| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:RISBA: MED FIGURALNIM IN ABSTRAKTNIM
Avtorji:ID Aberšek, Maruša (Avtor)
ID Grajfoner, Samuel (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Abersek_Marusa_2016.pdf (3,90 MB)
MD5: 3838487ABD4BEC4BF56A7F948F925356
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Magistrsko delo temelji na raziskovanju risbe kot temelju vsakega likovnega ustvarjanja. V magistrskem delu smo obravnavali prvinsko funkcijo risbe, katera lahko privede do samostojnega likovnega dela ali pa služi le kot predpriprava za nadaljnje delo. Pojasnili smo pojem skica, v kateri se že lahko kažejo težnje po likovni artikulaciji v drugem mediju in nam je zgolj v pomoč ali pa tudi ne in ostane na nivoju skice. V nadaljevanju smo obravnavali linijo kot osnovni element risbe. V delu nas je zanimal predvsem spontani in prvinski pristop k likovnemu ustvarjalnemu delu in prav risba je tista, ki nam to omogoča. Zato smo v nalogi obravnavali grafično risbo, katera zaradi specifike grafičnega medija risbi daje posebno izrazno noto. V nalogi smo obravnavali risbo kot podobo, kjer figuralno povezujemo z estetskim pojmom posnemanja. Zaradi postopnega prehajanja podobe iz predmetnega v abstraktno, smo obravnavali abstraktno umetnost in z njo pomembne avtorje, kot so Kandinski, Picasso, Malevič in Mondrian. S Picassovim redukcionizmom smo predstavili sestop iz predmetnega v nepredmetno. Prav tako smo se oprli na Maleviča in Mondriana, ki sta se kot začetnika t. i. geometrijske abstrakcije začela zanimati za čiste oblike in barve. Preko obravnave postopnega redukcionizma smo v delo vključili tudi svoje lastno izražanje, kjer izpostavljamo prvinskost risbe in njeno izrazno moč.
Ključne besede:risba, risarska artikulacija, grafična risba, skica, mimezis, podoba, figuralno, abstraktno
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Aberšek]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-63459 Novo okno
UDK:741(043.2)
COBISS.SI-ID:22744584 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:VVU2VEMT
Datum objave v DKUM:09.11.2016
Število ogledov:2187
Število prenosov:247
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
ABERŠEK, Maruša, 2016, RISBA: MED FIGURALNIM IN ABSTRAKTNIM [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Aberšek. [Dostopano 6 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=63459
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share



Podobna dela iz ostalih repozitorijev:

Ni podobnih del

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:DRAWING: BETWEEN FIGURATIVE AND ABSTRACT
Opis:The following master's thesis is based on exploring a drawing as a basis for every artistic creation. We considered its primal function which can lead to an independent work of art or it can serve only as a pre-preparation for futher work. We explained the notion of a sketch that can already show a tendency to an artistic articulation in another medium and can only serve us as a means of help or it can remain on the level of a sketch. Further on we study the line as the basic element of a drawing. We are mainly interested in a spontaneous and primal approach towards artistic creative work and the drawing enables us this. Therefore the thesis deals with the graphic drawing which through its specific of graphic medium gives the drawing a special expressive touch. The thesis treats the drawing as a figure and the figurality is related to the estetic notion of imitation. Because the figure gradually transists from objective to abstract, we discussed abstract art and some of its greatest authors such as Kandinski, Picasso, Malevič and Mondrian. Picasso's reductionism was used to present the descent from objective to nonobjective. We also discussed Malevič and Mondrian who were the pioneers of the so called geometric abstraction and who later on showed their interest in clear shapes and colours. Besides the consideration of gradual reductionism, this thesis also includes our own expression in which we emphasise the primal function of a drawing and its expressive power.
Ključne besede:drawing, drawing articulation, graphic drawing, sketch, mimesis, figure, figurally, abstract


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici