| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 33
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Vpliv poporodne depresije na izključno dojenje
Nika Matjašič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Poporodna depresija je stanje, ki ga lahko doživijo otročnice po porodu. Poznanih je veliko sprožilnih dejavnikov, ki vplivajo na nastanek poporodne depresije. Eden izmed mnogih povzročiteljev je izključno dojenje, ki predstavlja ključno prehrano prvih 6 mesecev otrokovega življenja. Namen zaključnega dela je raziskati vpliv poporodne depresije na izključno dojenje. Metode: Zaključno delo smo pripravili s pomočjo pregleda literature. Strokovna literatura je bila zbrana v treh podatkovnih bazah (PubMed, CINAHL, ScienceDirekt). V zaključnem delu smo uporabili deskriptivno metodo, upoštevani so bili vključitveni in izključitveni kriteriji. Potek iskanja smo prikazali s pomočjo PRISMA diagrama. Rezultati: Skupno število identificiranih virov, pregledanih v podatkovnih bazah, je bilo 329. V analizo smo lahko vključili 6 virov. Analiza je prikazana v tabeli, za sintezo je bila uporabljena sintezna tabela, v kateri so prikazane skupne karakteristike raziskav. Razprava in zaključek: Pri večini raziskav je bilo ugotovljeno, da obstaja dvosmerna povezava med izključnim dojenjem in poporodno depresijo. Pomembno je, da zdravstveni delavci prepoznajo znake poporodne depresije in jih skušajo preprečiti. Ključnega pomena je otročnicam predstaviti znake in simptome poporodne depresije in pomen izključnega dojenja. Otročnice se morajo zavedati, da se ob pojavu kakršnihkoli simptomov lahko obrnejo na osebnega zdravnika, ginekologa ali druge zdravstvene delavce.    
Keywords: poporodna depresija, izključno dojenje, dojenje
Published in DKUM: 24.11.2022; Views: 79; Downloads: 56
.pdf Full text (714,89 KB)

2.
Mladinsko prenočišče kot urbana plomba : magistrsko delo
Nina Matjašič, 2022, master's thesis

Abstract: Maribor se je po propadu industrije v devetdesetih letih prejšnjega stoletja znašel pred iskanjem nove identitete. Po nekaj letih spanja na lovorikah prešnjih uspešnih obdobji je čas, da se v Mariboru razvije nova gospodarska panoga - turizem. V Mariboru se povečuje obisk turistov, tako domačih, kot tujih, ki v mestu odkrivajo znamenitosti in kotičke, pa tudi okolico. Mesto s svojo pozicijo nudi tudi strateško pozicijo za obisk bližnjih evropskih mest. Kot vsako postindustrisko mesto ima tudi Maribor nekaj degradiranih območiji, ki so nastala zaradi propada tovarn. Med degradirana območja pa spadajo tudi mestne praznine (škrbine), ki ponujajo nove možnosti za razvoj urbanega okolja in tudi mesta. V kolikor želimo v Maribor pritegniti več turistov, ki bodo tu ostali več noči, jim moramo ponuditi privlačne kapacitete. Zato smo v mestu iskali območja - mestne praznine, kamor bi lahko umestili mladinsko prenočišče - hostel. Sicer gre za prenočišče, ki je prvotno namenjeno mladim, vendar je dostopno in privlačno tudi za družine, mlajše odrasle in starejše popotnike. Na montažno kovinsko konstrukcijo smo umestili ladijske kontejnerje in tako omogočili, da objekt ni trajen, saj se lahko odmontira in namesti na drugo lokacijo. Z magistrskim delom smo želeli v Mariboru poiskati lokacije, ki veljajo za manj privlačne in na katerih bi lahko z arhitekturno intervencijo umestili objekt, ki bo namenjen turistom.
Keywords: Maribor, mestna praznina, urbana plomba, kontejner, turizem
Published in DKUM: 26.09.2022; Views: 128; Downloads: 43
.pdf Full text (121,11 MB)

3.
Kaštelir : Prazgodovinska gradišča in etnobotanika za trajnostni turizem
2021

Abstract: Skladno z naslovom, monografija obravnava tri medsebojno povezane, čeprav specifične tematike: 1) prazgodovinska gradišča, torej bronastodobna in železnodobna višinska utrjena naselja; 2) etnobotaniko oz. rastlinski svet regije in njegovo tradicionalno rabo le-tam; in 3) vključevanje te kulturne in naravne dediščine v trajnostni, do okolja in domačinov prijaznejši turizem. Monografija sledi ciljem projekta: obuditi starodavno povezanost življenja ljudi z rastlinami in jo predstaviti sodobnemu času na način, da bo služila trajnostnem čezmejnem turizmu, razvoju podeželja in sonaravnem ravnanju z okoljem. Rdeča nit projekta so ostanki gradišč ali kaštelirjev, kot se imenujejo v regiji od Krasa do Kvarnerja. Nekoč najmarkantnejše strukture v krajini so danes skoraj popolnoma pozabljena dediščina regije, ki je v prazgodovini tvorila enotno območje.
Keywords: gradišča/kaštelirji, prazgodovina, arheologija, etnobotanika, arheobotanika, trajnostni turizem
Published in DKUM: 30.06.2021; Views: 565; Downloads: 31
URL Link to file

4.
Študija pripravljenosti poklicne gasilske enote Krško v primeru nesreče električnega avtomobila
Žan Matjašič, 2020, master's thesis

Abstract: Porast baterijskih električnih avtomobilov po svetu je vsako leto večji, zato je pomembno, da so v primeru nesreče vse reševalne službe dobro seznanjene, kako ukrepati. V magistrskem delu bomo predstavili postopke gašenja baterijskih električnih vozil. Na začetku bomo predstavili zgodovino električnega avtomobila in njegove glavne gradnike. Sledi raziskava postopkov gašenja električnih avtomobilov in na koncu strnitev v celovit postopek. Nato bomo vse raziskane postopke primerjali s postopki za gašenje Poklicne gasilce enote Krško. V sklopu raziskave bo opravljen test dveh električnih vozil in opis reševalnih kart.
Keywords: električni avtomobil, nesreča električnega avtomobila, požar, gašenje električnega avtomobila, test električnega vozila
Published in DKUM: 21.12.2020; Views: 651; Downloads: 69
.pdf Full text (3,56 MB)

5.
Števec korakov in kalorij na platformi STM32 F4 Discovery : diplomsko delo
Niko Matjašič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V sklopu diplomske naloge sta predstavljena razvoj in implementacija namizne aplikacije, ki omogoča štetje korakov s ploščico STM32 F4 Discovery. Poudarek je na pridobivanju ekstremov po amplitudi osi Y in prepoznavanje vzorcev za korak. Namizna aplikacija je bila razvita v programskem jeziku C#, pridobivanje potrebnih podatkov na ploščici STM32 F4 Discovery smo implementirali v jeziku C. Rešitev smo testirali v različnih pogojih hoje in gibov z roko in jo primerjali z meritvami s pametno uro Suunto 3 fitness in pametnim telefonom Samsung Galaxy S7. Naprave smo med meritvami namestili na roko ter na nart noge. Rezultati meritev so pokazali, da se naš algoritem v idealnih razmerah minimalistično razlikuje od ure in telefona. Hkrati pa pride do manjših odstopanj v primeru sedenja in dviganja roke, kjer sta ura in telefon pokazala veliko odstopanje.
Keywords: STM32 F4 Discovery, števec kalorij, števec korakov
Published in DKUM: 04.11.2020; Views: 853; Downloads: 80
.pdf Full text (1,77 MB)

6.
Vodenje projekta za razvoj avtomatske naprave za merjenje globine akumulacijskih bazenov hidroelektrarn
Žan Matjašič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Vodenje projekta pri izdelavi avtomatske večnamenske naprave za merjenje globine bazenov.
Keywords: Vodenje, projekt, avtomatska naprava, hidroelektrarna.
Published in DKUM: 01.08.2018; Views: 972; Downloads: 92
.pdf Full text (2,15 MB)

7.
Vpliv izbranih učnih metod in oblik na učne rezultate pri pouku geografije v 7. razredu osnovne šole : magistrsko delo
Lana Matjašič Filipič, 2016, master's thesis

Abstract: Geografsko izobraževanje je za družbo izjemnega pomena. Zaradi svoje izjemno široke izobraževalne vsebine je geografija tako naravoslovna kot družboslovna veda. Za uresničevanje ciljev pri predmetu geografija so izjemnega pomena pristopi k učenju in poučevanju geografije. Za pouk geografije je pomembno, da ne temelji zgolj na učenju in pomnjenju dejstev. Pomembno je, da učenci pri pouku geografije s pomočjo raziskovalnega dela samostojno prihajajo do spoznanj na področju zakonitosti v naravi in družbi. V teoretičnem delu smo predstavili predmet geografije v osnovni šoli z vidika izobraževalnih ciljev in vsebin, ki so zapisani v učnem načrtu za predmet geografija v osnovni šoli. S teoretičnega vidika smo osvetlili učne oblike in metode pouka. Poudarili smo tiste učne oblike in metode, ki so posebej značilne za pouk geografije. V empiričnem delu nas je zanimalo, pri kateri od izbranih učnih oblik so učenci dosegli najvišji učni rezultat. Ugotovili smo, da so najvišji učni rezultat dosegli pri frontalni učni obliki pouka z uporabo računalnika kot učnim sredstvom. Do učnega rezultata pri pouku geografije smo prišli z merjenjem in vrednotenjem znanja. Prav je, da proces vrednotenja zaključimo s povratno informacijo, ki učitelju služi za nadaljnje načrtovanje in izboljšanje vzgojno-izobraževalnega dela, učencu pa za analizo lastnega znanja in postavitev ciljev za nadaljnje delo. Ključne besede: geografija, geografsko izobraževanje, učenje, učne oblike, učne metode, proces, preverjanje, ocenjevanje in vrednotenje.
Keywords: geografija, geografsko izobraževanje, učenje, učne oblike, učne metode, učni proces, preverjanje, ocenjevanje, vrednotenje, magistrska dela
Published in DKUM: 10.11.2017; Views: 1412; Downloads: 265
.pdf Full text (1,88 MB)

8.
VPLIV IN VLOGA POSAMEZNIH DEJAVNIKOV NA IZBIRO SREDNJE ŠOLE DEVETOŠOLCEV
Lana Matjašič - Filipič, 2016, master's thesis

Abstract: Današnji čas že od otrok in mladostnikov zahteva prilagodljivost in fleksibilnost. To velja tudi za poklicno odločitev in pred tem izbiro srednje šole. Oboje predstavlja del procesa, ki ga imenujemo poklicna orientacija. Predstavlja celostno in organizirano dejavnost, ki posamezniku pomaga do samostojne odločitve za nadaljnje izobraževanje in izbiro poklica. Sestavljena je iz mnogih zaporednih aktivnosti, ki mladostniku pomagajo, da spozna samega sebe, lastne želje in interese, sposobnosti in druge osebnostne lastnosti, ki so pomembne za njegovo poklicno odločitev. Pojem poklicna orientacija, ki je vse bolj pomemben v širšem družbenem kontekstu, vse bolj nadomešča pojem karierna orientacija. Slednja po navedbah nekaterih avtorjev predstavlja sodobnejši in širši pristop, saj povezuje poklicno, izobraževalno in osebno orientacijo skozi celotno življenje. V teoretičnem delu naloge smo opredelili poklicno orientacijo z vidika izbire srednje šole oz. nadaljnjega izobraževanja. Proučili smo teorije izbire poklica, ki kljub različnosti v teoretičnih podlagah z opredeljenimi dejavniki vplivajo na posameznikovo poklicno izbiro. Opredelili smo vlogo šolske svetovalne službe pri izbiri srednje šole devetošolcev ter proučili tudi vlogo še drugih izbranih dejavnikov, kot so: starši ali skrbniki, učitelji, razrednik in spletni mediji. V empiričnem delu smo na vzorcu učencev devetega razreda iz osnovnih šol Mestne občine Maribor izvedli raziskavo o vplivu izbranih dejavnikov na izbiro srednje šole. Posebej smo se osredotočili na vpliv šolske svetovalne službe pri posameznikovi poklicni odločitvi in vlogo šole na področju posredovanja različnih informacij in izvajanja dejavnosti s področja poklicne orientacije. Ugotovitve raziskave kažejo, da imajo pri devetošolcih na izbiro srednje šole največji vpliv starši in šolska svetovalna služba.
Keywords: poklicna orientacija, karierna orientacija, mladostnik, srednja šola, poklic
Published in DKUM: 07.02.2017; Views: 4950; Downloads: 357
.pdf Full text (1,75 MB)

9.
Laborant za kemijo v osnovni šoli
Andreja Matjašič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Laborant je bil kot profil vpeljan v slovensko osnovno šolo šele z uvedbo devetletke. Delovno mesto je regulirano s pravilniki in drugimi pravnimi akti. Kljub temu pa realna situacija zaposlenih pokaže položaj laboranta v drugačni luči, kar je potrdil tudi pregled nekaterih raziskav in pobud ustreznih domačih in tujih državnih institucij s tega področja, ki so predstavljene v teoretičnem delu naloge. V empiričnem delu je bila uporabljena metoda poklicne biografije. V raziskavi so sodelovale laborantke večjih slovenskih osnovnih šol. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti vlogo laboranta v osnovni šoli – dela in naloge, ki jih laboranti opravljajo, pogoje dela, stopnjo njihove izobrazbe, načrtovanje dela, možnosti dodatnega strokovnega izpopolnjevanja, komunikacijo in sodelovanje z nosilcem predmeta, probleme, s katerimi se srečujejo pri svojem delu, in kako je njihovo delo ovrednoteno. Raziskava je med drugim pokazala na ponovno problematiko, da predpisana obveza laboranta pri urah naravoslovnih predmetov ustreza njegovi polni zaposlitvi šele na treh dvooddelčnih osnovnih šolah. Rezultati tako med drugim kažejo na še vedno nerešeno situacijo laborantov, ki so bili načrtno uvedeni v šole zaradi bolj kakovostnega in sodobnejšega, z raziskovanjem podprtega eksperimentalnega dela, pri katerem je laborant nepogrešljiv sodelavec v učnem procesu. Rezultati raziskave izpostavljajo še izredno velik obseg in nizko vrednotenje dela kljub izkazani višji izobrazbi zaposlenih laborantov od zahtevane. V zaključnem delu diplomske naloge so nakazani predlogi za izboljšanje obstoječega stanja.
Keywords: laborant, laboratorijsko delo, osnovna šola, poklicna biografija
Published in DKUM: 11.11.2016; Views: 3300; Downloads: 320
.pdf Full text (592,68 KB)

10.
Problem stopnje in premera
Telopea Matjašič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavan problem stopnje in premera. Poiskati hočemo največji graf, glede na število njegovih vozlišč, ki bo imel premer k ≥ 1 in največjo stopnjo vozlišč d ≥ 1. Število vozlišč takšnega grafa je navzgor omejeno z Mooreovo mejo: 1 + d sum_{i=0}^{k-1}(d-1)^i. Graf, ki doseže to mejo, imenujemo Mooreov graf. Izkaže se, da je zelo malo grafov, ki dosežejo to mejo, zato se je smiselno osredotočiti na grafe, katerih število vozlišč je blizu tej meji. Iskanje teh grafov poteka na dva načina. Najprej pogledamo kako so z dokazi o neobstoju grafov zniževali zgornjo mejo, nato pa predstavimo nekatere splošne metode s katerimi so izboljševali spodnjo mejo in se na ta način približali Mooreovi meji. Ugotovimo, da je do sedaj znanih le malo grafov, ki so optimalne velikosti oziroma, ki odgovorijo na naš zastavljen problem. Posebej opišemo grafe, za katere je premer bodisi 2 bodisi 3.
Keywords: stopnja, premer, Mooreov graf, Mooreova meja.
Published in DKUM: 30.08.2016; Views: 721; Downloads: 60
.pdf Full text (502,18 KB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica