| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:PRENOS PRISTOJNOSTI IZVAJANJA LOKALNIH GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB S PODROČJA ENERGETIKE NA DRŽAVO
Avtorji:ID Tkavc Smogavec, Janja (Avtor)
ID Brezovnik, Boštjan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Žagar, Ivan (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Tkavc_Smogavec_Janja_2016.pdf (1,23 MB)
MD5: 50F32AD85AAF0ACC5995A48383443B6A
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Na evropskem trgu je v zadnjih dvajsetih letih poraba zemeljskega plina močno porasla. V državah so se oblikovali tako imenovani naravni monopoli, ki so imeli ekskluzivne pravice v dejavnosti dobave zemeljskega plina. Evropska unija je s sprejetjem treh zakonodajnih svežnjev želela vzpostaviti konkurenčen trg, do katerega bi imeli dostop vsi uporabniki. Direktive Evropske unije je Slovenija, z malo zamude, dokaj uspešno prenesla v slovenski pravni red. Leta 2014 je sprejela nov Energetski zakon /EZ-1/, v katerem je implementirala tretji zakonodajni sveženj in pravno uredila področje energetike v Sloveniji. Področje dobave in distribucije toplote s strani Evropske unije ni tako podrobno regulirano kot dobava ter distribucija zemeljskega plina. Razlog za to je v drugačni naravi dejavnosti distribucije in dobavi toplote, saj je le-ta vezana na manjša zaokrožena območja. Sistemska ureditev izvajanja lokalnih gospodarskih javnih služb s področja energetike na lokalni ravni je slaba. Kljub pozitivnim učinkom novega Energetskega zakona /EZ-1/ se pojavljajo težave s podzakonskimi (občinskimi) predpisi, ki posegajo bodisi v pravice uporabnikov in se jim nalaga dodatne obveznosti, bodisi v pravice izvajalcev in se jim nalagajo prekomerne obveznosti. Pri morebitnem prenosu pristojnosti na drugo, višjo raven največ težav predstavlja lastništvo gospodarske javne infrastrukture in prenos izvajalcev gospodarske javne službe na drugo raven. Kljub vsem pravnim, tehničnim, ekonomskim, administrativnim in drugim oviram se ugotavlja, da bi bilo dejavnost distribucije zemeljskega plina smiselno prenesti na višjo raven, medtem ko dejavnost distribucije toplote in drugih energetskih plinov ni primerna za prenos na državo ali drugo višjo raven. Razlog je v naravnih značilnostih dejavnosti distribucije toplote, ki je vezana na manjše zaokroženo območje, ki v večini primerov ne presega meja občine. Prav tako je iz analize pravne urejenosti izvajanja distribucije zemeljskega plina na občinski ravni mogoče ugotoviti, da občine ne sledijo v celoti slovenski in evropski zakonodaji, sistemska urejenost gospodarskih javnih služb po občinah je različna in v določenih občinah neustrezna oziroma nezakonita. Še slabše je urejeno področje distribucije toplote in drugih energetskih plinov v vseh občinah, vendar je narava izvajanja gospodarske javne službe takšna, da prenos izvajanja na višjo raven ne bi bil sprejemljiv. Na področju distribucije toplote bi bilo to dejavnost nujno potrebno pravno urediti in poenotiti na občinski ravni.
Ključne besede:lokalne gospodarske javne službe, lokalna skupnost, energetika, distribucija zemeljskega plina, distribucija toplote, gospodarska javna infrastruktura, izvajalci gospodarskih javnih služb
Kraj izida:Maribor
Založnik:[J. Tkavc Smogavec]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-61081 Novo okno
UDK:352(043.3)
COBISS.SI-ID:5231147 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:XTHHQVHT
Datum objave v DKUM:18.11.2016
Število ogledov:1816
Število prenosov:155
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
TKAVC SMOGAVEC, Janja, 2016, PRENOS PRISTOJNOSTI IZVAJANJA LOKALNIH GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB S PODROČJA ENERGETIKE NA DRŽAVO [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : J. Tkavc Smogavec. [Dostopano 6 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=61081
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share



Podobna dela iz ostalih repozitorijev:

Ni podobnih del

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Transfer of Jurisdictions of Local Public Services to National Level in the Energy Sector
Opis:European market has experienced a radical consumption of natural gas in the last twenty years. Natural monopolies with exclusive rights for supply of the natural gas have developed in several countries. Adoption of three legislative batches was a step towards the establishment of a competitive market in the European Union, available to all consumers. European Union directives have been successfully transferred in to Slovenian legislation. A new Energy act /EZ-1/ enacted in 2014, included implementations of the third legislative batch that regulated energy sector in Slovenia. The European Union directives for supply and distribution of the heat are not regulated in as much detail as the regulations for supply and distribution of natural gas. The variations in regulations originate from differences in the sectors, as the distribution and supply of the heat is tied to smaller concluded areas. Regulatory framework relating to the implementation of local public service in the field of energy sector is inadequate. The new energy act /EZ-1/ has brought many positive effects, however, issues with implementation of regulations have emerged. Regulations interfere with the rights of consumers and load them with additional obligations as well as with the rights of contractors and load them with excessive obligations. The ownership of public service interferes with potential transfers of jurisdictions to higher level, as well as with transfers of public service contractors to a different level. It has been established that despite legal, technical, economic, administrative and other obstacles, the transfer of the natural gas distribution sector to a national or higher level would be reasonable, whereas distribution of heat and other fuel gases is not yet suitable for such measure. Due to its natural characteristics, heat distribution is subject to smaller concluded areas that in most cases do not surpass the boundaries of the municipality. Analysis of legislative regulations showed discrepancies between municipal procedures and Slovene and European legislation in the distribution of natural gas on local level. Regulatory framework of local public services differs and is inappropriate and illegal in some municipalities. The distribution of heat and other energy gases has shown major inadequacies in all municipalities. However, transfers to a higher level of jurisdiction are unacceptable due to the nature of public service implementation. The field of heat distribution is in a desperate need of legislative regulation and adaptation on municipal level.
Ključne besede:local public service, local community, energy sector, distribution of natural gas distribution of heat, public service interferes, public infrastructure, public service contractors


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici