| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:MOJA POT IZ KRANJA V MARIBOR, MOZAIK IZ ROČNO IZDELANIH KERAMIČNIH PLOŠČIC
Avtorji:ID Rihtaršič, Zdravka (Avtor)
ID Krašna-Kocijan, Anka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Rihtarsic_Zdravka_2010.pdf (78,80 MB)
MD5: 4D8EB2B2578D4CAB4AD155C68724F4AE
PID: 20.500.12556/dkum/2b6f6a42-7435-4756-9577-0f5ccaf50c95
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Projekt poti iz Kranja v Maribor je pravzaprav praktična izvedba mozaika iz ročno izdelanih ploščic. Nastal je kot delavnica, oz. prikaz izdelovanja ploščic ter polaganja mozaične dekoracije na zunanjo površino. Sočasno so nastale tudi razstava skic, fotografij in razstava likovnih del učencev po vzoru Friedensreicha Hundertwasserja. V teoretičnem delu predstavljam avtorje, ki so velik del svoje ustvarjalne produkcije posvetili mozaiku iz keramičnih ploščic. Teoretični del naloge je torej osredotočen na raziskovanje del in miselnosti umetnikov, kot so Friedensreich Hundertwasser, Antoni Gaudí in Delia Prvački. Predstavljene so teoretične in zgodovinske postavke oblikovanja iz gline, ročnega izdelovanja ploščic ter izdelovanja mozaika. Namen raziskovanja teoretičnih problemov je bil pravzaprav končna izvedba projekta. Nastal je mozaik ročno izdelanih keramičnih ploščic, umeščenih v arhitekturni prostor. Delo je postalo smiselno povezana celota, nastala na osnovi predhodne teoretične poglobitve. Končna izvedba izhaja iz konceptualnega pomena potovanja, rasti in evalvacije. Moja študijska pot je potekala iz Kranja v Ljubljano in nato v Maribor. V takem vrstnem redu potujejo tudi oblike pokrajine, ki se vijejo ob železniški progi. Skozi zgodovino mozaika in izdelovanja ploščic je bila ugotovljena najboljša opcija za izvedbo v praksi. V praktičnem delu je potovanje od idejne zasnove, pa do končne izvedbe projekta pravzaprav osnovna linija, ob kateri se prepletajo razmišljanja in vtisi krajine, ki se gledalcu ob pogledu naslikajo v mozaiku pestrih barv in bleščečih odsevov.
Ključne besede:Dekoracija arhitekture, ročno izdelane keramične ploščice, Hundertwasser, Gaudí, Prvački, krajina ob železnici, potovanje
Kraj izida:Maribor
Založnik:[Z. Rihtaršič]
Leto izida:2010
PID:20.500.12556/DKUM-13569 Novo okno
UDK:73/76(043.2)
COBISS.SI-ID:17545992 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:IT6OVIBX
Datum objave v DKUM:20.04.2010
Število ogledov:2533
Število prenosov:301
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
RIHTARŠIČ, Zdravka, 2010, MOJA POT IZ KRANJA V MARIBOR, MOZAIK IZ ROČNO IZDELANIH KERAMIČNIH PLOŠČIC [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : Z. Rihtaršič. [Dostopano 13 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=13569
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:MY JOURNEY FORM KRANJ TO MARIBOR, A HANDMADE CERAMIC TILE MOSAIC
Opis:The project of the journey from Kranj to Maribor is represented by a practical version in the form of a mosaic from handmade tiles. The mosaic was first formed in a workshop, or rather, a demonstration of tile making and laying the mosaic decoration on an outer surface. Simultaneously, an exhibition of photographs and drawings opened, as well as an exhibition of drawings by pupils, inspired by Friedensreich Hundertwasser. In the theoretical section of my dissertation I examine authors, who have dedicated a great part of their creative production to ceramic tile mosaics. The theoretical section, as said, focuses on researching the works and mindsets of artists such as Friedensreich Hundertwasser, Antoni Gaudí and Delia Prvački. I also describe theoretical and historical views of forming clay, making tiles by hand and mosaic making. The purpose of solving the theoretical obstacles was all in order to be able to complete the project itself. What was created was a mosaic, formed from handmade ceramic tiles, placed in an architectural enviroment. The piece became a logically bound entity, based on preliminary theoretical research. The final version stems from the conceptual meaning of a jouney, growth and self-evaluation. My journey as a student ran from Kranj to Ljubljana and then on to Maribor. This is the order in which the landscape forms along the railway travel as well. The best option for the actual creation was determined by examining the history of mosaics and tile making. In the practical section, the journey from the idea to the final completion of the project is actually represented by the main line, along which contemplations and impressions of the landscape are intertwined; to the viewer, these are revealed in a mosaic of vibrant colours and shiny reflections.
Ključne besede:Decoration of architecture, Handmade ceramic tiles, Hundertwasser, Gaudí, Prvački, Landscape along the railway, Journey


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici