Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
VPLIV KULTURE NA MEDNARODNO POSLOVANJE NA PRIMERU SLOVENIJE IN SRBIJE
Avtorji:
ID
Podlesnik, Aljaž
(Avtor)
ID
Štrukelj, Tjaša
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
VS_Podlesnik_Aljaz_2014.pdf
(856,98 KB)
MD5: 22E8FC137F42A5E2C7640E446E76D0B9
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:
V delu diplomskega projekta smo proučevali temo vpliv kulture na mednarodno poslovanje na primeru Slovenije in Srbije. V teoretičnem delu smo najprej definirali pojma kultura in kultura podjetja. Nato smo opisali in grafično prikazali model ledene gore, ki prikazuje plasti kulture. Kulturo prikazuje kot skupek vidnih in nevidnih dejavnikov. Takoj zatem smo se ukvarjali s proučevanjem dimenzij kulture po Geertu Hofstedu. V naslednjem poglavju smo opisali možne vidike reševanja problemov kulturnih razlik, ker lahko podjetje uporablja več načinov za reševanje le-teh. Ugotovili smo, da je zelo pomembno, da izbere pravega. Ti vidiki so ignoriranje, minimiziranje in koristna uporaba kulturnih razlik. V naslednjih dveh poglavjih smo preučevali značilnosti slovenske in srbske poslovne kulture. Za obe poslovni kulturi smo navedli njihov jezik, religijo, poslovne navade ter opisali njihovo računovodstvo. Prišli smo do spoznanja, da sta si ti dve poslovni kulturi, kljub geografski bližini, precej različni. Nadaljujemo z opisom podjetij Impol, d. o. o. iz Slovenske Bistrice in Seval a. d. iz Srbije. Nato smo na primeru teh dveh podjetij proučili kulturo z uporabo modela ledene gore ter grafično prikazali natančno izmerjene indekse dimenzij kulture po Geertu Hofstedu za Slovenijo in Srbijo ter jih primerjali z dejanskim stanjem v obeh proučevanih podjetjih. Napisali smo tudi, katere vidike reševanja kulturnih razlik podjetje Impol, d. o. o. uporablja v praksi in navedli načine uporabe teh vidikov. Primerjali pa smo tudi poslovne navade obeh že prej omenjenih podjetij. Izvedli smo tudi primerjavo med slovenskim in srbskim načinom računovodenja. Ugotovili smo, da je lahko ta primerjava koristna za vsa slovenska podjetja, ki poslujejo s srbskimi podjetji. Delo diplomskega projekta smo končali z ugotovitvami o vplivu kulture na mednarodno poslovanje podjetja Impol, d. o. o. na primeru Slovenije in Srbije in nato navedli še nekaj predlogov za uporabo v praksi.
Ključne besede:
- Kultura - Poslovna kultura - Značilnosti slovenske poslovne kulture - Značilnosti srbske poslovne kulture - Dimenzije kulture o Geertu Hofstedu
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[A. Podlesnik]
Leto izida:
2014
PID:
20.500.12556/DKUM-45041
UDK:
005
COBISS.SI-ID:
12099356
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:WWOOW47M
Datum objave v DKUM:
23.10.2015
Število ogledov:
2917
Število prenosov:
456
Metapodatki:
Področja:
EPF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
PODLESNIK, Aljaž, 2014,
VPLIV KULTURE NA MEDNARODNO POSLOVANJE NA PRIMERU SLOVENIJE IN SRBIJE
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A. Podlesnik. [Dostopano 9 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=45041
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Priporočila za obravnavo bolnikov z malignim melanomom
Smernice zdravljenja raka dojk
Klinični primer bolnice z razširjenim rakom dojke
Priporočila za diagnostiko in zdravljenje raka v predelu glave in vratu v Sloveniji
Priporočila za diagnozo in zdravljenje raka dojke v Sloveniji
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Ni podobnih del
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
THE IMPACT OF CULTURE ON INTERNATIONAL BUSINESS IN THE CASE OF SLOVENIA AN SERBIA
Opis:
In the graduation project we studied the impact of culture on international business in the case of Slovenia and Serbia. In the theoretical part, we first defined the concept of culture and corporate culture. We then describe and graphically demonstrate the Iceberg Model, showing the layers of culture. Culture is presented as a set of visible and invisible factors. Afterwards, we researched the dimensions of culture, according to Geert Hofsted. In the next section we describe possible aspects of solving cultural differences. There are several ways of doing that and we find that it is very important to choose the right one. These aspects include ignoring cultural differences, minimizing and beneficial use of cultural differences. In the next two sections, we studied the characteristics of Slovenian and Serbian corporate culture. For both of them we have listed their language, religion, business habits, and described their accounting. We came to a conclusion that these two corporate cultures, despite the geographical proximity, are rather different. We continued with a description of the companies, Impol, d.o.o., from Slovenska Bistrica, and Seval, a. d., from Serbia. After that, we made a graphic representation of accurately measured indices of culture dimensions for Slovenia and Serbia, according to Geert Hofsted, and compared them with the actual situation in both companies. We listed which aspects of resolving cultural differences are used by Impol, d.o.o. and indicated the uses of these aspects. We also compared the business practices of the two companies and carried out a comparison between the Slovenian and Serbian way of accounting. We find that this comparison may be useful for all companies that do business with Serbian companies. As a result of the project, we find that culture has a major impact on business in the case of Impol, d.o.o., looking at relations between Slovenia and Serbia, and we suggest ways of practical application.
Ključne besede:
- Culture - Corporate culture - Characteristics of Slovenian business culture - Characteristics of Serbian business culture - Dimensions of Culture Geert Hofstedu
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj