| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Spomin kot epistemska vrlina – Uporaba mnemotehnik pri učenju arbitrarnih kategorij v nemščini kot tujem jeziku
Avtorji:ID Varga, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Jazbec, Saša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Šuster, Danilo (Komentor)
Datoteke:.pdf UN_Varga_Bojan_2016.pdf (1,71 MB)
MD5: 859480FA1DB67CF8B993C46BA96F94DB
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Diplomsko delo obravnava (možno) uporabo mnemotehnik pri učenju arbitrarnih kategorij v nemščini kot tujem jeziku. Osrednji cilj je s stališča nevrodidaktike opozoriti na učinkovitost mnemotehnik in s stališča vrlinske epistemologije upravičiti spominska prepričanja na podlagi tega, kako jih ohranjamo v spominu. V teoretičnem delu je umetnost pomnjenja opisana kot čustveno obarvana strategija organiziranja spominskih vtisov v okviru asociativnega učenja, spomin opredeljen kot epistemska vrlina ter mnemotehnike kot metode pomnjenja, ki upravičujejo ohranjanje prepričanj in krepijo spomin. Sekundarni cilj je na podlagi učbeniškega gradiva – z eksemplarično analizo izbranega priročnika in učbenika – ugotoviti, v kolikšni meri so pri učenju arbitrarnih kategorij mnemotehnike zastopane (barvno kodiranje, mentalne slike, metoda lokacije in domišljijske zgodbe). Ob analizi se poskuša s sugestijami, kako tematizirati mnemotehnike, dopolniti komunikacijske vrzeli, ki nastopijo zaradi diskretnega pristopa k mnemotehnikam. Če mnemotehnike pozitivno učinkujejo na učenje, potem bi jih bilo potrebno tematizirati tudi v izobraževalnem procesu učiteljev in učencev.
Ključne besede:mnemotehnika, spomin, epistemska vrlina, asociativno učenje, čustva
Kraj izida:Maribor
Založnik:[B. Varga]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-62158 Novo okno
UDK:165:811.112.2ʼ243(043.2)
COBISS.SI-ID:22567688 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:YXOJKFMV
Datum objave v DKUM:22.09.2016
Število ogledov:1483
Število prenosov:161
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Spomin kot epistemska vrlina – Uporaba mnemotehnik pri učenju arbitrarnih kategorij v nemščini kot tujem jeziku, 2016. [na spletu], Diplomsko delo. Maribor : B. Varga. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=62158
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Nemški jezik
Naslov:Das Gedächtnis als epistemische Tugend — Die Anwendung von Mnemotechniken beim Lernen arbiträrer Kategorien in der Fremdsprache Deutsch
Opis:Die vorliegende Arbeit behandelt den (möglichen) Einsatz von Mnemotechniken beim Lernen arbiträrer Lerninhalte in der Fremdsprache Deutsch. Das zentrale Ziel ist es aus neurodidaktischer Sicht auf die Effizienz von Mnemotechniken aufgrund der erhöhten Lernleistung hinzuweisen und aus epistemologischer Sicht Überzeugungen aus unserem Erinnerungsvermögen anhand der Weise, wie sie im Gedächtnis abgespeichert werden zu rechtfertigen. Im theoretischen Teil wird die Gedächtniskunst als emotional geladene Strategie der Organisierung von Gedächtniseindrücken im Rahmen des assoziativen Lernens und das Gedächtnis als epistemische Tugend beschrieben. Mnemotechniken werden als Gedächtnismethoden verstanden, die das Erinnerungsvermögen stärken und somit die Erhaltung von Überzeugungen rechtfertigen. Das sekundäre Ziel ist es anhand einer exemplarischen Lehrwerkanalyse darauf einzugehen, wie stark Mnemotechniken beim Lernen arbiträrer Kategorien vertreten sind (Farbkodierung, mentale Gedächtnisbilder, die Loci-Technik und Kurzgeschichten). Es werden Vorschläge gemacht, wie die durch diskrete Ansätze entstandenen Kommunikationslücken zu füllen sind. Dabei wird die Herangehensweise zum Deutschlernen mit Mnemotechniken mit der in einem unkonventionellen Lehrwerk verglichen. Wenn sich Mnemotechniken positiv auf das Lernen auswirken, dann sollten sie im Bildungsprozess der Lehr- und Lernenden stärker thematisiert werden.
Ključne besede:Mnemotechnik, Gedächtnis, epistemische Tugend, assoziatives Lernen, Emotionen


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici