| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Fächerübergreifender DaF- und Kunstunterricht in einer Galerie
Avtorji:ID Grašič, Alja (Avtor)
ID Jazbec, Saša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Strnad, Brigita (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Grasic_Alja_2021.pdf (1,71 MB)
MD5: 8BF2B61BBD958F4ABEF345FB8E3AD481
PID: 20.500.12556/dkum/c20b80c8-d144-4177-a6bd-450889dcd07c
 
Jezik:Nemški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Lehrkräfte mit Kompetenzen aus mehreren Fächern sind heutzutage sehr gefragt. Dieses Erscheinen begründen weitreichende Forschungen, die den fächerübergreifenden Unterricht wie auch das Konzept CLIL (Content and Language Integrated Learning) erforschen (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2015, 2019; Velikonja 2016; Moosbrugger, 2017). Diese Forschungen liefern mehrere positive Resultate. Solche Lernresultate wurden in verschiedenen Forschungen auch am Beispiel vom DaF- und Kunstunterricht vorgestellt (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2019; Witzigmann, 2019; Badstübner-Kizik und Lay, 2019). Diese und andere Forschungen, die für den Fremdsprachenunterricht von Bedeutung sind, befinden sich im ersten Teil dieser Magisterarbeit. Hier ist auch der theoretische Teil, der mit der Kunst und ihrem Einsatz im Unterricht verbunden ist, thematisiert. Somit bildet der erste Teil einen theoretischen Rahmen, der als Basis dieser Magisterarbeit gesehen wird. Weil die positiven Resultate des fächerübergreifenden Unterrichtes, von denen aus dem Ausland berichtet wird, in slowenischen Schulen noch immer eine Neuheit sind (Jazbec & Lovrin, 2015), präsentiert der zweite Teil der Magisterarbeit ein Konzept, das als eine mögliche Lösung dieses Problems gesehen ist. Das Konzept besteht aus Aufgaben und didaktischen Vorschlägen, die für einen fächerübergreifenden DaF- und Kunstunterricht in der Umetnostna galerija Maribor konzipiert wurden. Um die Qualität dieser Aufgaben und der didaktischen Vorschläge noch zu steigern, kommentierten sie verschiedene relevante Profile. Die Analyse der konstruktiven Kommentare führte zur Optimierung des Projektes. Die verbesserten Aufgaben und didaktische Vorschläge wurden im Anhang dieser Magisterarbeit präsentiert.
Ključne besede:Fächerübergreifender Unterricht, DaF- und Kunstunterricht, Unterricht in einer Galerie, CLIL
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Grašič]
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/DKUM-79017 Novo okno
UDK:811.112.2ʼ243:37.091.3:73/76(043.2)
COBISS.SI-ID:62641667 Novo okno
Datum objave v DKUM:11.05.2021
Število ogledov:972
Število prenosov:86
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
GRAŠIČ, Alja, 2021, Fächerübergreifender DaF- und Kunstunterricht in einer Galerie [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : A. Grašič. [Dostopano 6 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=79017
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share



Podobna dela iz ostalih repozitorijev:

Ni podobnih del

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo in zahteva, da uporabnik predelana dela objavi z enako licenco.
Začetek licenciranja:16.04.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Interdisciplinarni pouk nemščine kot tujega jezika in likovne umetnosti v galeriji
Opis:Medpredmetno povezovanje prinaša dobre učne rezultate. Ti izhajajo iz predpostavke, da učenke in učenci pri takšnem pouku razvijajo različne kompetence ter se celostno razvijajo na kognitivnem, emocionalnem in afektivnem področju. Takšne učne rezultate potrjujejo tudi številne študije na primeru medpredmetnega povezovanja nemščine kot tujega jezika in pouka likovne umetnosti (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2019; Witzigmann, 2019; Badstübner-Kizik und Lay, 2019). Kljub pozitivnim rezultatom iz tujine (Nemčija, Češka, Poljska, Francija, Bolgarija) ostajata koncept CLIL in medpredmetno povezovanje na slovenskih šolah še vedno novost (Jazbec & Lovrin, 2015). To potrjuje izvajanje medpredmetnega povezovanja nemščine kot tujega jezika in likovne umetnosti, kjer je delo z umetninami obravnavano le v kontekstu motivacije za spodbujanje komunikacije ali za vpeljevanje domnev pri učenkah ter učencih. Pri takšnem pouku manjkajo diskusija o vizualnih vtisih, tematiziranje interpretacij in metodike za obravnavo ter razumevanje umetnin in videnega (Moosbrugger, 2017, str. 97–101). Kot manko pri izvajanju medpredmetnega povezovanja je viden tudi obisk galerij in muzejev, ki učenkam ter učencem prinaša možnosti celostnega razvoja izven meja šolskih prostorov. Eno izmed rešitev opisane problematike predstavlja magistrsko delo. V njem je predstavljen koncept oz. projekt, ki vsebuje naloge in didaktične predloge, ki povezujejo pouk nemščine kot tujega jezika ter likovne umetnosti. Ta koncept želi posredno vplivati na tradicionalni pouk tujega jezika in razširiti meje pouka izven razreda v galerije ter muzeje. Zaključno delo želi prenesti pozitivne rezultate številnih raziskav medpredmetnega povezovanja nemščine kot tujega jezika in likovne umetnosti v prakso ter s tem navdihniti več učiteljic in učiteljev tujega jezika za medpredmetno poučevanje. Konkreten cilj je bil predstaviti projekt, ki vsebuje naloge in didaktične predloge za pouk nemščine kot tujega jezika v galeriji Umetnostna galerija Maribor (UGM). Eden izmed ciljev je bila prav tako analiza komentarjev nalog in didaktičnih predlogov ter njihove morebitne izboljšave. Konstruktivni komentarji so prihajali s strani različnih relevantnih profilov. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, in sicer teoretični in empirični del. V prvem delu je predstavljen teoretično orientiran okvir, ki temelji na številnih raziskavah o tujejezičnem pouku in njegovi povezavi z likovno umetnostjo. Ta teoretični okvir je predstavljen v poglavju, ki se ukvarja s številnimi področji tujega jezika, v poglavju, namenjenemu obravnavi termina umetnosti in umetnost pri pouku tujega jezika. Najprej je predstavljen pouk tujega jezika na splošno. Sem sodijo številne pomembne teme in vsebine, ki predstavljajo nujno, osnovno znanje učiteljic in učiteljev. Ta znanja jih vodijo do uspešnega načrtovanja in izvajanja pouka. Opisani so akterji pri pouku, učiteljice oz. učitelji in učenke oz. učenci. To poglavje kaže na povezanost in pomen obeh akterjev za uspeh pouka. Za doseganje najboljših učnih rezultatov, ki so posledica efektivnega prilagajanja pouka ciljni skupini, morajo učiteljice in učitelji svoje učenke ter učence poznati. Pri tem je med drugim pomembna tudi starostna skupina. Vsaka starostna skupina kaže prednosti in pomanjkljivosti. Te so predstavljene v magistrskem delu, saj so pomembne za predstavljen koncept z nalogami in didaktičnimi predlogi. Sledi poglavje o kompetencah pri pouku. Te so ločene na kompetence učenk oz. učencev ter učiteljic oz. učiteljev. Ker je kompetenc pri pouku zelo veliko, jih je v magistrskem delu predstavljenih le nekaj. Slednje služijo kot primeri za razumevanje njihovega prepleta in pomena. V poglavju 3.2 Metode so tematizirane aktualne in relevantne metode, ki jih učiteljice in učitelji uporabljajo za prilagajanje pouka različnim nivojem znanja. Da lahko učiteljice in učitelji zmanjšajo negativne strani ene metode, po navadi povežejo več različnih metod. Zato je poznavanje več met
Ključne besede:interdisciplinarni pouk, nemščina kot tuji jezik in likovna umetnost, pouk v galeriji, CLIL


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici