| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Z UMETNOSTJO IN TEHNOLOGIJO DO NOVIH POTI IZKUŠANJA UMETNOSTI
Avtorji:ID Klajnšek, Brigita (Avtor)
ID Zidar, Dušan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Klajnsek_Brigita_2016.pdf (28,67 MB)
MD5: 39FE99E6B7E0F15EE8B2F599D8571B45
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Diplomsko nalogo so vodila tri vprašanja: kaj se dogaja na področju izkušanja umetnosti in umetniških del, kakšne poti dostopa do slednjih se ponujajo uporabniku danes in kakšno vlogo pri tem igrajo tehnologija in sodobne umetniške prakse. V začetnem iskanju odgovorov na omenjena vprašanja smo paradigmi vizualnega v likovni umetnosti ob bok postavili veččutno doživljanje. Sodobne umetniške prakse in uporabo tehnologije smo izpostavili kot dodatna momenta za ustvarjanje novih poti dostopanja do umetnosti in izkušanja le-te. Predpostavili smo, da bodo tehnološke rešitve, ki danes ponujajo ustvarjalne možnosti na sečišču znanosti in umetnosti, v prihodnosti prispevale k predrugačenju prostorov umetnosti ter odnosa med njimi in uporabniki. Na Pogačarjevem primeru smo pokazali na model drugačne kulturne ustanove danes in v okviru vizije prihodnosti izpostavili pomen participacije in sodelovanja v ideji odprtokodne kulturne ustanove. S konkretnimi primeri smo pokazali na ustvarjalne izvedbe in drugačne poti za izkušanje umetnosti, ki jih kulturne utanove danes ponujajo uporabnikom. Kot sintezo in odgovor na vse zapisano smo ob koncu podali lastno zamisel za hibridni spletni vmesnik, ki bi ustvaril skupni prostor za nove načine izkušanja umetnosti, odprl poti za uporabo tehnologije in sodobnih pristopov ter s participacijo in sodelovanjem vključil in povezal različne skupine uporabnikov.
Ključne besede:interdisciplinarno sodelovanje, dostopnost kulturnih vsebin, izkušanje umetniških del, veččutni pristop, umetnost in tehnologija, sodobne umetniške prakse, sodobni pristopi, oblikovanje za vse, odprtokodnost, participativni pristop
Kraj izida:Maribor
Založnik:[B. Klajnšek]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-60783 Novo okno
UDK:73(043.2)
COBISS.SI-ID:22542344 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:XUYDRY9Z
Datum objave v DKUM:16.09.2016
Število ogledov:2047
Število prenosov:360
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
KLAJNŠEK, Brigita, 2016, Z UMETNOSTJO IN TEHNOLOGIJO DO NOVIH POTI IZKUŠANJA UMETNOSTI [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : B. Klajnšek. [Dostopano 2 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=60783
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THROUGH ART AND TECHNOLOGY TOWARDS NEW WAYS OF EXPERIENCING ART
Opis:The diploma thesis has been led by three questions: what is happening in the field of experiencing art and art works; which ways of accessing these are offered to users today; and what is the role of technology and contemporary art practice in this process. During the initial search for answers to the aforementioned questions, multisensory experiencing was placed alongside the paradigm of the visual in fine art. Contemporary art practices and the use of technology were emphasised as two additional moments for creating new paths to accessing and experiencing art. We presumed that technology solutions, which today offer creative possibilities at the intersection of science and art, would in the future contribute towards transformation of art spaces and the relations between them and their users. Pogačar’s project was used to showcase a different modernday cultural institution and, within a vision of the future, to highlight the meaning of participation and collaboration as a part of the idea of an opensource cultural institution. By showing specific examples we were able to highlight creative implementations and different ways of experiencing art as offered by modernday cultural institutions to their users. We introduced our own idea of a hybrid web interface as a synthesis and an answer to everything aforementioned. The interface in question would create a common space for new ways of experiencing art, open paths for the use of technology and contemporary approaches, as well as integrate and connect different groups of users through participation and collaboration.
Ključne besede:interdisciplinary collaboration, accessibility of culture contents, art experiencing, multisensory approach, art and technology, contemporary art, contemporary approaches, design for all, opensource, participatory approach


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici