| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Delo z učenci z motnjami branja – dislektiki pri uri slovenščine v III. triletju osnovne šole
Avtorji:ID Potočnik, Simona (Avtor)
ID Lipnik, Jože (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Pulko, Simona (Komentor)
Datoteke:.pdf UNI_Potocnik_Simona_2010.pdf (4,23 MB)
MD5: BF9AB27AF00BB5D085598A50C2FB679C
PID: 20.500.12556/dkum/e5bb94ae-0294-4252-8dd0-650d99218fbe
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V diplomskem delu z naslovom Delo z učenci z motnjami branja — dislektiki pri uri slovenščine v III. triletju osnovne šole se v prvem delu posvečamo teoretičnim izhodiščem opredelitve disleksije, področjem in značilnostim dislektikov, odnosom med starši in otroki, odnosom šol do dislektičnih učencev in usmerjanju otrok s posebnimi potrebami. Pri postavljanju teoretičnih izhodišč smo z deskriptivno, zgodovinsko in komparativno metodo izhajali iz spoznanj slovenskih in tujih avtorjev ter poskušali zajeti vse teoretične ravni poučevanja otrok z dislektičnimi težavami. V empiričnem delu naloge pa smo na osnovi vprašanj, zajetih v intervjuju, opredelili raziskovalne hipoteze in jih s pomočjo preučene literature v teoretičnem delu tudi potrdili ali ovrgli. Intervjuvali smo tri učiteljice slovenščine, ki poučujejo učence III. triletja v različnih osnovnih šolah. Naš namen je bil prikazati dejanski potek usmerjanja dislektičnih učencev in uporabo tehnik prilagajanja pri poučevanju ter ocenjevanju dislektika pri uri slovenščine v III. triletju osnovne šole. Želeli smo ugotoviti dejansko osveščenost učiteljev o disleksiji in zanjo značilnih težavah. Prav tako smo v empiričnem delu naloge predstavili nekaj gradiva, ki ga uporabljajo pri dislektikih na eni izmed osnovnih šol v okolici Maribora. Predstavili smo nekaj vaj, delovnih listov, zapis miselnega vzorca in primerjavo običajnega ter prilagojenega preizkusa znanja.
Ključne besede:učenci z motnjami branja, dislektiki, učenci z učnimi primanjkljaji, osnovna šola, tretje triletje.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Potočnik]
Leto izida:2010
PID:20.500.12556/DKUM-15521 Novo okno
UDK:811.163.6(043.2)
COBISS.SI-ID:17903624 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:KNNDNA9P
Datum objave v DKUM:12.10.2010
Število ogledov:4026
Število prenosov:1083
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
POTOČNIK, Simona, 2010, Delo z učenci z motnjami branja – dislektiki pri uri slovenščine v III. triletju osnovne šole [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : S. Potočnik. [Dostopano 13 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=15521
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Working with children with reading difficulties - dyslexia at slovene language classes in the third triennium of primary school
Opis:In der Diplomarbeit mit dem Titel Arbeit mit Schülern mit Lesestörungen – Dyslektikern beim Slowenisch-Unterricht in der III. Triade der Grundschule, werden im ersten Teil die theoretischen Ausgangspunkte des Begriffes Dyslexie, der Fachbereich und die Charakteristiken von Dyslektikern, der Bezug zwischen den Eltern und Kindern, der Bezug der Schulen zu den dyslektischen Schülern und die Behandlung von Kindern mit besonderen Bedürfnissen erörtert. Die Erarbeitung der theoretischen Ausgangspunkte stützt sich durch Anwendung der deskriptiven, historischen und komparativen Methode auf die Erkenntnisse slowenischer und anderer Autoren, und erfasst alle theoretischen Unterrichtsniveaus von Kindern mit dyslektischen Problemen. Im empirischen Teil der Arbeit werden die untersuchten Hypothesen auf Grund der in den Interviews enthaltenen Fragen eingehend definiert und mithilfe der untersuchten Literatur im theoretischen Teil bestätigt oder widerlegt. Zu diesem Zweck wurden drei Lehrkräfte interviewt, die an verschiedenen Grundschulen Schüler der dritten Triade unterrichten. Dabei wird die tatsächliche Behandlung von dyslektischen Schülern aufgezeigt und die angewendete Anpassungstechnik beim Unterricht und bei der Bewertung der Leistungen von Schülern mit Dyslexie beim Schulfach Slowenisch in der dritten Triade der Grundschule erörtert. Schließlich wird versucht, das fachliche Wissen und das Bewusstsein der Lehrkräfte über Dyslexie und die parallel auftretenden typischen Probleme darzustellen. Der empirische Teil der Arbeit beschäftigt sich mit dem Lehrmaterial, das an einer Grundschule in der Umgebung von Maribor beim Unterricht von Schülern mit Dyslexie verwendet wird. Die Arbeit enthält auch einige Übungen, Arbeitsblätter, Denkmodelle und ein übliches Prüfungsmuster, das den Bedürfnissen von Dyslektikern angepasst wurde.
Ključne besede:Schüler mit Leseproblemen, Dyslektiker, Schüler mit Lernproblemen, Grundschule, dritte Triade


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici