| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:PRAVNA UREDITEV OGLAŠEVANJA V EU Z VIDIKA ZAŠČITE OTROK
Avtorji:ID Gornik, Špela (Avtor)
ID Hojnik, Janja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Gornik_Spela_2016.pdf (890,29 KB)
MD5: 19F59A2426A0D4751F9566660CDABF0B
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Oglaševanje, namenjeno otrokom, je področje »etično spornega oglaševanja«, saj otroci sami niso sposobni procesiranja oglasov na zavestni in kritični ravni (t. i. oglaševalska pismenost otrok), zato podjetja lažje vplivajo na njihove potrebe in ustvarjajo dodatne želje pri otrocih. Diplomsko delo preučuje problematiko oglaševanja otrokom v Evropski uniji (EU). Predstavljeno je, zakaj so otroci posebna skupina potrošnikov, ki so deležni oziroma bi morali biti deležni posebne zaščite. Pravni okvir pri regulaciji oglaševanja otrokom v EU, posameznih državah članicah EU, predstavlja pravo EU, v okviru katerega pa so države članice oblikovale svojo nacionalno zakonodajo, v obliki zakonov in podzakonskih aktov. Pomemben element na področju omejevanja oglaševanja predstavlja tudi instrument samoregulacije v obliki sprejetih oglaševalskih standardov. V okviru diplomske naloge analiziram umestitev oglaševanja iz vidika sodne prakse EU. Navajam pomembne odločitve sodišča EU glede nacionalnih omejitev oglaševanja v luči prostega pretoka blaga. V zadnjem delu diplomskega dela so obravnavane ureditve posameznih držav članic in njihova usklajenost s pravom EU. EU varuje otroke z določbami številnih direktiv in s tem postavlja omejitve pri oglaševanju, kar pa je dvorezen meč, saj z omejitvami kar hitro lahko poseže na področje omejevanja prostega pretoka blaga. V diplomski nalogi zaključujem, da kljub naporom harmonizacije področja oglaševanja otrokom, so v praksi držav članic še vedno različni pristopi k regulaciji oglaševanja otrokom. Obstoječi način regulative ne zagotavlja dovolj velike zaščite otrok pri oglaševanju, čeprav se institucije zavedajo problematike in potrebnih sprememb na zadevnem področju.
Ključne besede:pravo EU, načini prodaje, prost pretok blaga, oglaševanje, otroci, zaščita, samoregulacija, harmonizacija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[Š. Gornik]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-64274 Novo okno
UDK:341(043.2)
COBISS.SI-ID:5265707 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:HYOS53HY
Datum objave v DKUM:18.11.2016
Število ogledov:2093
Število prenosov:179
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
GORNIK, Špela, 2016, PRAVNA UREDITEV OGLAŠEVANJA V EU Z VIDIKA ZAŠČITE OTROK [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : Š. Gornik. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=64274
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:ADVERTISING REGULATION IN THE EU IN TERMS OF PROTECTION OF CHILDREN
Opis:Advertising designed for children is considered »ethically controversial« as children are not capable of processing advertisements on a conscious and critical level (the so-called advertisement literacy of children). This is why companies can easily influence on children’s needs and create additional desires in children. The thesis, researches the issue of advertising, designed for children in the European Union (the EU). It represents the factors as to why children are considered a special advertising group that are, or at least should be, granted special protection. The legal framework for the regulation of advertising to children in the EU, each individual Member State of the EU, represents the law of EU, within which Member States have formed their national legislation, in the form of laws and implementing regulations. An important element in the restriction of advertising is also an instrument of self-regulation in the form of accepted advertising standards. As part of the thesis, I analyze the placement of advertising out of perspective of EU law practice. I quote the relevant EU court rulings on national advertising restrictions in light of the free movement of goods. The last part of the thesis, deals with regulations of individual EU Member State and their compliance with EU law. EU protects children with the statutory provisions of many directives and thus puts restrictions on advertising, which is a double-edged sword, because it quickly intervenes, with its restrictions, to the free movement of goods. In this thesis, I conclude that, despite the efforts of harmonizing the field of advertising to children, in practice, Member States still have different approaches to the regulation of advertising to children. The current method of regulation does not provide a large enough protection for children in advertising, although the institutions are aware of the problem and the necessary changes in the field.
Ključne besede:EU law, selling arrangements, free movement of goods, advertising, children, protection, self-regulation, harmonization


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici