Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Krizne situacije v Rdečem morju in njihov vpliv na pristanišča : diplomsko delo
Avtorji:
ID
Majcen, Patricija
(Avtor)
ID
Topolšek, Darja
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
VS_Majcen_Patricija_2024.pdf
(1,89 MB)
MD5: 2E91452CBD322333FE2FE7E2A2B0DB8F
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
FL - Fakulteta za logistiko
Opis:
Pojav kriznih situacij v Rdečem morju je močno vplival na pomorski transport. Napadi oboroženih Hutijev na tovorne ladje namreč povzročajo od novembra 2023 svetovnim ladjarjem velike finančne izgube. Ti se zaradi okrepljenih in ponavljajočih se napadov odločajo, da se bodo do nadaljnjega izogibali plovni poti čez Rdeče morje, ki je sicer ena najpomembnejših pomorskih poti. A preusmeritev ladij iz Rdečega morja na jug okoli rta Afrike pomeni več kot deset dni daljšo pot in v povezavi s tem tudi motene ter otežene pristaniške dejavnosti. Izpostavljen problem kriznih situacij v Rdečem morju ter njihov vpliv na pristanišča smo reševali postopoma. Najprej preko teoretičnih izhodišč preko katerih smo identificirali geostrateške okvirje plovnih poti, ki so pomembni za svetovni pomorski promet in spremembe le teh, ki se dogajajo zaradi oboroženih napadov Hutijev. Metodologija raziskave je sledila kombinaciji metod, vključno z opazovanjem ter s primerjalno analizo za celovito razumevanje delovanja pristanišč v kriznih razmerah. Rezultati so pokazali, da piratstvo povečuje zamude in preusmeritve ladijskih plovil ter posledično s tem tudi ustvari negotovosti glede dostave tovora v pristanišča. Prav tako pa smo ugotovili, da imajo piratski napadi na tovorne ladje še veliko širše posledice, saj vplivajo na različne vidike mednarodne skupnosti.
Ključne besede:
pomorski promet
,
Rdeče morje
,
Hutiji
,
pristanišča
,
pretovor
Kraj izida:
Celje
Kraj izvedbe:
Celje
Založnik:
P. Majcen
Leto izida:
2024
Št. strani:
XI, 59 str.
PID:
20.500.12556/DKUM-89054
UDK:
656.6:005.931.11(043.2)
COBISS.SI-ID:
215794947
Datum objave v DKUM:
20.11.2024
Število ogledov:
0
Število prenosov:
15
Metapodatki:
Področja:
FL
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
MAJCEN, Patricija, 2024,
Krizne situacije v Rdečem morju in njihov vpliv na pristanišča : diplomsko delo
[na spletu]. Diplomsko delo. Celje : P. Majcen. [Dostopano 9 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=89054
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Iščem podobna dela...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Licence
Licenca:
CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:
Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:
10.06.2024
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Crisis situations in the Red Sea and their impacts on ports
Opis:
The emergence of crisis situations in the Red Sea has had a major impact on maritime transport. Armed Houthi attacks on cargo ships have been causing major financial losses to the world's shipping companies since November 2023. Due to intensified and repeated attacks, they decide to avoid the waterway across the Red Sea, which is one of the most important sea routes, until further notice. However, the diversion of ships from the Red Sea south around the Cape of Africa means a journey of more than ten days and, as a result, disrupted and difficult port activities. The problem of crisis situations in the Red Sea and their impact on ports was gradually addressed. First, through the theoretical starting points through which we identified the geostrategic frameworks of the waterways that are important for global maritime transport and the changes in those that occur due to the armed attacks of the Houthis. The research methodology followed a combination of methods, including observation and comparative analysis, for a comprehensive understanding of the operation of ports in crisis situations. The results showed that piracy increases delays and diversions of shipping vessels, and consequently creates uncertainty about the delivery of cargo to ports. However, we have also found that pirate attacks on cargo ships have much wider implications, as they affect various aspects of the international community.
Ključne besede:
maritime transport
,
Red Sea
,
Houthis
,
ports
,
transhipment
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj