| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Comics as a literary-didactic method and their use for reducing gender differences in reading literacy at the primary level of education
Avtorji:ID Kerneža, Maja (Avtor)
ID Košir, Katja (Avtor)
Datoteke:.pdf Center_for_Educational_Policy_Studies_Journal_2016_Kerneza,_Kosir_Comics_as_a_literary-didactic_method_and_their_use_for_reducing_gender.pdf (257,02 KB)
MD5: 73C79779575F9FC5F1C4ACE41ED84039
PID: 20.500.12556/dkum/46c80290-f637-46da-bb5b-6e3c502dad8b
 
URL https://doi.org/10.26529/cepsj.6.2
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:The aim of the present study was to examine the effect of the systematic use of comics as a literary-didactic method to reduce gender differences in reading literacy and reading motivation at the primary level of education. It was assumed that the use of comics would have a positive effect on pupils’ reading literacy and reading motivation, while also reducing the aforementioned differences between boys and girls. The dimensions of reading literacy and reading motivation were examined in experimental and control groups, before and aſter the intervention, by means of questionnaires and tests for pupils. The sample consisted of 143 pupils from second to fifth grade from two Slovenian primary schools in a rural environment, of which 73 pupils participated in the experimental group and 70 pupils represented the control group. Effects of the use of comics as a literary-didactic method were not found: using comics as a literary-didactic method did not have a statistically significant effect on pupils’ reading literacy and reading motivation. However, when the four-way structure of the research (taking into account the age and gender of the pupils) was considered, some subgroups showed a statistically significant increase in reading interest and attitude towards reading. No reduction of gender differences in reading literacy and reading motivation was found. Based on the results, guidelines for further research are established and suggestions are offered for teachers’ work.
Ključne besede:comics, gender differences, primary level pupils, reading literacy, reading motivation
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2016
Št. strani:str. 125-149
Številčenje:Letn. 6, št. 2
PID:20.500.12556/DKUM-66850 Novo okno
ISSN:1855-9719
UDK:37.015.31:373.3
COBISS.SI-ID:22337032 Novo okno
ISSN pri članku:1855-9719
NUK URN:URN:SI:UM:DK:KMYUACNJ
Datum objave v DKUM:13.07.2017
Število ogledov:1354
Število prenosov:200
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
KERNEŽA, Maja in KOŠIR, Katja, 2016, Comics as a literary-didactic method and their use for reducing gender differences in reading literacy at the primary level of education. CEPS journal : Center for Educational Policy Studies Journal [na spletu]. 2016. Vol. 6, no. 2, p. 125–149. [Dostopano 6 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=66850
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:CEPS journal : Center for Educational Policy Studies Journal
Založnik:Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta Univerze, Založba Univerze v Ljubljani, = University of Ljubljana Press
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:252707584 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:13.07.2017

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Strip kot literarnodidaktična metoda dela in njegova uporaba za zmanjšanje razlik med spoloma v bralni pismenosti na razredni stopnji šolanja
Opis:Namen prispevka je preveriti učinke sistematične uporabe stripa kot literarnodidaktične metode dela na zmanjšanje razlik med spoloma v bralni pismenosti na razredni stopnji šolanja. Predvidevali smo, da bo uporaba stripa pozitivno vplivala na bralno pismenost učencev in njihovo motivacijo za branje, hkrati pa zmanjšala razlike v navedenih spremenljivkah med spoloma. Izbrane dimenzije bralne pismenosti in bralne motivacije so bile pred intervencijo in po njej v eksperimentalni in kontrolni skupini preverjane s pomočjo vprašalnikov in testov za učence ter ocenjevalne lestvice za učitelje. V raziskavo je bilo vključenih 143 učencev od 2. do 5. razreda dveh slovenskih osnovnih šol iz podeželskega okolja, od katerih je 73 učencev sodelovalo v eksperimentalnem delu raziskave, 70 učencev pa je predstavljalo kontrolno skupino. V izvedeni raziskavi uporaba stripa kot literarnodidaktične metode dela v okviru zastavljenih hipotez ni imela statistično pomembnega učinka na bralno pismenost in bralno motivacijo učencev. Ko smo upoštevali štirismerno strukturo raziskave, pa se je strip kot literarnodidaktična metoda dela v nekaterih podskupinah udeležencev (upoštevajoč starost in spol učencev) pokazal kot primeren za zviševanje zanimanja za branje in izboljšanje odnosa do branja. Do pomembnega zmanjšanja razlik med spoloma ni prišlo v nobenem primeru. Na podlagi rezultatov v sklepnem delu predstavljamo predloge za nadaljnje raziskave in smernice za učiteljevo delo
Ključne besede:strip, razlike med spoloma, učenci razredne stopnje, bralna pismenost, bralna motivacija


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici