| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Povezanost med atmosfero pri izvajanju storitve in zaznano vrednostjo storitve
Avtorji:ID Korošec, Iva Lana (Avtor)
ID Pisnik, Aleksandra (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Korosec_Iva_Lana_2021.pdf (2,10 MB)
MD5: 6B4F1058A1AC7313A09E3A4EB4704D26
PID: 20.500.12556/dkum/3679f48a-155a-4e3f-83f6-fce7eb9672c6
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Pričujoče magistrsko delo obravnava tematiko atmosfere pri izvajanju storitev z vidika percepcije uporabnika in njegovega zadovoljstva. Želja po uvidu atmosfere, zaznane vrednosti in zadovoljstva je v ospredje postavila uporabnika in njegovo percepcijo obravnavanih pojmov v povezavi s storitvijo na primeru restavracij. Podrobneje smo preučili atmosfero in njene dejavnike s strani avtorjev, ki so se s tematiko v preteklosti že ukvarjali. Storitveno okolje je bilo preučevano s strani številnih avtorjev, pri tem je bila uporabljena različna terminologija in vključene različne dimenzije. Obravnavano je bilo tudi storitveno okolje v restavracijah. Ravno dejstvo, ki priča o nenehno spreminjajoči se dinamiki okolja, pa daje aktualno relevantnost obravnavani problematiki. Storitveno okolje je smotrno za ponudnika in za uporabnika storitve. Težnja prvih je usmerjena v pozitivno zaznavanje storitvenega okolja s strani uporabnika, vendar ta še ne predstavlja dovoljšen faktor za zadovoljnega uporabnika. Na uporabnika delujejo številni dejavniki, ki se posledično kažejo v njegovem vedenju. Potrebe in želje so odvisne od vsakega posameznika, kar pomeni, da teh ne moremo v celoti pripisati in jih enačiti z značilnostmi potreb in želja določenega ciljnega segmenta, ne glede na dejstvo, da bi posameznik po določenih karakteristikah sovpadal z določeno ciljno skupino. Zaznava značilnosti storitvenega okolja poteka tako na zavedni kot na subliminalni ravni. Učinek na uporabnika pa je v obeh primerih zaznave neizpodbiten. Kadar govorimo o učinkih pogojev ambienta, ki vplivajo na uporabnika na subliminalni ravni oz. so le-ti s strani storitvenih podjetij uporabljeni subliminalno, to privede do odpiranja številnih vprašanj, ki se navezujejo na etične in moralne vidike. Opisana je bila zaznava atmosfere za vsako izmed petih čutil posebej, kjer smo podali splošne smernice za vsako čutilo in vpliv komponent čutila na uporabnika. Pri tem dodajamo, da zaradi kompleksnosti opazovanih pojavov, ni bilo mogoče vsega zajeti v raziskavo. Posameznik, v našem primeru uporabnik, tako zazna okolico kot skupek vseh senzoričnih informacij in soodvisnosti posameznih komponent določenega čutila, ki je v danem prostoru v določenem trenutku. To omogoča vseh pet čutil skupaj. Relevanco ima tako vsako človeško čutilo posebej, saj deluje vsako čutilo kot senzorična celota, vendar vse informacije, ki jih individuum zazna s pomočjo vseh čutil skupaj, tvori celoto zaznave. Pri preučevanju konceptov zaznane vrednosti storitev in zadovoljstva smo izhajali z vidikov več avtorjev, pri čemer je domača literatura predstavljala temelj. Smotrno je bilo predvsem definirati omenjena koncepta zaradi kasnejše izvedbe empiričnega dela raziskave. Številni avtorji sodobnega časa so prepoznali povezavo med preučevanimi konstrukti – atmosfera pri izvajanju storitve, zaznana vrednost in zadovoljstvo s storitvijo. Merjenje omenjenih konstruktov in povezava med njimi je bila temelj vzpostavitve hipotez z namenom ugotavljanja soodvisnosti spremenljivk oz. dejavnikov. Analizirani in interpretirani so bili demografski podatki vzorca, družba ob obisku restavracije in pogostost obiska restavracije. Podana je bila deskriptivna statistika spremenljivk, ki je obravnavala stopnjo zadovoljstva z opravljeno storitvijo, zaznano vrednost opravljene storitve in celovito oceno atmosfere v restavraciji. Interpretacija opisne statistike je bila podana za vse dejavnike, ki so bili vključeni v konstrukt atmosfera, zaznana vrednost in zadovoljstvo. Faktorska analiza je bila izvedena za vse 3 omenjene konstrukte ločeno, kjer smo pozornost namenili vrednostim komunalitet in faktorskih uteži. Pri dveh konstruktih – zaznana vrednost in zadovoljstvo smo ohranili vse spremenljivke in imeli po en faktor. Pri konstruktu atmosfera pa smo štiri spremenljivke izločili iz nadaljnje analize, kar je bila posledica neustreznih vrednosti.
Ključne besede:atmosfera, zaznana vrednost, zadovoljstvo, uporabnik, storitev.
Kraj izida:[Maribor
Založnik:I. L. Korošec
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/DKUM-79215 Novo okno
UDK:658.89
COBISS.SI-ID:74877699 Novo okno
Datum objave v DKUM:01.09.2021
Število ogledov:945
Število prenosov:129
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
KOROŠEC, Iva Lana, 2021, Povezanost med atmosfero pri izvajanju storitve in zaznano vrednostjo storitve [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : I. L. Korošec. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=79215
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:26.05.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The relationship between atmosphere in service performance and perceived value of service
Opis:The following master’s thesis presents the theme of atmosphere in service performance from the perspective of the consumer and his satisfaction. The wish, to become aware of the atmosphere, perceived value and satisfaction, has put the consumer and his perception of discussed terms related to the restaurant service in the center. We have thoroughly studied the atmosphere and its factors through various authors, who have already discussed this topic in the past. The service environment had been studied by numerous authors, who used different terminology and added various new dimensions. The service environment in restaurants has been discussed also. The importance of the discussed issue is stressed by the fact that the environmental dynamic is always changing. The service environment is important for both the provider and the consumer of the service. The provider’s aspiration is directed towards the consumer’s positive perception of the service environment, which is not the only necessary factor for a satisfied consumer. The consumer is affected by numerous factors, which are reflected in his behavior. The needs and desires depend on the individual, which means they cannot be defined and equated to characteristics of a certain segment, even though the individual has some of the characteristics that would fit him into a certain target group. Characteristics of the service environment are perceived on a conscious and on a subliminal level, and have an indisputable effect on the consumer. When discussing about subliminal effects of the ambient on the consumer, it opens up numerous ethical and moral issues. The thesis describes the perception of atmosphere for each of the five sense organs, along with basic guidelines for each sense organ and its effects on the consumer. It is important to mention, that because of the complexity of observed phenomenon, all of the data could not have been included in the research. An individual person, the consumer in our case, perceives the environment as a unity of sensory information and co-dependent individual components of a specific sense, which is present at a certain time and place. This is possible with all of our sense organs. Every human sense organ is relevant and it functions as a whole sensory unit. However, all the information that an individual perceives through all senses, represent a whole sensory experience. While studying different concepts of perceived value of service and satisfaction, we originated from viewpoints of various authors. It was important to define the above mentioned concepts before we conducted an empirical research. Many contemporary authors have found a connection between the observed constructs – the atmosphere in service performance, perceived value and the satisfaction with the service. The main focus of our hypothesis was to survey the mentioned constructs and the connection between them by examining the co-dependence of variables and factors. We have analyzed and interpreted two demographic data samples: company joining the consumer when visiting a restaurant and the frequency of the visit. A descriptive statistic of the variables has been included, which discussed the level of satisfaction with the service and a general assessment of the atmosphere in the restaurant. An interpretation of the descriptive statistic has been explained for the factors that have been included in the constructs of atmosphere, perceived value and satisfaction. A factor analysis was conducted for each of the mentioned constructs separately, where we focused on the communality values and factor loadings. In the case of perceived value and satisfaction, we maintained all the variables and had one factor. In the case of atmosphere, we excluded four variables from the analysis, because they have provided us with invalid values.
Ključne besede:atmosphere, perceived value, satisfaction, consumer, service.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici