| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Inoviranje transfera know how-a s povezovanjem tehnično tehnoloških in poslovnih vidikov ter upoštevanjem 7 načel družbene odgovornosti
Avtorji:ID Čuš, Marko (Avtor)
ID Mulej, Matjaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Bratina, Borut (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Cus_Marko_2016.pdf (511,10 KB)
MD5: 9538234B4F3A93ABD35CC2F30A2B5975
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Za podjetje predstavlja njegova intelektualna lastnina temelj konkurenčne prednosti. Intelektualno lastnino podjetja je možno zaščiti na različne načine. Pomembno je, da podjetje svojo intelektualno lastnino evidentira, ovrednoti ter jo ustrezno zaščiti. Know how predstavlja del intelektualne lastnine podjetja. Tehnično tehnološki in poslovni know how v podjetju sta povezana in soodvisna. Za razvoj prenosa tehnično tehnološkega in poslovnega know how-a je pomembna ustvarjalnost in inovativnost znotraj obojega podjetja. Danes predstavlja soodvisen management znanja in vrednot osnovo za večjo inovativnost in konkurenčnost posameznega podjetja. V sodobni gospodarstvu velja, da upoštevanje 7 načel družbene odgovornosti (uradna odgovornost, preglednost, etičnost, spoštovanje do deležnikov, prava, mednarodnih norm in človeških pravic), posameznega podjetja krepi vlogo inoviranja v podjetju in je to njegova konkurenčna prednost. Ta načela so zajeta v standardu ISO 26000 in smo jih vključili v nov model prenosa know how-a, kar bi lahko bistveno vplivalo na uspeh takšnega prenosa. V procesih modela smo zajeli tudi De Bonovo metodo 6 klobukov in paralelnega načina razmišljanja, ki v nasprotju s tradicionalnim načinom razmišljanja, išče prednosti v sodelovanju in skupnem iskanju rešitev ne glede na razhajanja razmišljanj in stališč. Z uporabo novega modela želimo doseči uspešnost pri prenosu z upoštevanjem načel družbene odgovornosti, predvsem vpeljavo inovativnega poslovanja tudi v praksi.
Ključne besede:intelektualna lastnina, know how, inovacije, družbena odgovornost, management znanja in vrednot
Kraj izida:[Maribor
Založnik:M. Čuš
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-59057 Novo okno
UDK:347.77
COBISS.SI-ID:12481308 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:F47PG0BL
Datum objave v DKUM:12.09.2016
Število ogledov:1359
Število prenosov:88
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
ČUŠ, Marko, 2016, Inoviranje transfera know how-a s povezovanjem tehnično tehnoloških in poslovnih vidikov ter upoštevanjem 7 načel družbene odgovornosti [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Čuš. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=59057
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Innovating know-how transer by linking Tehnological and Businessa aspects and respect respecting 7 principles of social responsibility
Opis:The company’s intellectual property is its foundation for competitive advantage. Intellectual property can be protected in various different ways. It is important for the company to record, evaluate and adequately protect its intellectual property. The know-how is a part of a company’s intellectual property. In a company the engineering and business know-how are intertwined and interdependent. Creativity and innovation within the company are important for the transfer of engineering and business know-how. Nowadays, interdependence of knowledge-cum-value management is a foundation for greater innovation and competitiveness of an individual company. In modern economy having regard for 7 principles of social responsibility (accountability, transparency, ethical behaviour, respect for stakeholder interests, respect for the rule of law, respect for international norms of behavior, respect for human rights) strengthens the role of innovation in a company, which is the company’s competitive advantage. Those principles are a part of the ISO 26000 and are included in a new model of the know-how transfer, which could substantially influence the success of such transfer. The model’s processes also include de Bono’s method of Six Hats and parallel thinking, which unlike the traditional way of thinking searches for advantages in cooperation and in common search for solutions no matter the difference in views and standpoints. By using the new model we wish to achieve effectiveness of the transfer by following the principles of social responsibility, especially introduction of innovative business operation in practice.
Ključne besede:intellectual property, know how, innovations, social responsibility, knowledge-cum-value management


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici