Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
HRANILNIKI ENERGIJE PRI HIBRIDNIH POGONIH
Avtorji:
ID
Španer, Marijan
(Avtor)
ID
Jezernik, Karel
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
MAG_Spaner_Marijan_2010.pdf
(1,56 MB)
MD5: B9F03A17CAED8DF56BE3EB1B87ECC03B
PID:
20.500.12556/dkum/94dbf3db-ea47-4bc3-a6d8-be95f9b02ef0
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo
Organizacija:
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:
V nalogi je predstavljeno načrtovanje, realizacija in vodenje pogonskega sistema hibridnega vozila s poudarkom na superkondenzatorjih kot hranilnikih energije. Laboratorijsko preizkuševališče hibridnih pogonov je bilo zasnovano z namenom razvoja električnega hibridnega pogona za lahko dostavno vozilo. Glede na težo in kategorijo vozila je zahtevana moč pogona v razredu 4-5 kW, kar je bilo izhodišče pri izbiri komponent pogona. Zaradi lažjega testiranja agregata smo se namesto vgradnje v vozilo raje odločili za gradnjo laboratorijskega preizkuševališča. Osnova preizkuševališča sta dva pogonska agregata, motor z notranjim izgorevanjem in voden izmenični elektromotorni pogon. Mehansko sta oba agregata, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, povezana v paralelno konfiguracijo s seštevanjem navorov. Za obremenjevanje je uporabljen neodvisno napajan električni servopogon, voden po programu z zakonitostmi vožnje vozila. Preizkuševališče je bilo nadgrajeno še z dodatnimi komponentami, s tem je omogočeno tudi testiranje posameznih komponent hibridnih pogonov. Poudarek pričujočega dela je posvečen razvoju sistema za hranjenje električne energije pri električnem, oziroma hibridnem vozilu, podrobneje pa je opisan dinamično visokozmogljiv hranilnik energije s superkondenzatorjem in pripadajočim pretvornikom za povezavo na enosmerno vodilo električnega pogona. Z uporabo preizkuševališča je potrjeno bistveno izboljšanje lastnosti akumulatorskega hranilnika energije potem, ko mu je bila dodana še enota s superkondenzatorjem. Z eksperimentom je potrjena tudi uspešnost vodenja pretoka energije superkondenzatorja na osnovi stabilizacije (izhodne) napetosti enosmernega vodila.
Ključne besede:
električno vozilo
,
hibridno vozilo
,
baterija
,
superkondenzator
,
močnostni stikalni pretvornik
,
vodenje
,
simulacije
,
modeliranje
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[M. Španer]
Leto izida:
2010
PID:
20.500.12556/DKUM-16513
UDK:
681.51:[629.33:621.35](043)
COBISS.SI-ID:
14738198
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:KZJOZE1N
Datum objave v DKUM:
12.01.2011
Število ogledov:
3509
Število prenosov:
439
Metapodatki:
Področja:
KTFMB - FERI
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ŠPANER, Marijan, 2010,
HRANILNIKI ENERGIJE PRI HIBRIDNIH POGONIH
[na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Španer. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=16513
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Izmenjava medijskih vsebin na spletu
Analiza medijskih vsebin v predvolilni kampanji v ZDA
Analiza medijskih vsebin: primerjava spletnega portala in televizijske oddaje
Medijska fenomenologija
Analiza možnosti prepletanja participativnih in dominantnih medijskih vsebin v digitalnem okolju
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Baterijsko napajan električni pogonski sistem male moči
Nadzorna enota električnega vozila
Problematika visokonapetostnih baterij po koncu življenjske dobe vozila na električni ali hibridni pogon
Simulacija voznih ciklov vozila z uporabo modela asinhronskega stroja
Toplotno okolje v električnem vozilu
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
ENERGY STORAGE UNITS IN HYBRID VEHICLES
Opis:
This work presents a design, realization and control of the hybrid vehicle drive system with an emphasis on the supercapacitors as the energy storage units. Depending on the weight and type of the vehicle, the maximal power of the propulsion drive of 4-5 kW was required, which was taken into account during the selection of the drive’s components. In order to simplify testing of the aggregate, a laboratory test rig was built rather than using a complete vehicle. The test rig’s components are two drive aggregates, an internal combustion engine and a controlled alternating current electric drive. Shafts of both motors, wires and electric motors, are mechanically coupled; therefore they rotate at the same speed. The sum of the torques produced by both motors is a total propulsion torque. The test rig was further upgraded with an additional controlled servo drive, used for the load emulation. Some additional components were also added in order to enable the testing of separate parts of the hybrid drive. The emphasis in this work is put into the development of the energy storage unit for a hybrid or an electric vehicle. A detailed description and analysis of the storage unit, composed from the supercapacitors and a converter for connection to the common DC bus, is provided. By using the test rig, a significant improvement of the electric storage system is confirmed, after the supercapacitors were added to the battery. The experimental results also confirm the improvement of the energy flow management, based on the stabilization of the voltage of common DC bus.
Ključne besede:
electric vehicle
,
hybrid vehicle
,
battery
,
supercapacitor
,
switching power converter
,
control
,
simulation
,
modelling
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj