| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Skladenjska zmožnost četrtošolcev v zapisu zgodbe ob sliki : magistrsko delo
Avtorji:ID Turk, Taja (Avtor)
ID Voršič, Ines (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Turk_Taja_2024.pdf (3,51 MB)
MD5: 3AE8E56C11E18C646B446C4ABF60331A
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Vsakdanje življenje in šolanje vsakega posameznika temelji na poznavanju slovenskega jezika. Ključnega pomena je obvladovanje besedišča ter pravorečja in pravopisa, ki nas naučita pravilnega izražanja in zapisovanja besed. Zelo pomembno vlogo pa ima tudi skladnja, saj nam omogoča ustrezno in učinkovito povezovati manjše jezikovne enote v stavke in povedi. V magistrskem delu Skladenjska zmožnost četrtošolcev v zapisu zgodbe ob sliki je bil osrednji namen preučiti skladenjsko zmožnost četrtošolcev na podlagi analize spisov. Predvsem nas je zanimalo, koliko povedi in stavkov povprečno zapišejo učenci 4. razreda v zgodbah, kakšna so razmerja med njimi, katere vrste podredij oz. priredij uporabljajo in ali obstajajo razlike v skladenjski zmožnosti glede na spol. Skupno je bilo analiziranih 32 pisnih besedil, ki so nastala kot rezultat pripovedovanja zgodbe ob sliki učencev 4. razreda osnovne šole. Rezultati skladenjske analize so pokazali, da učenci na tej starostni stopnji tvorijo predvsem eno- in dvostavčne povedi, slednje v največji meri. Tri- in večstavčne povedi zapisujejo v manjši meri. Pri zlaganju večstavčnih povedi uporabljajo različne tipe podredij in priredij, pri tem pa so priredno zložene povedi pogostejše. Priredno razmerje učenci največkrat izrazijo v vezalnem in sklepalno-posledičnem priredju, medtem ko med podredno zloženimi povedmi prevladujeta predmetni in časovni odvisnik. Izkazani so tudi primeri zapleteno zloženih povedi, povedi v sorednem razmerju in razdruženih povedi. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da se v zapisu zgodbe ob sliki prav tako pojavljajo primeri povedi z brezvezjem, mnogovezjem, izpuščeno glagolsko obliko, s pastavki in pristavki.
Ključne besede:slovenščina, skladnja, poved, stavek, zapis zgodbe ob sliki
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[T. Turk]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 80 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-86929 Novo okno
UDK:37.091.3:811.163.6'367(043.2)
COBISS.SI-ID:188489731 Novo okno
Datum objave v DKUM:12.03.2024
Število ogledov:362
Število prenosov:60
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
TURK, Taja, 2024, Skladenjska zmožnost četrtošolcev v zapisu zgodbe ob sliki : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : T. Turk. [Dostopano 6 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=86929
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:29.01.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The syntactic ability of fourth graders to write a story alongside a picture
Opis:Everyday life and education are based on the knowledge of the Slovene language. Learning to spell and knowing the orthoepy and ortography is essential for expressing and writing words correctly. In addition, syntax plays an important role in this process, as it enables us to express ourselves in meaningful sentences. The main aim of this master's thesis was to examine the syntactic ability of fourth-grade pupils based on an analysis of written products. In particular, we were interested in how many sentences and clauses students write in their stories, their relationships, types of sentences they use, and whether there are differences in their syntactic ability based on gender. In total, we have analysed thirty-two texts written by grade 4 pupils. The results of the study showed that pupils at this age are already writing compound sentences, in addition to simple sentences. They write sentences with three or more clauses to a lesser extent. Students use different types of coordinate and subordinate clauses when composing compound sentences. In addition, coordinate clauses are used more often. Students are often express coordinate clauses in copulative and consecutive clauses. Mean while between subordinate clauses the most commonly used are object and temporal subordinate clauses. The analysis of the writings also revealed a few examples of complex, non-coordinative paratactic clausal juxtaposition and divided sentences. After the analysis of the texts we established that they were also writing sentences without an operative verbs and with asyndeton, polysyndeton, minor sentences and sentences with addendums.
Ključne besede:syntax, sentence, clause, record the story next to the picture


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici