| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Krizne situacije v Rdečem morju in njihov vpliv na pristanišča : diplomsko delo
Avtorji:ID Majcen, Patricija (Avtor)
ID Topolšek, Darja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Majcen_Patricija_2024.pdf (1,89 MB)
MD5: 2E91452CBD322333FE2FE7E2A2B0DB8F
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FL - Fakulteta za logistiko
Opis:Pojav kriznih situacij v Rdečem morju je močno vplival na pomorski transport. Napadi oboroženih Hutijev na tovorne ladje namreč povzročajo od novembra 2023 svetovnim ladjarjem velike finančne izgube. Ti se zaradi okrepljenih in ponavljajočih se napadov odločajo, da se bodo do nadaljnjega izogibali plovni poti čez Rdeče morje, ki je sicer ena najpomembnejših pomorskih poti. A preusmeritev ladij iz Rdečega morja na jug okoli rta Afrike pomeni več kot deset dni daljšo pot in v povezavi s tem tudi motene ter otežene pristaniške dejavnosti. Izpostavljen problem kriznih situacij v Rdečem morju ter njihov vpliv na pristanišča smo reševali postopoma. Najprej preko teoretičnih izhodišč preko katerih smo identificirali geostrateške okvirje plovnih poti, ki so pomembni za svetovni pomorski promet in spremembe le teh, ki se dogajajo zaradi oboroženih napadov Hutijev. Metodologija raziskave je sledila kombinaciji metod, vključno z opazovanjem ter s primerjalno analizo za celovito razumevanje delovanja pristanišč v kriznih razmerah. Rezultati so pokazali, da piratstvo povečuje zamude in preusmeritve ladijskih plovil ter posledično s tem tudi ustvari negotovosti glede dostave tovora v pristanišča. Prav tako pa smo ugotovili, da imajo piratski napadi na tovorne ladje še veliko širše posledice, saj vplivajo na različne vidike mednarodne skupnosti.
Ključne besede:pomorski promet, Rdeče morje, Hutiji, pristanišča, pretovor
Kraj izida:Celje
Kraj izvedbe:Celje
Založnik:P. Majcen
Leto izida:2024
Št. strani:XI, 59 str.
PID:20.500.12556/DKUM-89054 Novo okno
UDK:656.6:005.931.11(043.2)
COBISS.SI-ID:215794947 Novo okno
Datum objave v DKUM:20.11.2024
Število ogledov:0
Število prenosov:15
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FL
:
MAJCEN, Patricija, 2024, Krizne situacije v Rdečem morju in njihov vpliv na pristanišča : diplomsko delo [na spletu]. Diplomsko delo. Celje : P. Majcen. [Dostopano 9 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=89054
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.06.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Crisis situations in the Red Sea and their impacts on ports
Opis:The emergence of crisis situations in the Red Sea has had a major impact on maritime transport. Armed Houthi attacks on cargo ships have been causing major financial losses to the world's shipping companies since November 2023. Due to intensified and repeated attacks, they decide to avoid the waterway across the Red Sea, which is one of the most important sea routes, until further notice. However, the diversion of ships from the Red Sea south around the Cape of Africa means a journey of more than ten days and, as a result, disrupted and difficult port activities. The problem of crisis situations in the Red Sea and their impact on ports was gradually addressed. First, through the theoretical starting points through which we identified the geostrategic frameworks of the waterways that are important for global maritime transport and the changes in those that occur due to the armed attacks of the Houthis. The research methodology followed a combination of methods, including observation and comparative analysis, for a comprehensive understanding of the operation of ports in crisis situations. The results showed that piracy increases delays and diversions of shipping vessels, and consequently creates uncertainty about the delivery of cargo to ports. However, we have also found that pirate attacks on cargo ships have much wider implications, as they affect various aspects of the international community.
Ključne besede:maritime transport, Red Sea, Houthis, ports, transhipment


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici