| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Laborant za kemijo v osnovni šoli
Avtorji:ID Matjašič, Andreja (Avtor)
ID Golob, Nikolaja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Matjasic_Andreja_2016.pdf (592,68 KB)
MD5: 4B3D20D71298E1FD651F4D770BA06EF9
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:Laborant je bil kot profil vpeljan v slovensko osnovno šolo šele z uvedbo devetletke. Delovno mesto je regulirano s pravilniki in drugimi pravnimi akti. Kljub temu pa realna situacija zaposlenih pokaže položaj laboranta v drugačni luči, kar je potrdil tudi pregled nekaterih raziskav in pobud ustreznih domačih in tujih državnih institucij s tega področja, ki so predstavljene v teoretičnem delu naloge. V empiričnem delu je bila uporabljena metoda poklicne biografije. V raziskavi so sodelovale laborantke večjih slovenskih osnovnih šol. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti vlogo laboranta v osnovni šoli – dela in naloge, ki jih laboranti opravljajo, pogoje dela, stopnjo njihove izobrazbe, načrtovanje dela, možnosti dodatnega strokovnega izpopolnjevanja, komunikacijo in sodelovanje z nosilcem predmeta, probleme, s katerimi se srečujejo pri svojem delu, in kako je njihovo delo ovrednoteno. Raziskava je med drugim pokazala na ponovno problematiko, da predpisana obveza laboranta pri urah naravoslovnih predmetov ustreza njegovi polni zaposlitvi šele na treh dvooddelčnih osnovnih šolah. Rezultati tako med drugim kažejo na še vedno nerešeno situacijo laborantov, ki so bili načrtno uvedeni v šole zaradi bolj kakovostnega in sodobnejšega, z raziskovanjem podprtega eksperimentalnega dela, pri katerem je laborant nepogrešljiv sodelavec v učnem procesu. Rezultati raziskave izpostavljajo še izredno velik obseg in nizko vrednotenje dela kljub izkazani višji izobrazbi zaposlenih laborantov od zahtevane. V zaključnem delu diplomske naloge so nakazani predlogi za izboljšanje obstoječega stanja.
Ključne besede:laborant, laboratorijsko delo, osnovna šola, poklicna biografija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Matjašič]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-63078 Novo okno
UDK:37.091:54(043.2)
COBISS.SI-ID:22754824 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:MEJA7D9U
Datum objave v DKUM:11.11.2016
Število ogledov:4228
Število prenosov:434
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
MATJAŠIČ, Andreja, 2016, Laborant za kemijo v osnovni šoli [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A. Matjašič. [Dostopano 2 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=63078
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Laboratory assistant for chemistry in primary school
Opis:Laboratory assistant has been introduced as a profile in Slovenian primary school with the introduction of the nine-year primary school. The workplace is regulated by the regulations and other legal acts. However, the real situation of employees indicates the position of a laboratory assistant in a different light, as confirmed by a review of some studies and initiatives of relevant domestic and foreign state institutions in this field, which are presented in the theoretical part of the thesis. Method of professional biography was applied in the empirical part. The study involved laboratory assistants of bigger Slovenian primary schools. The purpose of the study was to determine the role of a laboratory assistant in primary school - work and tasks performed by laboratory assistants engaged, working conditions, their level of education, work scheduling, additional opportunities for professional development, communication and cooperation with the lecturer, problems encountered in their work and how their work is evaluated. The survey revealed, inter alia, that the determined working hours of laboratory assistants at science lessons correspond to their full time employment only at three two-class primary schools. The results also demonstrate the still unresolved situation of laboratory assistants, who were deliberately introduced into schools due to better quality and more modern, research-based experimental work in which the laboratory assistant is an indispensable partner in the learning process. The survey results expose still exceptionally high extent and low valuation of work in spite of the fact that employed laboratory assistants have higher level of education than required. In the final part of the thesis proposals for improving the existing situation are indicated.
Ključne besede:laboratory assistant, laboratory work, primary school, professional biography


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici