Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
NARODNE MANJŠINE, IZSELJENCI IN ZDOMCI PRI POUKU GEOGRAFIJE V SLOVENIJI
Avtorji:
ID
Jagodič, Lucija
(Avtor)
ID
Konečnik Kotnik, Eva
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
UN_Jagodic_Lucija_2016.pdf
(2,43 MB)
MD5: 8BA4E973A13EA4AFB7E2B6BBF283F5DC
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Opis:
Narodnim manjšinam, izseljencem in zdomcem je skupna pripadnost določenemu narodu in njegovi kulturi ter obenem ločenost od obojega, za kar so vzrok bodisi migracije bodisi politična zgodovinska slika. Obravnava narodnih manjšin, izseljencev in zdomcev pri pouku geografije ne sme biti le doseganje kognitivnih ciljev iz učnih načrtov, kot so na primer usvojitev določenih pojmov, ampak tudi razvijanje razumevanja ter ponotranjanje vrednot, ki te pojme spremljajo. V pričujočem diplomskem delu smo se osredotočili na zastopanost tematike narodnih manjšin, izseljencev in zdomcev v geografskih učbenikih in učnih načrtih za osnovno šolo ter v gimnazijskem programu za srednje šole. V teoretičnem delu smo predstavili ključne pojme, ki spremljajo temo narodnih manjšin, izseljencev in zdomcev. Analizirali smo učne načrte in učbenike za geografijo. Predstavili smo, kje se tema posredno in neposredno pojavi, ter podali razmišljanja, kje lahko učitelj temo vključi v pouk. Kvantitativno smo prikazali število ciljev, ki se navezujejo na izbrano tematiko. Naredili smo tudi primerjavo slovenskega in hrvaškega učnega načrta za geografijo v gimnaziji. V empiričnem delu smo z vprašalnikom ugotovili, kako tematiko razumejo, sprejemajo anketirani učenci devetih razredov. Ugotovili smo, da je v učnih načrtih za pouk geografije v osnovni šoli in gimnaziji izbrana tema zastopana od sedmega razreda pa vse do zadnjega letnika gimnazije. Z analizo anketnih vprašalnikov smo ugotovili, da anketirani učenci iz obmejnih šol nimajo več znanja o izbrani tematiki kot anketirani učenci iz šol v notranjosti Slovenije. To dokazuje, da se kakovost znanja med različnimi območji Slovenije izrazito ne spreminja.
Ključne besede:
narodne manjšine
,
izseljenci
,
zdomci
,
učbeniki in učni načrti za geografijo.
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[L. Jagodič]
Leto izida:
2016
PID:
20.500.12556/DKUM-63706
UDK:
373.5.016:91(043.2)
COBISS.SI-ID:
22617864
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:1AOHPIZV
Datum objave v DKUM:
05.10.2016
Število ogledov:
1921
Število prenosov:
112
Metapodatki:
Področja:
FF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
JAGODIČ, Lucija, 2016,
NARODNE MANJŠINE, IZSELJENCI IN ZDOMCI PRI POUKU GEOGRAFIJE V SLOVENIJI
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : L. Jagodič. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=63706
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Algorithms and computation
E-poslovanje v šolstvi
E-poslovanje v izobraževanju
The nature of computation
Succinct data structures for dynamics strings
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Družbena konstrukcija virtualne realnosti
Obveščanje o e-poslovanju med podjetji
Uvajanje rešitve eGroupWare v zdravstveni organizaciji
Zbirka rešenih nalog
ePoročanje finančnih podatkov občin
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
NATIONAL MINORITIES, EMIGRANTS AND WORKERS ABROAD IN GEOGRAPHY CURRICULUM IN SLOVENIA
Opis:
National minorities, emigrants and workers abroad share a belonging to a particular nation and its culture together with separation from both because of migrations or political historical figure. The reason for dealing with national minorities, emigrants and workers abroad in geography lessons must not be only achieving cognitive goals set in lesson plans like for example mastering certain concepts. The reason must also be developing understanding and internalization of the accompanying values. In the graduation thesis the focus was on the representation frequency of the theme of national minorities, emigrants and workers abroad in geographic textbooks and curriculums for primary school and high school. In the theoretical part some key concepts related to the theme of national minorities, emigrants and workers abroad were presented. Curriculums and geographic textbooks were analyzed. Indirect and direct occurrence of the theme was presented and considerations about where the teacher could include the theme into the lesson were given. The number of goals which link to the theme was demonstrated quantitatively. Comparison of Slovenian and Croatian curriculum for geography in high school was made. In the empirical part the understanding and the acceptance of the theme by ninth grade learners were tested using a questionnaire. The representation of the theme in curriculums for geography teaching from seventh grade of primary school to the last grade of high school was discovered. By questionnaire analyze it was found that interviewed learners from border schools do not have more knowledge of the selected theme than the interviewed learners from the interior of Slovenia do. This also proves that the quality of knowledge between different areas in Slovenia does not vary significantly.
Ključne besede:
national minorities
,
emigrants
,
workers abroad
,
geographic textbooks and curriculums for geography teaching.
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj