| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pedagoška praksa z vidika empirično verificirane ocene visokošolskih didaktikov
Avtorji:ID Čagran, Branka (Avtor)
ID Cvetek, Slavko (Avtor)
ID Otič, Marta (Avtor)
Datoteke:URL http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-SU70M6UP
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V uvodu pričujočega članka najprej predstavljamo ključne paradigmatske spremembe na področju izobraževanja učiteljev v sodobnem svetu in posebej novo vlogo pedagoške prakse v programih za izobraževanje učiteljev. Osrednjo pozornost namenjamo v študijskem letu 2004/05 izvedeni študiji primera, katere namen je bil osvetliti pedagoško prakso z vidika izkušenj, pričakovanj in predlogov visokošolskih didaktikov Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik s prej preverjenimi merskimi karakteristikami, zbrane podatke pa obdelali na nivoju deskriptivne in inferenčne statistike. Pridobljena empirična spoznanja narekujejo potrebo po ukrepih, vezanih na prenovo pedagoške prakse. To so: uvajanje hospitacijskih ("kliničnih") šol, prenova obstoječega modela strnjene pedagoške prakse (povečanje obsega ur prakse, časovna razporeditev prakse na vsa leta študija), usposabljanje učiteljev za mentorstvo, ustreznejše vrednotenje dela visokošolskih didaktikov, kontinuirano izpopolnjevanje dokumentacije o pedagoški praksi, povečanje obsega pedagoško-psiholoških in didaktičnih predmetov v programih izobraževanja učiteljev. Skratka, izvedena študija primera opozarja na nujnost prenove pedagoške prakse v skladu s sodobnim, reflektivnim modelom izobraževanja učiteljev.
Ključne besede:izobraževanje učiteljev, modeli izobraževanja, visokošolski didaktiki, kompetence učitelja, pedagoška praksa, študije primerov
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Leto izida:2007
Št. strani:str. 50-74
Številčenje:Letn. 58, št. 1
PID:20.500.12556/DKUM-52729 Novo okno
UDK:371.13
COBISS.SI-ID:15315720 Novo okno
ISSN pri članku:0038-0474
NUK URN:URN:SI:UM:DK:JQU4UXXZ
Datum objave v DKUM:10.07.2015
Število ogledov:2208
Število prenosov:81
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
ČAGRAN, Branka, CVETEK, Slavko in OTIČ, Marta, 2007, Pedagoška praksa z vidika empirično verificirane ocene visokošolskih didaktikov. Sodobna pedagogika [na spletu]. 2007. Vol. 58, no. 1, p. 50–74. [Dostopano 2 april 2025]. Pridobljeno s: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-SU70M6UP
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Empirically verified views on teaching practice held by university-based teacher educators
Opis:In the introduction to this paper, the authors first describe some paradigmatic changes in teacher education in the modern world, and specifically the new role of teaching practice in teacher education programmes. The main part of the paper presents the findings of a case study implemented in the 2004/2005 academic year, which aimed to investigate the current teaching practice at the Faculty of Education at the University of Maribor, as viewed by university-based teacher-educators according to their experience, expectations and proposals for changes. The data were collected by means of a questionnaire containing previously validated measurement characteristics and processed at the level of descriptive and inferential statistics. The obtained empirical results show the need for measures aimed at the renewal of teaching practice. The findings of the case study call for the renewal of teaching practice in accordance with the modern, reflective model of teacher education.
Ključne besede:teachers' education, teacher competencies, models of education, teaching practice, case studies


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici