| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Differences in user perception of artificial intelligence-driven chatbots and traditional tools in qualitative data analysis
Avtorji:ID Šumak, Boštjan (Avtor)
ID Pušnik, Maja (Avtor)
ID Kožuh, Ines (Avtor)
ID Šorgo, Andrej (Avtor)
ID Brdnik, Saša (Avtor)
Datoteke:.pdf applsci-15-00631-v2.pdf (1,51 MB)
MD5: 23D038F57EA23A9D23395C6DAD18E6E5
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:Qualitative data analysis (QDA) tools are essential for extracting insights from complex datasets. This study investigates researchers’ perceptions of the usability, user experience (UX), mental workload, trust, task complexity, and emotional impact of three tools: Taguette 1.4.1 (a traditional QDA tool), ChatGPT (GPT-4, December 2023 version), and Gemini (formerly Google Bard, December 2023 version). Participants (N = 85), Master’s students from the Faculty of Electrical Engineering and Computer Science with prior experience in UX evaluations and familiarity with AI-based chatbots, performed sentiment analysis and data annotation tasks using these tools, enabling a comparative evaluation. The results show that AI tools were associated with lower cognitive effort and more positive emotional responses compared to Taguette, which caused higher frustration and workload, especially during cognitively demanding tasks. Among the tools, ChatGPT achieved the highest usability score (SUS = 79.03) and was rated positively for emotional engagement. Trust levels varied, with Taguette preferred for task accuracy and ChatGPT rated highest in user confidence. Despite these differences, all tools performed consistently in identifying qualitative patterns. These findings suggest that AI-driven tools can enhance researchers’ experiences in QDA while emphasizing the need to align tool selection with specific tasks and user preferences.
Ključne besede:user experience, UX, usability, qualitative data analysis, QDA, chatbots
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Poslano v recenzijo:29.12.2024
Datum sprejetja članka:06.01.2025
Datum objave:10.01.2025
Založnik:MDPI
Leto izida:2025
Št. strani:37 str.
Številčenje:Vol. 15, iss. 2, [article no.] 631
PID:20.500.12556/DKUM-91797 Novo okno
UDK:004.5
COBISS.SI-ID:222358787 Novo okno
DOI:10.3390/app15020631 Novo okno
ISSN pri članku:2076-3417
Avtorske pravice: © 2025 by the authors
Datum objave v DKUM:07.02.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:11
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
ŠUMAK, Boštjan, PUŠNIK, Maja, KOŽUH, Ines, ŠORGO, Andrej in BRDNIK, Saša, 2025, Differences in user perception of artificial intelligence-driven chatbots and traditional tools in qualitative data analysis. Applied sciences [na spletu]. 2025. Vol. 15, no. 2,  631. [Dostopano 6 april 2025]. DOI 10.3390/app15020631. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=91797
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Applied sciences
Skrajšan naslov:Appl. sci.
Založnik:MDPI
ISSN:2076-3417
COBISS.SI-ID:522979353 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P2-0057-2018
Naslov:Informacijski sistemi

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:uporabniška izkušnja, uporabnost, klepetalnice


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici