospodarskem življenju, saj je tako razširjeno in integrirano v naše življenje, da je samo po sebi umevno. Pomembno je, da organizacije strateško in organizirano upravljajo odnose s skupinami v okolju in da se zavedajo, da lahko le tako preživijo v okolju drugih organizacij, saj je vedno bolj občutiti tudi pritiske konkurence. Naloga odnosov z javnostmi je razvoj vzajemno koristnih odnosov med organizacijo in njenimi javnostmi, do njih morajo čutiti odgovornost. Ta naj se kaže v odgovornem ravnanju in komuniciranju do zaposlenih, s pomočjo katerih soustvarjajo, do trga, na katerem nastopajo, do lastnikov kapitala, s katerim upravljajo, do naravnega okolja, na katerega vplivajo s svojim delovanjem, in do družbe, ki jim daje dovoljenje za delovanje. Če se bo organizacija vsega tega zavedala in tako tudi ravnala, potem sta ugled in nenazadnje povečan profit za njo dodatna nagrada. Bistvo dobrih odnosov z javnostmi je torej uspešno in učinkovito komuniciranje z različnimi javnostmi, saj komuniciranje tvori bistvo upravljanja in vodenja. Podjetja morajo biti neprestano inovativna, kreativna in prilagodljiva, da bi svoje ključne javnosti obdržala. V zadnjem času je v porastu prirejanje dogodkov kot orodje komuniciranja z javnostmi. Dogodki pa niso le kulturni, športni, zabavni, ampak so vedno bolj v ospredju izobraževalni, saj podjetja postajajo odgovorna do svojih javnosti, tako širših in strokovnih, in jih izobražujejo. Ponavadi so v obliki konference in primarni namen je vsekakor izobraževalni, ljudje pa se je udeležijo tudi zaradi družabne plati programa, ki omogoča navezovanje stikov. Zato je potrebno zagotoviti oboje. Konec koncev danes nedvomno vemo, da dolgoročno zmagujejo najbolj prilagodljivi, ne pa najmočnejši.
Keywords: Ključne besede: komuniciranje, javnosti, odnosi z javnostmi, strokovne javnosti, proaktivno komuniciranje, orodja komuniciranja, dogodek, konferenca
Published: 08.03.2021; Views: 70; Downloads: 0
This document has many files! More...

9.
Analiza izvajanja naravnih oblik gibanja v vrtcih
Aleksandra Murat Milošič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Analiza izvajanja naravnih oblik gibanja v vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibanje in otrokov razvoj, in sicer gibalni razvoj otroka in njegove gibalne sposobnosti ter pomen športnih dejavnosti za predšolske otroke. Predstavili smo tudi osnovne skupine naravnih oblik gibanja in jih podrobno opisali. V empiričnem delu smo uporabili deskriptivno metodo in kavzalno neeksperimentalno metodo raziskovanja in neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije mariborskih vrtcev. Kot raziskovalni instrument smo uporabili dva opazovalna lista, v katera je 55 študentov 12 tednov vpisovalo svoja opažanja na strnjeni praksi v 9 mariborskih vrtcih. Namen raziskave je bil predstaviti pomen in vlogo naravnih oblik gibanja v gibalnem razvoju predšolskega otroka, cilj pa ugotoviti, koliko se pojavljajo naravne oblike gibanja pri gibalnih/športnih dejavnostih v vrtcih in koliko pri dejavnostih ostalih področij kurikuluma. Ugotovili smo, da se naravne oblike gibanja v vrtcih pojavljajo v vseh starostnih skupinah, pri gibalnih/športnih dejavnostih so se največ izvajale naravne oblike hoje, najmanj pa naravne oblike gibanja vlečenja. Pri dejavnostih ostalih področjih kurikuluma so se prav tako največ pojavljala naravne oblike gibanja hoja, najmanj pa naravne oblike gibanja skoki v globino.
Keywords: naravne oblike gibanja, gibalne/športne dejavnosti v vrtcih, področja kurikuluma
Published: 05.02.2021; Views: 157; Downloads: 67
.pdf Full text (319,95 KB)

10.
ŠOLSKA, CERKVENA IN KULTURNA ZGODOVINA LENDAVE
Aleksandra Horvat, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska seminarska naloga prikazuje šolsko, cerkveno in kulturno zgodovino Lendave. Pri svojem delu sem uporabila deskriptivno, komparativno in zgodovinsko metodo, s katerimi sem opisala najpomembnejše dogodke skozi stoletje. Tisočletna pripadnost Prekmurja k Madžarski je pustila svoje sledove na cerkvenem, šolskem, kulturnem in socialnem področju in je vplivala na samosvoj razvoj le-teh. Šolstvo ima v tem kraju dolgo tradicijo, saj je že v drugi polovici 16. stoletja v takratni Dolnji Lendavi delovala protestantska šola. Sedanja zgradba Dvojezične osnovne šole I Lendava pa je odprla svoja vrata leta 1968. Cerkev ima zametke že v letu 840, saj prvo cerkev v Lendavi omenjajo viri prav v tem letu. Sedanjo cerkev sv. Katarine so dali zgraditi Esterházyjevi v letih od 1749 do 1751. Skozi zgodovino se je podoba cerkve spreminjala, saj so jo morali večkrat obnoviti. Te obnove pa so vplivale tudi na njen baročni stil. O kulturnem življenju na področju lendavske občine pred letom 1945 je ohranjenih izredno malo podatkov. Danes ima Lendava izredno bogato in razvejano društveno dejavnost, saj deluje kar 36 kulturnih, mladinskih in drugih društev, med katerimi imajo nekatera dolgoletno tradicijo. Vsa ta društva pa v veliki meri vplivajo na sedanje družbeno-socialno življenje ljudi. Vsako obdobje je v Lendavi pustilo svoj pečat in na svojstven način vplivalo na razvoj kraja ter na življenje prebivalstva.
Keywords: Prekmurje, Lendava, šolska zgodovina, cerkvena zgodovina, kultura, življenje ljudi.
Published: 27.01.2021; Views: 129; Downloads: 5
.pdf Full text (2,54 MB)

Search done in 0.39 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica