Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
CERKEV SV. JOŽETA DELAVCA IN SV. BARBARE V IDRIJI
Avtorji:
ID
Filipič, Vesna
(Avtor)
ID
Balažic, Janez
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
UN_Filipic_Vesna_2015.pdf
(3,15 MB)
MD5: 7FCCB331D59A9675A4457E96B77C0337
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:
Sakralna arhitektura 20. stoletja je doživela velike arhitekturne spremembe. Po Drugem vatikanskem koncilu so v liturgičen prostor vstopile moderne umetniške prakse, ki pa so se do neke mere podredile prostoru, naročniku in uporabniku. Arhitekt in umetnik sta v skupnem delu vsak na svoj način ohranjala svojo izraznost in le-to prilagodila specifični namembnosti. Arhitektura je postajala vedno bolj minimalistična, kar je dovoljevala uporaba novih materialov, umetniški okras pa se je povezal z arhitekturo in tako skupaj tvorita »celostno umetnino«. V diplomskem delu na primeru idrijske župnijske cerkve sv. Jožefa delavca in sv. Barbare predstavljam delo arhitekta Antona Bitenca in slikarja Staneta Kregarja, njuno povezovanje in ustvarjanje arhitekturne celote. Centralno usmerjena arhitektura Bitenca, se s svojo zunanjostjo dodobra povezuje z ostalimi objekti, ki so zasnovani v njeni bližini, Kregar pa jo presvetli z vitraji, ki so eden poglavitnih medijev njegovega sakralnega umetniškega udejstvovanja. Tudi ves ostali umetniški okras je delo umetnika Staneta Kregarja, ki se v svojem izrazu pri upodabljanju oseb opira na bizantinske in romanske slogovne značilnosti oziroma se vrača v barvni realizem, ki mu najbolj dovoljuje ostati zvest svojemu načinu ustvarjanja. Župnijska cerkev je bila posvečena 1. maja 1969. Tako je mesto Idrija dobilo dovolj velik cerkveni prostor, saj je bila prejšnja župnijska cerkev podrta med bombnim napadom na mesto leta 1945. Mnogo cerkvenih objektov v samem mestu nakazuje na močno krščansko prisotnost, saj so rudarji v želji na varno vrnitev iz rovov molili k različnim svetnikom. Prav tako pa so ti skozi mnogo let bili edini stik z umetnostjo, ki so ga imeli takratni prebivalci.
Ključne besede:
Sakralna arhitektura
,
Drugi vatikanski koncil
,
arhitekt Anton Bitenc
,
slikar Stane Kregar
,
vitraj
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[V. Filipič]
Leto izida:
2015
PID:
20.500.12556/DKUM-48263
UDK:
726:27-523.6(497.4)(043.2)
COBISS.SI-ID:
21502472
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:L61M2ISD
Datum objave v DKUM:
27.07.2015
Število ogledov:
3204
Število prenosov:
242
Metapodatki:
Področja:
PEF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
FILIPIČ, Vesna, 2015,
CERKEV SV. JOŽETA DELAVCA IN SV. BARBARE V IDRIJI
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : V. Filipič. [Dostopano 6 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=48263
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Transportni sistemi z vključeno akumulacijsko funkcijo
Transportni sistemi za polnjenje pretočnih regalov
Variabilni priklopnik za transport lesa
Sodobno konstruiranje gonil
Modifikacija mehanizmov na traktorju
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Ni podobnih del
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
PARISH CHURCH OF ST. JOSEPH AND ST. BARBARA IN IDRIJA
Opis:
Sacred architecture of the 20th century has undergone great architectural changes. After the Second Vatican Council modern art forms entered the liturgical space, though to a certain extent adapted to accommodate the place, client, and the user. The architect and the artist both in their own way kept their expressiveness and adapted it to the specific purpose. Architecture was becoming more and more minimalistic, which was made possible by the use of new materials, and the artistic decor was intertwined with architecture, thus forming a comprehensive artwork. This dissertation studying the Idrija parish church of Sv. Jožef Delavec and Sveta Barbara (St Joseph the Worker and St. Barbara) presents the work of architect Anton Bitenc and painter Stane Kregar, their cooperation and creation of an architectural whole. With its exterior the centrally-oriented architecture of Bitenc fits in well with other objects designed in its vicinity, while Kregar illuminates it with his stained glass, which is one of the primary media for his sacred art involvement. The rest of the art decor is also the work of Stane Kregar, who, in his manner of portraying people leans on Byzantine and Roman stylistic characteristics or returns back to the colour realism which allows him most to stay loyal to his art form. The parish church was consecrated 1st May 1969. With it the town of Idrija got a church large enough, after the previous parish church was destroyed during a bomb raid of the town in 1945. The large number of sacred objects in the town shows a strong Christian presence. The miners, in the desire for safe return from the mine shafts prayed to different saints. Also, these objects have, for many years, been the only contact of the townspeople with art.
Ključne besede:
sacred architecture
,
Second Vatican Council
,
architect Anton Bitenc
,
painter Stane Kregar
,
stained glass
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj