Naslov: | USTVARJALNOST IN INOVATIVNOST KOT POGOJ ZA PREMAGOVANJE GOSPODARSKE KRIZE |
---|
Avtorji: | ID Esih, Marko (Avtor) ID Ženko, Zdenka (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | VS_Esih_Marko_2009.pdf (1,33 MB) MD5: E9A71370143C43D9798D7B40AA72AB25 PID: 20.500.12556/dkum/afadfd2a-1aac-4b3c-9018-4898529d170d
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | Ustvarjati in biti ustvarjalen. Samo to je pot, ki bi jo morala podjetja imeti. Brez ustvarjanja tudi ni idej, ki pripeljejo do inovacij. Inovacije pa so nujne za preživetje podjetja. Pri tem je pomembna ustvarjalna svoboda. Tako se včasih pojavi težava, da družba ni spodbujevalno naravnana in tako za ustvarjalca ni pozitivna in ga zavira pri ustvarjalnosti ter iskanju idej. Poznane so štiri značilne faze pri nastajanju ideje. To so: priprava, inkubacija, razsvetlitev in preverjanje.
Pri iskanju idej si lahko pomagamo z mnogimi tehnikami ustvarjalnega mišljenja. Pomembno je vedeti, da tehnike ustvarjalnega mišljenja nikogar ne naučijo producirati idej. Pomagajo pa tistim, ki jih imajo v sebi, da jih spravijo na plano. Tako so tehnike lahko pisne ali ustne, skupinske ali individualne. Vse ideje, ki jih dobimo s tehnikami ustvarjalnega mišljenja pa niso koristne. Tako si pomagamo z raznimi metodami oz. tehnikami izbora idej. Te nam pomagajo, da se lažje odločimo ali je ideja za podjetja primerna ali ni. Ali bo podjetje imelo korist od nje ali ne.
Pot nas potem pripelje do invencije, ki še ni inovacija je pa nujna na poti do inovacije. Slednji termin lahko uporabimo šele takrat, ko se je ideja razvila do te meje, da postane koristna avtorju ter ostalim odjemalcem katerim je namenjena. Pomembno je torej, da jo uporabniki sprejmejo. Avtorju pa mora prinašati neko korist.
Čas gospodarske krize, ki je zajel celoten svet, je še bolj izpostavil besedo ustvarjalnost in inovativnost. Pričakovano jo imamo tudi v Sloveniji. Evropska Unija je zato sprejela sveženj ukrepov za reševanje gospodarstva. Slovenija je potem pripravila nacionalni načrt reševanja domačega gospodarstva, ki med drugim predvideva tudi izboljšanje inovativnosti ter razvoja. Mnogi pa menijo, da sta ustvarjalnost ter inovativnost neupravičeno zapostavljeni. |
---|
Ključne besede: | Ustvarjalnost, ideja, tehnike ustvarjalnega mišljenja, inovativnost, invencija, inovacija, gospodarska kriza. |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [M. Esih] |
---|
Leto izida: | 2009 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-12447  |
---|
UDK: | 001.895 |
---|
COBISS.SI-ID: | 10230044  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:JMSSU3JV |
---|
Datum objave v DKUM: | 24.05.2010 |
---|
Število ogledov: | 4357 |
---|
Število prenosov: | 469 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
ESIH, Marko, 2009, USTVARJALNOST IN INOVATIVNOST KOT POGOJ ZA PREMAGOVANJE GOSPODARSKE KRIZE [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Esih. [Dostopano 6 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=12447
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Ni podobnih del
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |