| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:PREGLED, ANALIZA IN PRIMERJAVA UČBENIŠKIH GRADIV ZA JEZIKOVNI POUK SLOVENŠČINE V 9. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Avtorji:ID Ulaga, Karmen (Avtor)
ID Pulko, Simona (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Ulaga_Karmen_2015.pdf (5,18 MB)
MD5: 93D0DA61419A6669BD94AFE48F11F3BE
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V magistrskem delu smo se osredotočili na raziskovanje učbeniških gradiv za jezikovni pouk slovenščine v 9. razredu osnovne šole. Osredotočili smo se na gradiva založb Mladinska knjiga in Rokus Klett, katerih učbeniška gradiva so v slovenskem šolskem prostoru najbolj razširjena. V raziskavo smo vključili samostojni delovni zvezek Slovenščina 9 in učbenik ter delovni zvezek Slovenščina 9 založbe Mladinska knjiga ter samostojni delovni zvezek Od glasov do knjižnih svetov 9, samostojni delovni zvezek Slovenščina za vsak dan 9 in učbenik ter delovni zvezek Slovenščina za vsak dan 9 založbe Rokus Klett. Najprej smo naredili širši pregled učbeniških gradiv, nato pa smo se v nadaljevanju osredotočili na vizualno podobo učbeniških gradiv, vsebino, ki jo učbeniška gradiva obravnavajo, in naloge. Znotraj tega smo raziskovali različna področja, pri vsebini smo se osredotočili na skladnost z učnim načrtom, na zgradbo poglavja in predstavitev vsebine učencem. V sklopu nalog pa smo raziskovali število nalog, stopnjo nalog po Bloomovi taksonomiji in predstavili tipične naloge v posameznih učbeniških gradivih. Na podlagi vseh raziskanih kategorij smo ob koncu analize učbeniška gradiva primerjali med seboj. Izkazalo se je, da je vizualna podoba vseh učbeniških gradiv ustrezna, z izjemo delovnega zvezka Slovenščina 9, ki je pripravljen z manj ustreznimi barvami. Vsebino najbolj natančno predstavljajo učbeniška gradiva založbe Mladinska knjiga, predvsem samostojni delovni zvezek Slovenščina 9, najmanj natančno pa samostojni delovni zvezek in učbenik Slovenščina za vsak dan 9. Vsa učbeniška gradiva vsebujejo podobne tipe nalog, ki so značilne za obravnavo posamezne učne vsebine, pri določevanju taksonomske stopnje nalogam pa se je izkazalo, da razmerje med nalogami ni v skladu s priporočili Državnega izpitnega centra za pripravo preverjanj znanja.
Ključne besede:učbeniška gradiva, pouk slovenščine, vizualna podoba gradiv, učne vsebine, učni načrt, naloge, Bloomova taksonomija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[K. Ulaga]
Leto izida:2015
PID:20.500.12556/DKUM-54308 Novo okno
UDK:37.091.64:811.163.6(043.2)
COBISS.SI-ID:21620232 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RVXUME1W
Datum objave v DKUM:07.10.2015
Število ogledov:2652
Število prenosov:386
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
ULAGA, Karmen, 2015, PREGLED, ANALIZA IN PRIMERJAVA UČBENIŠKIH GRADIV ZA JEZIKOVNI POUK SLOVENŠČINE V 9. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : K. Ulaga. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=54308
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Review, analysis and comparison of textbooks used in Slovenian language classes in the 9th grade of elementary school
Opis:The master's thesis examines the Slovene language textbooks used in the ninth grade of Slovene elementary schools. The focus lies on the textbooks and workbooks published by Mladinska knjiga and Rokus Klett, on the grounds that they are the most widely used ones. A self-contained workbook Slovenščina 9, a texbook and a workbook Slovenščina 9 published by Mladinska knjiga, a self-contained workbook Od glasov do knjižnih svetov 9, a self-contained workbook Slovenščina za vsak dan 9, a texbook and a workbook Slovenščina za vsak dan 9 published by Rokus Klett were incorporated into the study. Initially, a review of the textbooks and workbooks was made. Further, the study focused on the examination of three categories of the selected material - the visual design, the content and the task-based activities. Different aspects were examined within each of the three categories. Regarding the content, the conformity of the particular material with the curriculum (aims), the structure of units and the presentation of the subject matter were examined. Regarding the activities, their number and their correlation to the Bloom's taxonomy levels were examined. In addition, typical activities of the particular material were presented. Based on the findings regarding the examined aspects, the selected textbooks and workbooks were compared. The findings suggest that the visual design of the selected textbooks and workbooks is appropriate; with the exception of less appropriate colours used in the workbook Slovenščina 9. The subject matter is presented in great detail in the materials published by Mladinska knjiga, a self-contained workbook Slovenščina 9 in particular. On the other hand, there is a textbook Slovenščina za vsak dan 9 and a workbook Slovenščina za vsak dan 9 that are less detailed in their presentation of the subject matter. Similar types of activities, specific for teaching/learning a particular subject matter, occur in all the textbooks and workbooks. The study establishes that the correlation between the activities of certain taxonomy level is not in accordance with the recommendation guidelines for the assessment of knowledge issued by the Slovene National Examinations Centre.
Ključne besede:textbooks, Slovene language classes, visual design of textbooks, learning content, curriculum, activities, Bloom's taxonomy


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici