Naslov: | PRODAJNI PRISTOP FARMACEVTOV V SLOVENIJI |
---|
Avtorji: | ID Skubic Marković, Suzana (Avtor) ID Vukovič, Goran (Mentor) Več o mentorju...  ID Marič, Miha (Komentor) |
Datoteke: | MAG_Skubic_Markovic_Suzana_2015.pdf (1,52 MB) MD5: C9F4BD26E53D6611B6AAAB38C5CBD115
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Organizacija: | FOV - Fakulteta za organizacijske vede
|
---|
Opis: | Lekarne poleg zdravil tržijo tudi kozmetične izdelke, prehranska dopolnila, raznorazne pripomočke itd. Trženje je umetnost prodajanja. Trženje postaja vedno bolj zapleteno in je iz 4P prišel do 7P (izdelek, cena, tržne poti, trženjsko komuniciranje, ljudje, izvajanje – procesiranje in fizični dokazi). Prodaja je zgolj vrh ledene gore trženja. Del trženja je prodajni pristop. Do stranke je potrebno pristopiti strokovno, ji celovito svetovati, pri tem biti urejen in usposobljen. Osnova za dober prodajni pristop je zanje, ki se ga po končanem izobraževanju dopolnjuje s samoizobraževanjem. To je izrednega pomena na farmacevtskem področju, zaradi stalnih novosti in specifičnega trga. Podrobneje smo si pogledali osebno prodajo, ki je najstarejša in najbolj neposredna oblika trženja. Osebna prodaja ima čedalje pomembnejšo vlogo, saj smo že (pre)močno oblegani z oglasi, ki jih preprosto spregledamo oziroma nas ne prepričajo v nakup. Seveda ima osebna prodaja tudi nekaj negativnosti. V lekarni farmacevte velikokrat preganja čas in nekateri so mišljenja, da se prodaja odvija sama od sebe. Na uspešno prodajo vpliva veliko dejavnikov.
Slovenske javne lekarne povprečno ustvarijo 23 % prihodkov od prodaje blaga in storitev na trgu, preostalih 77 % prihodkov z izvajanjem javne službe. Slovenski farmacevtski trg je eden najbolj razvitih trgov v srednji in vzhodni Evropi. Spada med manjše trge in zelo pozitivno vpliva na slovensko gospodarstvo. Slovenski farmacevtski trg gradi uspešno podobo slovenskega gospodarstva v tujini.
Opravili smo raziskavo z anketnim vprašalnikom za farmacevte in stranke lekarn. Preverjali smo zadovoljstvo farmacevtov z opravljanjem svojega poklica, prodajni pristop farmacevtov, zainteresiranost za samoizobraževanje farmacevtov ter kakšne razlike se pojavljajo med javnimi in zasebnimi lekarnami. Stranke lekarn so nam zaupale, kakšen pristop je opravil farmacevt ob njihovem zadnjem obisku ter kakšen nakup so stranke opravile. Rezultati so pokazali, da na prodajno uspešnost ne vpliva organizacijska oblika lekarne. Prav tako ne kaže, da bi bili farmacevti v zasebnih lekarnah bolj motivirani ali prodajno usmerjeni v primerjavi s farmacevti zaposlenimi v javnih lekarnah. Pokazalo se je, da obstaja povezava med zadovoljstvom farmacevtov in njihovim prodajnim pristopom. Največji problem predstavlja negativen odnos farmacevtov do prodaje. Da bi njihovo miselnost spremenili, predlagamo obvezno krajše izobraževanje farmacevtov zaposlenih v lekarni na temo prodaje in prodajnega pristopa. |
---|
Ključne besede: | prodajni pristop, farmacevt, lekarna, stranke |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Leto izida: | 2015 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-55479  |
---|
COBISS.SI-ID: | 7501587  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:WR9SYBWM |
---|
Datum objave v DKUM: | 21.12.2015 |
---|
Število ogledov: | 2119 |
---|
Število prenosov: | 248 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FOV
|
---|
:
|
SKUBIC MARKOVIĆ, Suzana, 2015, PRODAJNI PRISTOP FARMACEVTOV V SLOVENIJI [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor. [Dostopano 13 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=55479
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |