| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Sodelovalno učenje pri predmetu državljanska vzgoja in etika v devetletni osnovni šoli
Avtorji:ID Trplan, Mateja (Avtor)
ID Tavčar Kranjc, Marina (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Trplan_Mateja_2009.pdf (876,76 KB)
MD5: D1DA08E003FF2786C95E4A9A6BB33E78
PID: 20.500.12556/dkum/b026d04d-685a-40cf-ae2f-651156549cc8
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V diplomskem delu je govora o sodelovalnem učenju, metodi poučevanja, ki omogoča učencem aktivno pridobivanje znanja in spretnosti. Predstavljeni so njeni prvi zametki v šolstvu, teoretična izhodišča, ki so vplivala na njen razvoj, in razlogi za uveljavljanje takega načina dela pri pouku, prav tako pa tudi pomisleki o uporabi le-tega. Opisane so osnovne značilnosti, po katerih se sodelovalno učenje razlikuje od ostalih učnih metod in ključna načela, ki zagotavljajo njegovo uspešno izvedbo pri učnih urah. Sodelovalno učenje je v okviru šolske prenove priporočen način poučevanja pri vseh predmetih. V diplomskem delu je obravnavan v okviru dveletnega osnovnošolskega predmeta državljanske vzgoje in etike. Poleg analize vsebine in ciljev predmeta so navedeni konkretni primeri uporabe sodelovalnega učenja pri tem predmetu. Z namenom, da se ugotovi, kako je dejansko s poznavanjem in uporabo sodelovalnega učenja pri pouku državljanske vzgoje in etike, je delo dopolnjeno z analizo desetih intervjujev z učitelji, ki ta predmet poučujejo na osnovnih šolah v severovzhodnem delu Slovenije. Ugotovitve kažejo, da učitelji zagovarjajo uveljavljanje in uporabo te metode pri pouku, jo do neke mere poznajo in prakticirajo, v njej vidijo tako prednosti kot slabosti, se srečujejo z ovirami pri njenem izvajanju in bi si želeli dodatnega izobraževanja o njej. Ni pa bila ugotovljena povezava med deležem uporabe sodelovalnega učenja pri mlajši in bolj izobraženi generaciji učiteljev v primerjavi s starejšo in manj izobraženo.
Ključne besede:sodelovanje, sodelovalno učenje, državljanska vzgoja in etika, vloga učenca, vloga učitelja
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Trplan]
Leto izida:2009
PID:20.500.12556/DKUM-12440 Novo okno
UDK:316(043.2)
COBISS.SI-ID:17345288 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:CLB8FHDI
Datum objave v DKUM:07.01.2010
Število ogledov:4567
Število prenosov:494
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
FNM
:
TRPLAN, Mateja, 2009, Sodelovalno učenje pri predmetu državljanska vzgoja in etika v devetletni osnovni šoli [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Trplan. [Dostopano 16 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=12440
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Nemški jezik
Naslov:Kooperatives Lernen im Schulfach Staatskunde und Ethik in der 9-jährigen Grundschule
Opis:In der vorliegenden Diplomarbeit befasse ich mich mit kooperativem Lernen - einer Unterrichtsmethode, bei der Schüler in Gruppen arbeiten, was ihnen ermöglicht das Wissen und andere Fertigkeiten auf eine nicht-traditionelle Art und Weise zu erwerben. Es werden Ursprünge der Methode, ihre theoretischen Ansätze und letztendlich auch Gründe, wieso diese Methode so erfolgreich wurde, vorgestellt. Auf der anderen Seite werden auch mögliche Nachteile beschrieben. In der Arbeit sind die Merkmale des kooperativen Lernens beschrieben, die diese Methode von anderen unterscheiden. Weiterhin werden die Schlüsselelemente, die den Unterrichtserfolg sichern, dargestellt. Kooperatives Lernen ist im Rahmen der Schulreform eine von Experten empfohlene Unterrichtsmethode, die für alle Schulfächer angewendet werden kann. In der vorliegeneden Diplomarbeit wird besonders auf die Einführung dieser Methode beim Schulfach Staatskunde und Ethik in Grundschulen eingegangen. Neben der Analyse und den Zielen dieses Schulfaches werden auch konkrete Beispiele aus dem Unterricht angeführt. Um besser darstellen zu können, wie koopeartives Lenrnen in der Praxis funktioniert und wie sehr Lehrer mit diesem vertraut sind, sind zehn Interviews mit Lehrern durchgeführt worden. Alle befragten Lehrer kommen aus dem nordöstlichen Teil von Slowenien und unterrichten an Grundschulen. Die Resultate zeigen, dass die Lehrer kooperatives Lernen positiv bewerten, mit diesem bis zu einem gewissen Grad vertraut sind und es teilweise anwenden. In dieser Methode sehen Lehrer sowohl positive als auch negative Eigenschaften und würden sich wünschen, in diesem Bereich eine Weiterbildung zu absolvieren. Bei der Befragung konnte nicht festgestellt werden, ob jüngere Generationen der Lehrer die Methode im größeren Umfang im Unterricht anwendet als ältere Generationen.
Ključne besede:Kooperation, kooperatives Lernen, Staatskunde und Ethik, Rolle des Schülers, Rolle des Lehrers


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici