2.
VPLIV BARVE EMBALAŽE NA ZAZNAVANJE OKUSA RAZLIČNIH VRST SIRAAleksander Bakračevič, 2014, undergraduate thesis
Abstract: Namen pričujoče raziskave je bil ugotoviti, kako vpliva barva embalaže na zaznavanje okusa različnih vrst sira in ali pri tem obstaja razlika med mlajšimi in starejšimi porabniki. Za raziskavo je bila uporabljena eksperimentalna metoda v kombinaciji z ocenjevalno lestvico in vprašalnikom. Sodelovalo je 18 mlajših in 18 starejših preizkušancev. Rezultati so pokazali naslednje:
Hipotezo »barva embalaže vpliva na zaznavanje okusa sira« smo potrdili le delno, saj se je statistično pomembna razlika v ocenah okusa sira glede na barvo embalaže pokazala le pri blagem siru. Pri pregledu povprečnih ocen pikantnosti (okusa) sira v različnih barvah embalaže smo ugotovili, da preizkušanci kot bolj pikantnega ocenjujejo sir v rdeči embalaži, kot manj pikantnega pa sir v rumeni in modri embalaži.
Hipotezo »barva embalaže močneje vpliva na zaznavanje okusa sira pri mlajših porabnikih« smo zavrnili, saj pri ocenah okusa pikantnega sira v različnih embalažah razlike med starostnima skupinama niso bile statistično pomembne, pri oceni okusa blagega sira pa le pri siru v rumeni embalaži. Pri pregledu povprečnih ocen pikantnosti v različnih starostnih skupinah in različnih embalažah pa smo kljub temu ugotovili, da je barva embalaže bolj vplivala na ocene mlajših, kot starejših preizkušancev.
Kar 89% udeležencev raziskave je bilo mnenja, da je za sir pikantnega okusa najprimernejša embalaža rdeče barve, za sir blagega okusa pa so preizkušanci v 64% ocenili kot najprimernejšo embalažo rumene barve. Rezultati so interpretirani glede na spoznanja psihologije zaznavanja in psihologije barv ter glede na rezultate drugih raziskav o vplivu barv na zaznavo okusa izdelkov.
Keywords: embalaža, barve, zaznavanje okusa, sir, mlajši porabniki, starejši porabniki
Published in DKUM: 07.08.2014; Views: 1947; Downloads: 282
Full text (1,17 MB)