| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost: modeliranje sprememb izbire modalitete kot posledica zunanjih dejavnikov : doktorska disertacija
Avtorji:ID Šinko, Simona (Avtor)
ID Kramberger, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Topolšek, Darja (Komentor)
Datoteke:.pdf DOK_Sinko_Simona_2024.pdf (6,38 MB)
MD5: 6DAE7022853C802AD62B4A49FD58BCE1
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FL - Fakulteta za logistiko
Opis:V doktorski nalogi je predstavljen hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost, ki smo ga razvili. Omogoča prostorsko modeliranje najverjetnejše izbire modalitete osebnega prevoza za izbrano zaključeno geografsko področje. Model upošteva kompromis med subjektivnimi dejavniki odločitve in merljivim stroškom med posameznimi modalitetami. Za pridobitev preferenčnih stopenj posameznih modalitet ter njihovo končno razvrstitev glede na tri upoštevane dejavnike odločitve (udobje/ugodje in priročnost uporabe posamezne modalitete, dostopnost modalitete in okoljski vidik uporabe modalitete) je uporabljen analitično hierarhični proces (AHP), objektivni dejavniki pa so izraženi s časom potovanja. Čas potovanja je izračunan od vnaprej definiranih con na izbranem geografskem območju do namembne destinacije glede na razpoložljivo izbiro modalitet. Model je bil testiran na primeru mesta Dunaj v dveh časovnih obdobjih, med katerima se je zgodila ena večjih zdravstvenih kriz – izbruh virusa SARS-CoV-2. Rezultati modela kažejo na to, da javni prevoz na Dunaju v času omejitev, ki so veljale zaradi širjenja virusa, ni bil prevladujoča izbira prevoznega sredstva, kot je bila pred izbruhom virusa. Glavni rezultat modela so geografsko opredeljena območja uporabe posameznih modalitet za obe analizirani obdobji, ki so prikazana na končnem zemljevidu. Na podlagi obeh prikazov je izdelan še prikaz sprememb pri odločitvi za modaliteto zaradi nastale pandemije. Takšen prikaz lahko zagotovi teoretično podporo oblikovalcem prometnih politik in načrtovalcem prometa. Prednost predstavljenega modela je, da jo je mogoče uporabiti tudi za druga mesta po svetu ter za analizo sprememb ob ostalih lokalnih in globalnih dogodkih, ki imajo vpliv na izbiro modalitete.
Ključne besede:analitično hierarhični proces (AHP), merljivi strošek, modeliranje izbire modalitete, osebni prevoz, spremembe zaradi pandemije COVID-19, subjektivni dejavniki odločitve
Kraj izida:Celje
Kraj izvedbe:Celje
Založnik:[S. Šinko]
Leto izida:2024
Št. strani:XVI, 169 str., 13 str. pril.
PID:20.500.12556/DKUM-86086 Novo okno
UDK:519.8:316.444:911.3(043.3)
COBISS.SI-ID:189693955 Novo okno
Datum objave v DKUM:20.03.2024
Število ogledov:340
Število prenosov:51
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FL
:
ŠINKO, Simona, 2024, Hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost: modeliranje sprememb izbire modalitete kot posledica zunanjih dejavnikov : doktorska disertacija [na spletu]. Doktorska disertacija. Celje : S. Šinko. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=86086
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo in zahteva, da uporabnik predelana dela objavi z enako licenco.
Začetek licenciranja:05.10.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Hybrid mode choice model for personal mobility: modelling changes in mode choice as a result of external factors
Opis:Doctoral thesis presents a developed hybrid personal mobility modality choice model. It allows spatial modelling of the most likely personal transport modality choice for a selected closed geographical area. The model takes into account the trade-off between subjective decision factors and the quantifiable cost between each modality. An Analytical Hierarchy Process (AHP) is used to obtain the preference rates of each modality and their final ranking according to the three decision factors considered (comfort/convenience and convenience of using each modality, accessibility of the modality and environmental aspect of using the modality), while the objective factors are expressed in terms of travel time. The travel time is calculated from predefined zones in the selected geographical area to the destination according to the available choice of modalities. The model was tested on the example of the city of Vienna during two time periods between which one of the major health crises - the SARS-CoV-2 outbreak - occurred. The results of the model suggest that public transport was not the dominant mode of transport choice in Vienna during the restrictions imposed by the spread of the virus, as it was before the outbreak. The main output of the model is the geographically defined areas of application of each modality for the two periods analysed, which are shown in the final map. The two maps are further used to show the changes in modality choice as a result of the pandemic. Such a display can provide theoretical support to transport policymakers and transport planners. The advantage of the presented model is that it can also be applied to other cities around the world and to analyse changes in other local and global events that have an impact on the choice of modality.
Ključne besede:Analytical Hierarchy Process (AHP), quantifiable cost, modality choice modelling, personal transport, changes due to the COVID-19 pandemic, subjective decision factors


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici