| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Kakovost storitev in zadovoljstvo uporabnikov pri malih ponudnikih športnih storitev
Aleksander Bakračevič, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo obravnavali koncept kakovosti storitev in zadovoljstva uporabnikov pri malih ponudnikih športnih storitev. V teoretičnem delu smo opredelili poglede različnih avtorjev na področje trženja storitev glede na njihove lastnosti. Natančneje smo predstavili pomembnost zunanjega in internega marketinga pri trženju storitev ter raziskali področje športnih storitev z vidika njihovega razvoja pri nas in v svetu. Preučili smo teorije kakovosti izdelkov in storitev ter zadovoljstva uporabnikov, prav tako modele različnih avtorjev za opredeljevanje kakovosti storitev. Ugotavljali smo dejavnike, ki vplivajo na nastanek vrzeli, ki pomembno vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov storitev. V empiričnem delu smo uporabili vprašalnik kakovosti storitev ter zadovoljstva uporabnikov. Omenjena instrumenta sta bila posebej razvita za merjenje kakovosti storitev v fitnes in drugih tovrstnih centrih oz. pri ponudnikih športnih storitev. Vzorec je zajemal 124 uporabnikov storitev fitnes in tenis centrov v mestih in na podeželju SV Slovenije. Na podlagi dobljenih rezultatov ugotavljamo, da so uporabniki športnih storitev pri ocenjevanju kakovosti najvišje ocenili kakovost izidov, sledila je kakovost interakcije z zaposlenimi, najnižje pa je bila ocenjena kakovost fizičnega okolja. Rezultati dalje kažejo, da je zadovoljstvo uporabnikov najmočneje povezano s kakovostjo interakcije z zaposlenimi, sledi povezanost s kakovostjo fizičnega okolja, najnižja je povezanost zadovoljstva s kakovostjo izidov. Glede na lokacijo športnih centrov ugotavljamo razlike med mestom in podeželjem. Bolje je ocenjena kakovost interakcije z zaposlenimi in kakovost fizičnega okolja v športnih centrih na podeželju. Dobljeni rezultati kažejo, da bi v prihodnje morali lastniki in managerji obravnavanih športnih centrov posvečati posebno pozornost ustreznemu pridobivanju in permanentnemu strokovnemu usposabljanju kontaktnega osebja v svojih centrih in urejenosti fizičnega okolja.
Keywords: zadovoljstvo uporabnikov, kakovost storitev, modeli ocenjevanja kakovosti, športne storitve, fitnes centri, tenis centri, kontaktno osebje, fizično okolje
Published in DKUM: 19.10.2017; Views: 1426; Downloads: 228
.pdf Full text (2,00 MB)

2.
VPLIV BARVE EMBALAŽE NA ZAZNAVANJE OKUSA RAZLIČNIH VRST SIRA
Aleksander Bakračevič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Namen pričujoče raziskave je bil ugotoviti, kako vpliva barva embalaže na zaznavanje okusa različnih vrst sira in ali pri tem obstaja razlika med mlajšimi in starejšimi porabniki. Za raziskavo je bila uporabljena eksperimentalna metoda v kombinaciji z ocenjevalno lestvico in vprašalnikom. Sodelovalo je 18 mlajših in 18 starejših preizkušancev. Rezultati so pokazali naslednje: Hipotezo »barva embalaže vpliva na zaznavanje okusa sira« smo potrdili le delno, saj se je statistično pomembna razlika v ocenah okusa sira glede na barvo embalaže pokazala le pri blagem siru. Pri pregledu povprečnih ocen pikantnosti (okusa) sira v različnih barvah embalaže smo ugotovili, da preizkušanci kot bolj pikantnega ocenjujejo sir v rdeči embalaži, kot manj pikantnega pa sir v rumeni in modri embalaži. Hipotezo »barva embalaže močneje vpliva na zaznavanje okusa sira pri mlajših porabnikih« smo zavrnili, saj pri ocenah okusa pikantnega sira v različnih embalažah razlike med starostnima skupinama niso bile statistično pomembne, pri oceni okusa blagega sira pa le pri siru v rumeni embalaži. Pri pregledu povprečnih ocen pikantnosti v različnih starostnih skupinah in različnih embalažah pa smo kljub temu ugotovili, da je barva embalaže bolj vplivala na ocene mlajših, kot starejših preizkušancev. Kar 89% udeležencev raziskave je bilo mnenja, da je za sir pikantnega okusa najprimernejša embalaža rdeče barve, za sir blagega okusa pa so preizkušanci v 64% ocenili kot najprimernejšo embalažo rumene barve. Rezultati so interpretirani glede na spoznanja psihologije zaznavanja in psihologije barv ter glede na rezultate drugih raziskav o vplivu barv na zaznavo okusa izdelkov.
Keywords: embalaža, barve, zaznavanje okusa, sir, mlajši porabniki, starejši porabniki
Published in DKUM: 07.08.2014; Views: 1947; Downloads: 282
.pdf Full text (1,17 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica