| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:PRIMERJAVA PISNIH IZDELKOV UČENCEV 9. RAZREDA OSNOVNE ŠOLE PRI PREDMETIH SLOVENŠČINA IN ZEMLJEPIS
Avtorji:ID Pušnik, Sanja (Avtor)
ID Zemljak Jontes, Melita (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Pusnik_Sanja_2013.pdf (1,73 MB)
MD5: F358F992B184467F4642F06DF66A1D96
PID: 20.500.12556/dkum/d810c667-d81f-4f99-af15-0935e9bba4fd
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Namen diplomskega dela je bilo zbrati in primerjati pisne izdelke učencev, ki so v šolskem letu 2011/2012 obiskovali deveti razred osnovne šole pri predmetih Slovenščina in Zemljepis. Pri predmetu Slovenščina so opisali svoj domači kraj, pri predmetu Zemljepis pa Slovenijo. Podane so bile značilnosti pisnih izdelkov učencev pri omenjenih predmetih. Izdelki so bili analizirani glede na vrsto in zvrstnost napak ter glede na obliko izdelkov. Prikazana je bila stopnja pismenosti učencev devetega razreda in vpliv narečnosti na pisne izdelke pri omenjenih predmetih. Pisni izdelki so bili metodološko obdelani z deskriptivno metodo, metodo analize in sinteze ter metodo klasifikacije. Na koncu so bili rezultati statistično prikazani. Raziskava je pokazala, da med pisnimi izdelki, nastalimi pri predmetu Slovenščina in pri predmetu Zemljepis, prihaja do oblikovnih razlik, predvsem v povprečnem številu povedi na spis. Med izdelki prihaja do razlik v količini napak, narečni vpliv v pisnih izdelkih pri predmetu Slovenščina pa je večji kot pri pisnih izdelkih, nastalih pri predmetu Zemljepis. Pokazalo se je, da imajo devetošolci dovolj znanja, da napišejo pisni izdelek o svojem družbenem okolju, s čimer dosegajo vsaj minimalne standarde znanja.
Ključne besede:slovenščina, zemljepis, deveti razred, pismenost, zvrsti slovenskega jezika, štajerska narečna skupina, vzhodnopohorsko narečje
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Pušnik]
Leto izida:2013
PID:20.500.12556/DKUM-39972 Novo okno
UDK:811.163.6'271.1(043.2)
COBISS.SI-ID:19819272 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:KCAX4J75
Datum objave v DKUM:18.04.2013
Število ogledov:2325
Število prenosov:171
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
PUŠNIK, Sanja, 2013, PRIMERJAVA PISNIH IZDELKOV UČENCEV 9. RAZREDA OSNOVNE ŠOLE PRI PREDMETIH SLOVENŠČINA IN ZEMLJEPIS [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : S. Pušnik. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=39972
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:COMPARISON OF STUDENTS WRITINGS IN THE 9TH GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL AT SUBJECTS SLOVENIAN LANGUAGE AND GEOGRAPHY
Opis:The purpose of the thesis was to collect and compare the written products of pupils in Slovene and Geography subject, who attended the ninth grade of primary school in school year 2011/2012. Home town descriptions were in focus at Slovene subject, whereas at Geography descriptions of Slovenia. The characteristics of students’ written products referring to the above mentioned subjects were handed at the beginning. The products were analysed according to the type and genre of errors, as well as according to the form of the products. Moreover, the literacy level of the ninth-graders and the influence of dialecticism on the written products were put on display. The written products were methodologically processed with descriptive method, analysis-synthesis method and classification method. Ultimately, the results were displayed statistically. The survey has shown that there are differences in form between the written products produced at Slovene and Geography classes, especially in the average number of sentences per essay. There are differences in the quantity of errors; however, the dialectic influence on the written products at the Slovene subject is greater than the one at the Geography subject. As it has been revealed, the ninth-graders possess enough knowledge to write a written product on their social society, thereby attaining at least the minimal knowledge standards.
Ključne besede:Slovene, Geography, ninth grade, literacy, genres of Slovene language, Styrian dialectal group, East Pohorje dialect


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici