Naslov: | SPONZORIRANJE ŠPORTA V SLOVENIJI |
---|
Avtorji: | ID Grace, Martina (Avtor) ID Završnik, Bruno (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | VS_Grace_Martina_2012.pdf (738,46 KB) MD5: A7F7B28DF38F4D7187BBDEFAFD7DB2F0 PID: 20.500.12556/dkum/1e1ac1c8-9372-43a3-9912-40d0491fe25c
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | Šport je vsekakor dejavnost, ki nas spremlja na vsakem koraku. Tesno je povezan tudi z gospodarstvom. Šport obravnavajo različni mednarodni in slovenski avtorji, ki ga delijo v različne skupine (rekreativni, razvojni, standardni in vrhunski šport). Posebna pozornost se posveča vrhunskemu športu.
Šport v Sloveniji je zelo priljubljen in razširjen, rekreativno se z njim ukvarja več kot 50 % prebivalstva, imamo pa tudi ogromno različnih športnih društev, v katerih se združujejo rekreativni in vrhunski športniki.
Šport je v Sloveniji zakonsko urejen. Najpogosteje se pojavlja v obliki društev, ki izvajajo dejavnost. Ta dejavnost ima splošno družbeno korist, zato ga delno financira država skupaj z financiranje delimo na sredstva gospodinjstev, donatorjev, sponzorjev in drugo.
Sponzoriranje je posel oz. trikotnik med sponzorjem in posameznikom, organizacijo ali dogodkom ter potrošnikom. Pri tem poslu obe strani nekaj dajeta in hkrati nekaj pričakujeta.
Sponzoriranje je ena od sestavin komunikacijskega spleta, s katerim poskuša podjetje doseči postavljene marketinške cilje.
Elementi tržnega komuniciranja, s katerimi je sponzoriranje tesno povezno, so oglaševanje, odnosi z javnostmi, neposredno trženje, pospeševanje prodaje in osebna prodaja. Sponzorji se lahko odločijo za podkrepitev sponzorskega projekta za kateri koli element. Verjetno je širši javnosti najbolj poznana kombinacija sponzoriranja in oglaševanja. Seveda pa ostali elementi ne zaostajajo, o odločitvi odločajo cilji podjetja.
Sponzoriranje ima že dolgo zgodovino. Prvi zametki so se pojavili že v antični Grčiji, tisti pravi pomen, kot ga poznamo danes pa je pojem sponzoriranje dobil v začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Nekaj let kasneje se je začelo razvijati tudi športno sponzorstvo.
Temeljni dokument pri sponzoriranju je sponzorska pogodba, ki obvezuje obe stranki obveznosti in pravic. Tako sponzor svojemu sponzorirancu po navadi nakaže denarna sredstva, sponzoriranec pa mora delovati tako, da povzdigne ugled podjetja, pripomore k večji prodaji in dobičku.
Najpomembnejša cilja sponzoriranja tako v svetu kot pri nas sta zagotovo povečanje prodaje in boljši ugled podjetja v očeh javnosti. Seveda pa to nista edina cilja, ki bi podjetja vlekla k odločitvi o takšnem sodelovanju. Ti cilji so še izboljšati poslovne zveze in odnose, delovati družbeno koristno, poskrbeti za boljšo klimo med zaposlenimi…
Vse pogosteje se dogaja, da se podjetja za odločitev o nekem sponzoriranju ne odločajo utemeljeno. Pri nas se podjetja zelo pogosto odločajo za sponzoriranje na podlagi poznanstev in internih interesov vodilnih. V podjetju ne naredijo načrta, ki bi moral obsegati opis ciljne skupine, cilje sponzoriranja, obseg finančnih sredstev, čas trajanja projekta, oblikovati sporočilo samega projekta in še bi lahko naštevali.
V svetu je sponzorstvo zelo transparentno, podatki so dostopni javnosti, podjetja znajo veliko bolj izkoristiti prednosti, ki jih prinaša sponzorstvo športa.
V Sloveniji so sponzorske pogodbe poslovne skrivnosti, nihče od udeležencev ne govori rad o konkretnih točkah v pogodbi, vemo le, da sponzorski projekti obstajajo. V največjih sponzorskih projektih so po navadi največji sponzorji podjetja, ki so v lasti države (delno lastništvo). Vsi športni klubi, športniki in prireditelji dogodkov se zelo trudijo, da bi sodelovali z takšnim sponzorjem. Če bo v prihodnosti prišlo do razkritja podrobnosti sponzorskih pogodb, se bodo številna podjetja umaknila, to pa bo zagotovo priložnost za manjša in srednja podjetja, da bolj pogumno stopijo na trg športa in z njegovo pomočjo dosežejo cilje.
Da pa se športno sponzoriranje v Sloveniji zelo razvija, so dokazali mnogi odlični projekti, ki smo jih lahko zasledili v zadnjem desetletju (sodelovanje naših športnikov na zimskih in poletnih OI, nogometna, košarkarska, odbojkarska, hokejska prvenstva…). Nekatera podjetja so odlično izkoristila sponzoriranje skupaj z oglaševanjem in drugimi aktivnostmi za dosego |
---|
Ključne besede: | sponzoriranje, šport, financiranje športa, elementi tržnega komuniciranja, veslanje |
---|
Kraj izida: | [Maribor |
---|
Založnik: | M. Grace |
---|
Leto izida: | 2012 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-38538  |
---|
UDK: | 797 |
---|
COBISS.SI-ID: | 11196188  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:O36XJVPS |
---|
Datum objave v DKUM: | 16.11.2012 |
---|
Število ogledov: | 4234 |
---|
Število prenosov: | 298 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
GRACE, Martina, 2012, SPONZORIRANJE ŠPORTA V SLOVENIJI [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Grace. [Dostopano 13 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=38538
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Ni podobnih del
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |